Vuokratyö ainoa ala johon voi päästä

työtön.

Työttömän ainoa toivo on mennä vuokratyöhön. Ei työttömiä oteta tehtaisiin pysyvään työsuhteeseen

TÄMÄN OLEN SAANUT HUOMATA!

24

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nappi ottaan vaan

Minä taas olen huomannut että kun on tarpeeksi pitkään ollut työttömänä ei pääse edes vuokratöihin mihinkään.
      Ilmaiseksikin olen joskus tarjoutunut töihin, ei kelvannut.

Jos olet ollut yli kolme kuukautta työttömänä yhtäjaksoisesti saat luuserin leiman otsaasi etkä kelpaa mihinkään.

Samaan aikaan hallitus ja työnantajat huutavat kilpaa työvoimapulaa ja haluavat tuoda tänne kaikki mahdolliset ählämit töihin.

• jep jpe

Itse huomasin että jos ei ole työkokemusta ei saa mitään töitä, vaikka olisi korkeakoulututkinto. Miten sitä työkokemusta saa, jos ei oteta töihin?

• Ei kiinnosta

Kuka nyt joihinkin paskahommiin edes menisi?!

• liity ''loimaalaisee

vuokra- ja pätkätyö on nykyään ainoa työmuoto johon pääsee harvoja lukuunottamatta. Kun väki kuuluu ''loimaankassoihin'' ja ei puolusta omia etujaan niin tottakai työnantajat käyttää hyväkseen sellaista suurta mahdollisuutta, jolla voi kiertää lomat, pekkaset, sairauslomat ja pian kaiken muunkin ''saavutetun edun'' joka hiljalleen pois otetaan kaikilta uusilta työntekijöiltä teettämällä pelkästään pätkä-ja vuokra työmuotoja.Tämäntakia ei vakisakkiin enää pääse, vanhat työntekijät nauttii oman työaikansa loppuun näistä jutuista mutta uusille on uudet pykälät kuten olette jo osittain huomanneet, mutta mikä siihen onkaan johtanut, se että valta on annettu ''loimaankassopjen'' kautta suoraan työnantajille ammattiliitoissa ei ole tarpeeksi väkeä puolustamaan jo menetettyjä etuja joten loputkin edut menevät yhä kiihtyvällä vauhdilla. Takaisin niiitä ei saa kilpailukyvyn nimissä murennetaan aina vaan enemmän, mutta se on ollut oma valinta kun on poimittu vain rusinat pullasta maksamalla vain pientä maksua ''loimaalaiselle'' joka ei muuta asian eteen tee kuin maksaa työttömyyspv.rahan. Ei puolusta menetettyja ,eikä aja tulevia etuja.

• Ei kiinnosta.

Tuota noin.

Kerroppas ay-aktiivi, miten ay-liike on puolustanut vuokratyöläisiä?
      Oikein, ei mitenkään. Vaikka miten kuuluisi liittoon, niin liittoja ei tippaakaan kiinnosta vuokratyöläisten asema.

Joten miksi vuokratyöläinen kuuluisi liittoon, jos liitto ei ole hänen asioistaan tippaakaan kiinnostunut. Rahat kyllä kelpaa.

Ay-liike kyllä puolustaa vakinaisten oikeuksia, mutta kun tulee kyse siitä, että vuokratyölaisten asemaa pitäisi kohentaa, niin kiinnostus loppuu siihen paikkaan.

Tiedän tämän tasan tarkkaan kokemuksesta. Eräässä työpaikassa luottamusmies ei ollut kiinnostunut asioistani. Sanoi ihan suoraan, että koska en ole firman vakinaista väkeä, vaikka kuulunkin samaan liittoon, niin häntä ei asiani kiinnosta. Hän hoitaa vain firman vakinaisen väen asioita. Siihen loppui minun liittoon kuuluminen.

• 225544

siten, että saatte edes ne perälaudan mukaiset 'edut', eli pienimmän mahdollisen palkan, eli TESin alimman tason. Mitähän se olisi jos ei olisi sitä turvaa.... ja saattehan lomaakin....

• Kirveellä töitä

"A11 work and no play makes Jack a dull boy"

• 25256

no juuri näin se menee ja pelkästään sen saatanan ''loimaalaisen'' takia tämähän se on tarkoitus, että hajoita ja hallitse... työnantajan on helppo hallita , kun ''ette ole talon omaa väkeä'' eipä siihen paljon luottarit viitsi puuttua, omassa työssäni oli päätoiminen luottari joka ei tiennyt edes alkeita kun yt alkoi ja oli kuitenkin niin iso firma että satoja oli hommissa, aika kului kavereittenkanssa kahvia juodessa kopissa, asioitten hoito loi millä tasolla oli. Onneksi itse tiesin ihan tarkkaan ,miten pykälät menee omalta osin.No, kerropa puolestasi miten se ''loimaalainen'' ajaa etuasi, kun työnantaja tekee sellaisen sopimuksen että voi kiertää kaikki loma ja pyhäkorvaukset ja sairasloman maksut Eli tekee niinlyhyitä sopimuksia ettei tarvi mitään noista maksaa, saatko koskaan yhtäjaksoista lomaa vai onko lomasi se työttömyysaika niiden lyhyidensopimusten välillä.

• Bolse

Idioottimaiset työnantajien perseennuolijat ovat juuri saaneet aikaiseksi sen että tietyt asiat eivät enää toimi kuten pitäisi.

• oma vika

Mitäs äänestätte kokoomusta ja SDP:tä?

• hämärään menette

sitävasten kun ollaan vakiduunissa ja nää on ainuut kutka meitä vielä jotenkinpitää leivänsyrjässä kiinni, ettei olla ihan vuokralaisen ja pätkäläisen asemassa. Mutta kun poistumme niin kaikki uudet onkin vuokra/pätkä suhteessa ja niitten etuja ei sitten aja muu kuin se Loimaankassa kun se on työnantajan puolella siinä mielessä ettei ole muuta toimintaa kuin se maksupuoli.

• peikko peloton

Itse olen pitempään ollut työttömänä ja havainnut että jopa ilmaisiin töihin (9e/pv) vaikea päästä. Kuulemma tullut jopa tiukennuksia minne ko. töihin voi päästä.

Sinänsä ihan loogista kun kaikki harjoittelu jne. hommelit näitä 9e/pv duuneja niin niihin kova tunku eli tilanne voi olla siinä mielessä hassu että et pääse töihin vaikka tarjoat työpanoksen ilmaiseksi!

Varmaan menee kohta niin että pitää maksaa työnantajalle että pääset töihin.. :)

• xcxvxvxcvxcvx

R-intologia...

ja takaisin päivän teemaan..

http://www.youtube.com/watch?v=H5TCAm89YA4

a niille, jotka eivät risuja saaneet tarpeeksi, terveisiä myöhässä..
        Ja myös niille, jotka tuhmia ajattelevat tai muuten tyhmiä, terveisiä etukenossa jo etukäteen..

hehehehe...
        http://www.youtube.com/watch?v=zbVCODrdBaE

Tasa-arvonkin halventamisen uhallajoskus miehen on syytä vaieta seurakunnassa..älkää ampuko pianistia..

http://www.youtube.com/watch?v=JgEXRKIZRvc

Runsaan ja autenttien palaute on suotavaa,
        ellei peräti tarpeellista.

do diin, ruokatunti loppuu ja takaisin sorvin ääreen takomolle...

Hauskaa loppupäivää...hehehheheheee....

• 3720

minäpä olen jo putkessa ja kertaakaan ei ole tarvinu mennä minneen 9e- hommiin..

• hyvä kysymys eikö?

Miksi kukaan haluaisi palkata ammattitaidottoman ja laiskan työttömän vakituiseen työsuhteeseen?

• Ei kiinnosta

Miksi mennä paskatöihin, saman kun saa nukkumalla pitkään kotona!

• Kommervinkki

Miten rinnastat laiskan työttömään?
      Jos olet työnantaja, niin otahan se ammattiaidoton oppisopimuksella työhön ja uskoisin, että siinä kaupassa voitatte molemmat.

• työtä on

Jos työtön olisi ahkera, hän olisi töissä eikä lorvisi kotona. Loogista, eikö?

• Ei kiinnosta
        työtä on kirjoitti:

Paskatyötä on, niitä tekee vain hullut ja mamut!

• palkkatyötä ei ole
        työtä on kirjoitti:

Mielummin fiksu työtön kuin työtätekevä idiootti. Mene sinä vain jatkamaan sitä työntekoa työmarkkinatuella ja katso että jaat persettäsi ilmaiseksi myös muille työnantajille, minä ainakin nautin kesästä ilman työstressiä.

• Entinen vuokratyöläi

Itse olin vuokratyöläisenä muutaman kuukauden eräässä paikassa ja työsuhteen loputtua tarjosivat vakituista paikkaa. Kannattaa olla reipas ja hoitaa kunnolla asiat. Kyllä hyvät työntekijät huomataan!

• r5k5k3l4

Vuokratyö on ihan passeli tapa työllistyä. Itse olin puoli vuotta vuokralla, kokemus oli positiivinen. Palkka yhtä hyvä kuin muilla ja lomakorvaukset maksettiin suoraan kun lomia ei ollut.

Ainoa miinus oli se että monet vakiduunarit kohtelivat usein vähän kuin ulkopuolista. Sen toki kestää kun asennoituu oikein. Ei vakinaistenkaan asema mikään kirkossa kuulutettu ole koskaan, yt-neuvotteluita pukkaa jne.

Saa olla iloinen jos pääsee edes vuokratyöhön kun vaihtoehtona työttömyys.

• HÄH?

Mistä lähtien vuokratyö on ollut ALA, pälli?

• työtön.

Tarkoitin vuokratyö reittiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      42
      2247
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      52
      1816
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      133
      1749
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1366
    5. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      54
      1100
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      1018
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      62
      969
    8. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      20
      916
    9. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      847
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      102
      831
    Aihe