Gatwick - kokemuksia?

mrs. matkaaja

Menossa Lontoosen Norwegianilla, joka lentää Gatwickille. Kysymys lähtöön liittyen - osaako joku sanoa, paljonko aikaa pitäisi varata lähtöselvitykseen (Norwegianilla vain automaatti / tiski), turvatarkastukseen, passintark. ym. eli kuinka paljon ennen koneen lähtöä kentälle kannattaa saapua? Onko kolme tuntia liioittelua, liian vähän, sopivasti?

4

848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Travelling Man

Kyllä kolme tuntia riittää. Aikaa saattaa kulua isoilla kentillä yllättävän paljon kaikenlaiseen, kuten esimerkiksi kuljetuksen jonottamiseen terminaalista toiseen. Lontoosta pääsee Gatwickiin junalla noin puolessa tunnissa Gatwick Express -junilla, joita kulkee tiuhaan tahtiin. Tavalliset junat ovat halvempia, mutta myös hitaampia. Gatwickissä junasta voi kävellä suoraan lentoasemalle.

Itse ostin viimeksi Easy Jetillä lentäessäni junaliput etukäteen netistä, jolloin ne sai hieman halvemmalla - eikä tarvinnut seistä matkalaukun kanssa lippujonoissa asemalla.

• mrs. matkaaja

Kiitos viestistäsi! Samaiset liput minäkin ostin netistä, kun täällä palstalla joku kertoi siitä mahdollisuudesta. Varmaan se kolme tuntia on sitten ihan sopiva aika - parempi ottaa varman päälle, kun outo kenttä.

• Norwegianilla

Palattiin n viikko sitten Lontoosta ja lensimme myös Norwegianilla Gatwickin kentälle. Gatwick expressillä meno-paluu Victorian asemalle. Olimme kentällä reilu 2 h ennen koneen lähtöä ja lähtöselvitys laukkujen jättö sujui noin 10 minuutissa koska muita ei tiskeillä vielä näkynyt! Sitten turvatarkastukseen ja siellä menikin sitten melkein tunti, koska skannauskoneet menivät epäkuntoon yksi toisensä jälkeen ja vaihdoimme vaan aina uuteen jonoon... Onneksi olimme ajoissa kentällä. Ilman tätä turvatarkastushässällää olisi varmaan mennyt koko homma puolessa tunnissa. Selkeä kenttä ja hyvät opasteen. Myös taulu mistä näkee kuinka kauna millekin portille kestää kävellä (5-20 min). Lähtöportti tulee taululle vasta n 30 min ennen koneen lähtöä, joten siinä vaiheessa meinasi tulla kiire kun porttimme oli muka 20 min kävelymatkan päässä. No ei sinne portille kestänyt kuin varmaan 5 min, ja sitten lento oli pikkuisen myöhässä(15 min), joten mitään kiirettä ei olisi edes ollut. No, kiva reissu joka tapauksessa ja Norwegian Gatwick ihan ok. Hyvää matkaa.

• mrs. matkaaja

Kiitos tiedoista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      98
      2038
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1488
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1187
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1085
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1072
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      887
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      846
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      822
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      733
    Aihe