Aloitan syksyllä avoimessa yliopistossa psykologian lukemisen, ja haen ensi keväänä uudestaan Jyväskylän yliopistoon varsinaiseksi opiskelijaksi. Aluksi ajattelin käyväni psykologian perus- ja aineopinnot, koska teoriassa aika riittää käymään ne yhdessä vuodessa, mutta sitten sain tietää, ettei aineopintoja voi aloittaa ennenkuin perusopinnot on suoritettu. Joten nyt pitäisi saada keksittyä syksyyn mennessä sivuaine, että saisin mahdollisimman paljon opintopisteitä suoritettua vuoden aikana. Minua kiinnostaa erityisen paljon kliininen-, havainto- ja kognitiivinen psykologia, joista kliininen on ehdoton numero yksi. Biologia, sosiologia tai kasvatustiede eivät oikein ole minun juttujani, joten niistä vaihtoehdoista luovuin samantien. Psykiatria kiinnostaisi myös, mutta vain muutamana opintopisteenä, en halua siitä sivuainetta. Haluan tulevaisuudessa työskennellä lähinnä aikuisten kanssa, ja keskittyä enemmän ylläpitävään ja parantavaan, kuin ennaltaehkäisevään työhön.
Olen myös harkinnut, jos aloittaisin kokonaan uuden kielen yliopistossa. Vaikuttaisiko kielen ottaminen sivuaineeksi mitenkään tuleviin työtehtäviini?
Onko kellään mitään hyviä vinkkejä sivuaineeksi? Onko kenties itselläsi jokin erikoinen pääaine-sivuaine-yhdistelmä? Kaikki tieto auttaa :)
- Minna
(Palsta saattaa olla hieman väärä, mutta älkää mielellään takertuko siihen. Olen myös laittanut kahdelle opinto-ohjaajalle samankaltaisen viestin, mutta kumpikaan ei ole kolmessa viikossa vastannut, joten yritän tätä kautta.)
Psykologian kanssa sivuaineeksi?
1
201
Vastaukset
- vastailijaviivi
Hmm, kliininen onkin ala, jolle en ihan heti keksi luontevaa sivuainetta :) Erityispedagogiikkaa olisin muuten ehdottanut, mutta jos lapset ei kiinnosta, niin sitten ei oikein sekään...
Mä en usko, että kielen ottaminen sivuaineeksi vaikuttaisi työtehtäviin, paitsi jos opit sen kielen tosi hyvin. Voisit silloin työskennellä esimerkiksi maahanmuuttajien kanssa heidän omalla kielellään, mikä saattaa olla esimerkiksi terapiatyössä tosi hyvä asia asiakkaan kannalta, kun saa puhua "sydämensä kieltä" :)
Musta nyt ei oikein tainnut olla hyötyä, olen itsekin opiskelija. Toivottavasti saisit tosiaan joiltain opinto-ohjaajilta vähän järkevämpiä vastauksia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata872500Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1981600- 1101510
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411411Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v611133- 56939
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻72936- 45817
- 61805
Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?
Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats30771