Onko uuden kielen opiskelun aloittaminen mahdollista? Miten kieltenopiskelu tapahtuu, onko se saman kaltaista kuin lukiossa? Vai onko esim. ranskasta tms edes tarjolla mitään alkeita opettavia kursseja ja onko opetustahti ihan armoton?
Voiko amk:ssa aloittaa uuden kielen?
4
534
Vastaukset
- Yleensä onnistuu
Valikoima varmaan vaihtelee eri oppilaitoksissa, mutta ainakin isoimmisssa amkeissa on tarjolla tosi paljon kieliä. Aloitin itse kiinan opiskelun amkissa. Ylimääräiset kielet menee yleensä vapaasti valittaviin opintoihin.
- Opiskellut
Itse opiskelin viime syksynä ranskan alkeita. Tahti on ehkä kovempi kuin lukiossa, mutta opetus laadukasta. Ainakin meidän koulussa on tarjolla myös saksa ja venäjä.
- jepjepsis
Hei te jotka olette opiskelleet uutta kieltä amkissa. Oletteko oppineet paljon ja oletteko kokeneet hyötyvänne opiskelusta jotenkin? Minulla olisi hirveä hinku oppia uusia kieliä, mutta kielipääni ei ole niitä terävimpiä. :( Kirjoituksista tuli ceetä ruotsista ja enkusta. Kannattaisiko siis suosiolla keskittyä muihin juttuihin, uuden kielen opiskelu kuitenkin vaatisi aika paljon, että jotain oppisin.
- Anniinainen
Joo, on ollut hyötyä. Olen opiskellut japania, koska olin siellä vaihdossa. Aloitin opiskelun jo ennen vaihtoa. Noihin ylioppilastodistuksen arvosanoihin en paljon tuijottelisi, koska eihän amkissa kaikki ole edes käyneet lukiota.
Mulla on enkusta on C ja ruotsista B kirjoitettuna. Ruotsia en edelleenkään osaa, mutta enkulla tulen nykyään tosi hyvin toimeen ja pystyn keskustelemaan ilman vaikeuksia. Vaihtovuosi välissä oli hyödyksi. Varsinkin alkuun puhuin enimmäkseen englantia, mutta ei ne japanilaisetkaan sitä kaikki niin hyvin osanneet, joten oli hyvä että olin opetellut japanin alkeet ennen vaihtoa ja sitten oli helppo paikan päällä opetella lisää.
Ruotsista vielä: Virkamieskokeen olen tehnyt ruotsista, mutta se ei tosiaan takaa mitään osaamista. Minusta pakollinen ruotsin opiskelu haittaa muiden tärkeämpien kielten opiskelua. Silti uskon että jos joskus löytyy tosi tarve oppia ruotsia niin löytyy motivaatiokin ja varmasti sitten sitäkin oppii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1972739Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1522446Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061142- 64941
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait245848Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20840Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka290811Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies91806Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22728Onneksi tapasin sut
Ilman sua olisin jatkanut pään lyömistä seinään eli samanlaisten miesten etsimistä. Tajusin, mikä menee pieleen vasta ku93709