Kyllä ärsyttää..

ärsyyntynyt..

..siis ihmiset mitkä ei puhuessa katso silmiin!!!
Mikä siinä nyt on niin vaikeeta?? Mitä mieltä olette asiasta??

23

160

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öäå.,

Ei ärsytä ihmiset, JOTKA eivät puhuessaan katso silmiin.
      Ei sitä nyt koko aikaa viitsi toista silmiin tapittaa.

• No sama täällä ärsyttää kanssa! Mistä ihmeestä se voisi johtua, ettei silmiin katsota????

• Eräs miestyyppi tuijottaa naisen rintoja, silmiin asti katse ei nouse millään.
      SE on ärsyttävää.

• Uskon olen törmännyt näihin miestyyppeihin..kyllä ärsyttää..eräs tuijotti kokoajan kattoa..sekin ärsytti :)

• enkelituli kirjoitti:

Uskon olen törmännyt näihin miestyyppeihin..kyllä ärsyttää..eräs tuijotti kokoajan kattoa..sekin ärsytti :)

Mitähän se oikeastaan kertoo henkilöstä joka ei pysty katsomaan silmiin? Onko huono omatunto, valehtelee, syyllinen muuten vaan. Itsetunto hakusessa. Jotainhan on vialla. Normaaliin kanssakäymiseen kyllä kuuluun silmiin katsominen enkä tarkoita tuijottamista.

Nämä rintojen tuijottelijat ovat oma lukunsa, jääkööt omaan arvoonsa.

• ...
        isopienikissa kirjoitti:

Mitähän se oikeastaan kertoo henkilöstä joka ei pysty katsomaan silmiin? Onko huono omatunto, valehtelee, syyllinen muuten vaan. Itsetunto hakusessa. Jotainhan on vialla. Normaaliin kanssakäymiseen kyllä kuuluun silmiin katsominen enkä tarkoita tuijottamista.

Nämä rintojen tuijottelijat ovat oma lukunsa, jääkööt omaan arvoonsa.

voipi olla myös ujo

• kuka mitäkin katsoo

Jotkut ihmiset ovat ujoja. Noita aspergerejäkin on joukossamme. Kai ihmisellä on jokin syy siihen, ettei katso silmiin. Ei varmaankaan ole huonon ihmisen merkki. Olis hyvä sietää ihmisiä, vaikka eivät ole samanlaisia kuin itse.

Olen huomannut katsovani ensisijaisesti ihmisten suuta ja hampaita, kun he puhuvat. Yritän katsoa säännöllisin välein silmiäkin, ettei minua pidetä omituisena, mutta suu vie enimmän huomioni. Mä voin kuvailla kaikkien tuttujeni hammaskaluston aika yksityiskohtaisesti.

Mua häiritsee erityisen paljon, jos puhuvalla ihmisellä on epäsiistit hampaat. Yllättävän paljon näkee ihmisten etuhampaissa ruskeita paikkojen reunoja ja keltaisuutta, joka on voimakkainta hammasväleissä. Harmaantumistakin näkee, etenkin tupakoitsisjoilla ja punkun ystävillä. Kovin huonohampaisten ja hampaattomien kanssa keskusteleminen tuntuu epämukavalta.

• hekohekohe

Heheh hyvä hyvä, hauskaa että ärsyttää.

• Teemuna

Aika ikävä piirre ihmisessä, mikäli ei keskustellessa katso silmiin.

Kun tässä nyt on ollut puhetta mihin sitä kiinnittää huomiota, tulee mieleen joidenkin naaraksien ylikorostunut tarve esitellä dekolteeta joka suorastaan kerjää zoomaamaan tissivakoon. Tiedän, että sinne zoomaaminen on typerää, mutta siten voi osoittaa myös mauttoman tissityksen tissittäjälle. Sitä saa mitä tilaa.

• Typerää ja typerää. Mutta jos se zoomaaminen sinne tissivakoon on typerää, niin mitä se sitten on se pukeutuminen niin, että puolet tisseistä on zoomailtavissa.
        Eli oikeassa olet, sitä saa mitä tilaa.

• kesäheinä.........

Outoa se on munkin mielestä, etttei jutellessa katsota silmiin. Eli ei tuijottamalla, mutta useasti kuitenkin.Tutuissani ihmisiä, jotka ensin keskustelun alussa katsoo silmiin ja sen jälkeen kääntää sivuproviilinsa ja juttelee kuin jollekin näkymättömälle, mutta juttelee kuitenkin ja ihan asiaa silti.

Ujouteen en usko tutuissani, mutta en ole koskaan kysynyt, mitä sillä viestivät.
      Kyllä tuollaiseen varmasti löytyy syitä esim. tummentuneet hampaat, heikko itsetunto jne.

Toinen lukunsa on ne jotka tulee ihan tuohon lähelle juttelemaan ja tuijottaa silmiin tapittamalla.... ihan kuin kaatuisvat päälle.

• vienotuuli

Voi todellakin olla ujoudessa se suurin syy, tunnen jokusen ja ovat ihan kelpotyyppejä kunhan tutustuvat paremmin.
      Määritelmähän entivanhaan oli et tälläinen katsetta karttava on epärehellisen ihmisen merkki. Kyllä myös liikaa tuijottava alkaa jotenkin kiusaamaan, kuin ei osaisi puhua ellei killitä koko ajan silmiin ja yrittää pitää toistakin siinä kuin lukittuna.
      Kuka mitenkin kokee, noi on minun tuntemuksiani,

• Onhan se pääsääntöisesti varmaan hyvä, että katsekontakti.
      Pälyily sinne tänne ärsyttävää.
      Mutta jos keskittyy johkin asiaan, vois katse kohdistua johkui muuallekin, sitte taas vaikka palata silmiin ?)

• Isäni opetti aikoinaan miulle, että aina pitää katsoa silmiin kun keskustellaan jonkun kanssa. Mie oon sitä esimerkkiä noudattanu, ei se tarkoita kuitenkaan tiukkaa silmiin tillittämistä kaiken aikaa, vaan kohteliasta kanssakäymistä.
      Oon huomannu nyt vanhemmiten etten minä koe tiukkaa silmiin tollottamista kovinkaan mukavana, tulee aikas äkkiä vaivautuneeksi jostain läpitunkevasta ja tiukasta katseesta.

• Silmä silmästä

Tässä iässä ihminen ajattelee itse eikä vetoa siihen, mitä isä tai äiti opetti.

Kyllä normaalisti ihminen katsoo toista silmiin, mikä ei ole samaa kuin että toljottaa koko ajan toisen silmiä. Silmiin katsomattomuus viestii kiinnostuksen tai keskittymiskyvyn puutteesta.

• tanj a

Kävin esiintymistaidon kurssia muutaman kerran ja itseäni lohdutti kovasti se tieto, että keskittyessään asiaansa alkaa katse yleensä harhailemaan vastapuolen silmistä pitkin seiniä. Joten voisiko katsomattomuutta ajatella armollisemmin ja ymmärtää, että toinen todellakin haluaa sanoa sinulle asian kunnolla ja tarkkaan pohtien?

Ikävämpää on, jos katsoo muualle silloin kuin pitäisi toista kuunnella. Se saa minut ärtymään, koska se viestittää enemmän siitä miten asiani tuskin toista kiinnostaa. Tai että seistään hieman sivuttain toiseen,yöks.

Eri juttu ovat palvelutilanteet, joissa ei mitään syvällistä yleensä tapahdukaan.

• Teemuna

Huvittavan ärsyttävää on jenkkisarjoista tuttu tapa jossa keskustelijat ensin keskustelevat naamakkain, mutta kun tulee hankalampi asia sanottavaksi, niin silloin kävellään toisen ohi muutaman metrin ja käännytään sieltä sanomaan sanottavansa.

• Se on meitä katsojia varten. Saadaan paremmat kuvakulmat ;D

• Meriläinen

Jaa, pitäiskö tuijottaa silmiin vaan koko ajan :))
      Mua Ärsyttää ihmiset jotka pelkästään tuijottaa silmiin puhuessaan ja tulee suorastaan päälle koko ajan.
      Ne silmät suurenee mun silmissäni ihan kauheiksi ja muuttuu kieroiksi.
      Joitakin ihmisiä saa suorastaan paeta, ja mitä kauemmas menee sitä lähemmäs ne tulee.
      Sitte jos ne vielä puhuu koko ajan niin mun päässä tulee sellainen tunne että siellä on muurahaispesä.
      Sitten voi tulla tilanne eteen että huudan ja kovaa: HILIJAAAAA.
      Siksi olenkin jo valmiiksi ostanut "Kiroilevan Siilin" paidan, ihmiset tietävät jo ettän kanssa pitää olla hiljaa, niiiiih.

• Meriläinen

Siis tietävät jo että kanssani jne.

• Samaa mieltä. Se silmiin tapittaminen alkaa ennen pitkää tuntua epämiellyttävältä; mitähän ihmeen syväluotausta se on tekemässä.

En kyllä muista tavanneeni ihmistä, joka ei puhuessaan lainkaan silmiin katsoisi ja oudolta tuntuu, jos ei katso. Mutta liika on liikaa tässäkin asiassa.

• Meriläinen
        mies-vm56 kirjoitti:

Samaa mieltä. Se silmiin tapittaminen alkaa ennen pitkää tuntua epämiellyttävältä; mitähän ihmeen syväluotausta se on tekemässä.

En kyllä muista tavanneeni ihmistä, joka ei puhuessaan lainkaan silmiin katsoisi ja oudolta tuntuu, jos ei katso. Mutta liika on liikaa tässäkin asiassa.

Ollaan useasti samaa mieltä ja tässäkin näköjään :)
        En ole itsekään koskaan tavannut henkilöä joka ei ollenkaan katsoisi silmiin keskusteltaessa.

• Meriläinen kirjoitti:

Ollaan useasti samaa mieltä ja tässäkin näköjään :)
        En ole itsekään koskaan tavannut henkilöä joka ei ollenkaan katsoisi silmiin keskusteltaessa.

Minäpä olen, ja voin kertoa ei niin kivaa, tulee todella outo fiilis.
        Yrittää hakea sitä katsekontaktia, sitä ei löydy, ei ole olemassakaan.
        Aika pelottavaakin, en oikein tiedä mistä voi johtua, ehkäpä sairaita jollakin tasolla..empä tiiä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5140
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1643
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1479
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1406
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1205
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1110
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      827
    10. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      16
      827
    Aihe