Kia cee'd 1.6 ISG EX SW EcoDynamics - taloudellisuus

Ehkä Kia

Automerkkejä ja - malleja olen tässä selaillut oikein urakalla, vaikka hankinta on ajankohtainen vasta ensi keväänä. Sinne asti menen "laina-autolla", mutta pitänee tuolloin myöhemmin ostaa oma auto.

Eurooppalaiset autot ova tutumpia kuin esim. Kia tai Toyota. Hinta-laatusuhde kuitenkin kiinnostaa Kiassa ja ehkä houkuttimena on "vähän" tuo takuu myös. Tosin eikös takuu päde vain, jos perushuollot on tehty Kia-huoltamoissa eli pitää olla huoltokirjassa merkkihuoltamon leima?

Millaiset vakuutusmaksut on Sporty Wagonissa? Entäpä millainen on todellinen bensan kulutus tuolla 1.6 moottorilla? Itselläni auto tulisi pääasiassa kaupunkikäyttöön, mutta toki tulee sellaisia 300 km viikonloppureissuja heitettyä pari kertaa kuussa. Dieseliä en kuitenkaan pidä järkevänä, kun ei kilometrejä paljoa silti tule.

Olen vähän katsellut, että järkiratkaisu tässä elämänvaiheessa olisi sellainen ~50 000 km ajettu pari vuotta vanha Kia. Käyttöautoksi se olisi tulossa eli en ihan 3 vuoden välein autoa vaihtaisi - tai mistäs sen lopulta tietää.

11

5914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent kia

Delta-Auto tulkitsee asian niin, että takuuehtoja ei ole noudatettu, jos huollat auton muualla kuin Deltan huollossa.
      Perusteena on, että muut eivät ole osallistuneet Deltan koulutukseen eikä muilla ole ajan tasalla olevia testereitä.
      Takuukorjausta vaatiessasi sinulla on näyttövelvollisuus siitä, että huollot on suoritettu oikein.
      Juuri em. seikkoihin perustuen Deltan mukaan se voi olla mahdotonta ja takuu raukeaa.
      Asiasta on mustaa valkoisella Deltan sivuilla kohdassa takuu.
      Deltan edustamissa autoissa lähes kaikki osat ovat kuluvia osia ja näin ollen takuun piirin ulkopuolella.

• Kia Motors

Kyllä noi takuu ehdot ovat samat kaikilla automerkeillä vaikka EU.n mukaan saisi huoltaa muuallakin. Kun on käyttänyt alkuperäisiä varaosia,niin ei pitäis olla deltalla mitään sanomista.
        Ei mikään takuu korjaa esim.jarrulevyjä,jos ovat kuluneet.
        Kyllä mulla vaihdettiin automaatti laatikon turbiini takuuseen.Olis ollut monen tonnin remppa.Työaikakin oli laskettu(kone näytti) kestävän n.5-6 t.

• takuullakia

Ent Kia valehtelee tarkoituksella (kilpailevan merkin kauppias?). Takuu on voimassa jos auto on huollettu HUOLTO-OHJELMAN MUKAISESTI.

• ent kia
        takuullakia kirjoitti:

Ent Kia valehtelee tarkoituksella (kilpailevan merkin kauppias?). Takuu on voimassa jos auto on huollettu HUOLTO-OHJELMAN MUKAISESTI.

Vaan kun se ei nimenomaan ole huollettu HUOLTO-OHJELMAN MUKAISESTI Deltan mielestä, jos ei ole käytetty Deltan testeriä eikä käyty Deltan koulutuksessa.
        Lue Delta.fi sivuilta takuu ja tarkempia tietoja Kian takuista.
        Ei pitäisi olla Deltalla sanomista, mutta näkyy olevan.

• Kia Motors
        ent kia kirjoitti:

Vaan kun se ei nimenomaan ole huollettu HUOLTO-OHJELMAN MUKAISESTI Deltan mielestä, jos ei ole käytetty Deltan testeriä eikä käyty Deltan koulutuksessa.
        Lue Delta.fi sivuilta takuu ja tarkempia tietoja Kian takuista.
        Ei pitäisi olla Deltalla sanomista, mutta näkyy olevan.

Ei ollut minun autoa kaikkien hultojen osalta huollettu Deltassa, mutta kyllä Kia Motorsin huolloissa,joita Euroopassa on mm.Espanjassa.
        Takuuseen meni vaihdelaatikon turbiini ja laitettiin Deltassa.
        Ei ne tuolla maailmallakaan jarrulevyjä vaihtaneet takuuseen. Oli kuluva osa.
        Jos olis ollut jotenkin halki niin olis ollut eri asia eli synnynnäistä vikaa.

• hudydydt

Sinun kohdalla varmaan noin koska et tunne lakia.
        Minä taas olen huollattanut Kiani sekä Deltassa ja muualla,eikä kenelläkään ole ollut nokan koputtamista.
        Keskustelin asiasta myyjän kanssa tämä nauroi ja sanoi että mistä nämä huhut ovat peräisin?
        Huolto ohjelmaahan velvoitetaan noudattamaan kaikissa merkeissä jopa perä moottoreissa,mutta tekijän voi kukainenkin valita itse.
        Sinua on ilmeisesti huijattu raskaamman päälle.

• Kuutak

Osta Hyundai i30 niin saat laadukkaamman auton samalla rahalla. Vertaa i30 / cee´d niin tiedät!

• Ehkä Kia

Itse mietin tämän käyttämäni auton kohdalla - takuujutuista välittämättä - että on tehty huollot aivan huolto-ohjelman mukaan. Tavallaanhan tietenkin olisi Deltalle etuoikeus, että pitäisi teettää huollot Deltan piirissä, mutta järkeenkäyvältä kuulostaa muissa huoltamoissa huollattaminen, jos menee sen suunnitelman mukaan.

• hhhgggggg

Niinhän se onkin.Kian voi huollattaa missä haluaa eikä takuuseen vaikuta yhtikäs mitenkään.Joitakin on ilmeisesti asiassa pissitty silmään tai he yrittävät propagoida jollain heidän omalla motiiveilla..

• ent kia
        hhhgggggg kirjoitti:

Niinhän se onkin.Kian voi huollattaa missä haluaa eikä takuuseen vaikuta yhtikäs mitenkään.Joitakin on ilmeisesti asiassa pissitty silmään tai he yrittävät propagoida jollain heidän omalla motiiveilla..

Pitää olla pitkä mies, jotta minua ylettyy silmään pissimään.
        Takuuasiat selviävät vasta tiskilä, mutta tosiasia on, että eri tavalla tulkitaan kuluvia osia eri Delta-pisteissä riippuen sitä, missä huollot on tehty.
        nyt kun alla on volkkari, asiat ovat selvia.

• tämmöstävaan

Minä hankin juuri vuoden vanhan ja reilun kymppitonnin ajetun ceedn 1.4 koneella ja tosi tyytyväinen olen ollu siihen kaupunkiajossa. Maanteillä ajelen muutaman kesälomareissun vuodessa joten ihan suunnilleen sama minkälainen se motarilla on, mutta kyllä se sieläkin ihan muiden tahdissa pysyy.
      Hinta oli pudonnut reilut kuusitonnia vuodessa ja pidän sitä ihan sopivana kun sillä hinnalla ei taida saada edes puntoa ihan uutena varusteineen.
      Eli suosittelen ihan tuota perus ceediä pikkukoneella ja osta yksiseltä vuoden pari vanhana. takuut voimassa eli melko riskitön hankinta järkihintaan.
      Kulutus pysyy aisoissa ja tilaakin ihan sopivasti jos ei tarvi koiraa tai vaunuja kuskata..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2328
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2203
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1514
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1427
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe