Totuus:

Näin on, päivä kerra

1. Askel
Myönsimme olevamme voimattomia alkoholin suhteen-niin että olimme menettäneet elämämme hallinnan.
Tätä askelta kuvataan sivuilla 24 - 30 (Lääkärin mielipide) ja sivuilla 31 - 43 (Ensimmäinen luku, Billin tarina). [Ohjeet kuinka 1. Askel otetaan ovat sivulla 54 ("seitsemäs" taskupainos), toinen kappale, rivit 1-3.]joka kuuluu... Olemme oppineet, että miedän on myönnettävä itsellemme olevamme alholisteja. Tämä on ensimmäinen askel kohti toipumista. Se harhakäsitys, että olemme niin kuin muut, jos ei tänään niin huomenna, on murskattava
2 askel
Opimme uskomaan, että joku itseämme suurempi voima voisi palauttaa terveytemme.
Tätä askelta kuvataan sivuilla 65 – 80 (Neljäs luku, Me epäilijät ja viiden luvun alku). [Ohjeet kuinka 2. Askel otetaan ovat sivulla 67, neljäs kappale, rivit 1-3.]
joka kuuluu...Ei tarvitse kysyä itseltään kuin yksi lyhyt kysymys: Uskonko tai olenko halukas uskomaan, että on olemassa minua suurempi voima? Niin pian kuin ihminen pystyy sanomaan, että hän uskoo tai on halukas uskomaan, me vakuutamme hänelle, että hän on päässyt alkuun. Me olemme saaneet kerran toisensa jälkeen nähdä, kuinka tällaisen vaatimattoman kulmakiven varaan voidaan rakentaa toimiva hengellinen elämä.
3. Askel
Päätimme kääntää tahtomme ja elämämme Jumalan huomaan – sellaisena kuin Hänet käsitimme.
Tätä askelta kuvataan sivuilla 78 - 81. [Ohjeet kuinka 3. Askel otetaan ovat sivulla 80, kolmas kappale, rivit 1-8.]
joka kuuluu...Jumala, minä annan itseni sinulle, jotta tekisit minulla ja minulle niin kuin tahdot. Päästä minut itseni kahleista, että voin toteuttaa sinun tahtoasi paremmin. Ota pois minun vaikeuteni, että niiden voittaminen todistaisi niille, joita tahdon auttaa, sinun voimastasi, sinun rakkaudestasi ja sinun viitoittamastasi elämäntiestä. Anna minun aina tehdä tahtosi mukaan.
4 askel
Teimme perusteellisen ja rehellisen moraalisen itsetutkistelun.
Tätä askelta kuvataan sivuilla 81 - 87. [Ohjeet kuinka 4. Askel otetaan ovat sivulla 81, kolmas kappale rivit 1-6.]
joka kuuluu...Me teimme aivan samoin omassa elämässämme. Kävimme rehellisesti varaston läpi. Ensin etsimme ne luonteemme heikkoudet, jotka olivat aiheuttaneet epäonnistumisemme. Vakuuttuneina siitä, että "minä" sen eri muodoissa oli tappiomme aiheuttaja, tutkimme sen tavallisia ilmenemismuotoja.
5 askel
Myönsimme väärien tekojemme todellisen luonteen Jumalalle, itsellemme ja jollekin toiselle ihmiselle.
Tätä askelta kuvataan sivuilla 88 - 91. [Ohjeet kuinka 5. Askel otetaan ovat sivulla 90, toinen kappale, rivit 1-4 ja kolmas kappale, rivit 1-3.]
joka kuuluu...Kun olemme päättäneet kenelle kerromme kertomuksemme, emme enää hukkaa aikaa. Olemme kirjanneet paperille inventaarimme ja olemme valmistautuneet pitkään keskusteluun. Kerromme toiselle osapuolelle mitä aiomme tehdä ja miksi meidän tulee näin tehdä. Hänen tulisi käsittää, että kysymys on elämästä ja kuolemasta kohdallamme. Useimmat ihmiset auttavat mielellään, kun heitä lähestytään näissä merkeissä. He pitävät tätä luottamusta kunnia-asiana.
Tässä viisi ensimmäistä askelta kohti toipumista, eikä mitään selityksiä, teet näin niin pysyt raittiina päivän kerrallaan
tässä lisä tietoa www.aa-varsinais-suomi.com

0

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
        Oulu
        91
        5906
      2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
        Maailman menoa
        80
        4772
      3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
        Maailman menoa
        93
        3001
      4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
        Maailman menoa
        26
        2780
      5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
        Järki ja tunteet
        25
        2046
      6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
        Ikävä
        119
        1496
      7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
        Maailman menoa
        335
        1047
      8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
        Ikävä
        85
        1018
      9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
        Ikävä
        125
        950
      10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
        Ikävä
        48
        754
      Aihe