Jos lapsena on kohdeltu ilman rakkautta, tulee ihmiselle huono itsetunto.
Ei osaa sanoa vastaan kenellekään. Minulla on se vika.
Huono itsetunto
5
104
Vastaukset
- Samaa_kokenut
Tunnen tilanteen. Aikuisenakin se silloin tällöin tulee esiin. Vaikka minulla on muuten hyvä itsetunto, aikuisena rakennettu, niin lapsuudestaan ei pääse eroon.
- Ison perheen
"pahnanpohjimmaiset" saivat kuulla kunniansa joka päivä murroskäisiltä isoilta sisaruksiltaan.
Ulkonäkö määriteltiin pahasti, kun oli kaksi isoa etuhammasta ja muut maitohampaat päässeet pois, sai kuulla olevansa "pohjan akka harvahammas".
Erästä perheen tytärtä kiitettiin kauniiksi, muille sanottiin, Että tuo yksi on ainoa jonka kannattaa katsoa peiliin.
Siinä sitä vain kasvettiin sitten kuitenkin päivä päivältä isommaksi, pois kotoa aloin haluta, sillä kaverit koulussa pitivät minusta.
Aikuisena rakastuin komeaan ja hyvään mieheen, melkein järkytyin, kun hän pyysi minua vaimokseen. Rakastin ja rakastan sitä miestä. Hän eheytti omanarvontuntoni. - Vasta nyt tänään
ymmärrän, että isojen siskojen mieltä pahoitti se, että isä
piti minusta, se kävi ilmi hänen käytöksestään.
Hän istui ojan reunalla minun vieressäni, ja opetti pajupillin tekemisen.
Hän kertoi, millaista hänellä oli "poikasena".
Joskus hän näytti miten nauris kuoritaan niin, että tulee vain yksi ainoa pitkä kuorenliuska.
Sitten hän raaputti siitä makeata, ihanaa mössöä, ja laittoi lusikalla suuhuni.
Isä oli myös ollut ison perheensä toiseksi nuorin lapsi.
Hänelle annettiin heidän kotitalonsa.
Isot siskoni ovat ilmeisesti olleet minulle mustasukkaisia isästään. Siksi he aina kiusasivat.
. - Suomalaisille yleise
Me ruotsalaisten ja venäläisten pitkään alistamat
emme vieläkään ole tajunneet omaa itsenäisyyttämme.
Lipponen veti EU:ssa "kiltin tytön" roolia, ja se jatkuu!
Kiltin tytön sybdrooma on psykoterapeutti Kirsti-Liisa Kuusisen mukaan seuraavanlainen: kiltti tyttö ei uskalla sanoa ei, hän haluaa miellyttäää muita. Hän asettaa muiden tarpeet ja toiveetkin omiensa edelle, kuin yrittäisi ostaa muiden hyväksyntää.
Ruotsi ei ole maksanut mitään Portugalille eikä Kreikalle, koska sillä ei ole siellä omia sijotuksia.
Ruotsi tuki Irlantia, - jossa sillä on mittavat riskit, - kahdenvälisillä lainoilla.
Ruotsi on itsekäs, samoin Britannia, Saksa ja Ranska noudattavat toimissaan t e r v e t t ä itsekkyyttä.
Suomi on vapautunut Venäjänkin vallasta, olemme itsenäisiä,
yritetään päästä irti uhrautujan käytösmallista,
jotta Suomi pääsee terveeseen vuorovaikutukseen! - Suomalaisten tulee
tiedostaa tuo historian painolasti päällään.
Se auttaa pystyyn nousemisessa.
Meidän ei enää tarvi olla rähmällämme mihinkään suuntaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483