Venlafaxin Orion ja alkoholi?

masentunut....

Eli miten teillä kyseinen lääke on reakoinut alkoholin kanssa? Itseni pitäisi aloittaa lääkkeen käyttö ensikuun alussa ja pelottaa hiukan. Olen myös hiukan kaljaan menevä nuorinainen eli joskus tulee otettua kunnolla joskus vain pari saunakaljaa jos niitäkään.

Toki selviää vasta kun on kokeillut mutta ihan uteliasiuudestani haluaisin tietää miten teillä muilla vaikuttanut. Ja muita kokemuksia myös tietenkin saa laittaa. Kiitos!

36

27774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venlafaxaaja

      Mulla ei ole vaikuttanut mitenkään...

    • sticks&stones

      En oo umpitunnelissa vielä tän lääkityksen aikana ollut, mutta muutama lonkero ei ainakaan reagoi mitenkään äärimmäisellä tavalla venlaflaksiinin kanssa.

    • pazkaa

      Ei oo mitenkään vaikuttanut

    • Jasso8383

      Ei vaikutusta mullakaaan.

    • valinta kysymys

      En kyllä tunne kyseistä lääkettä mutta alkoholi aiheuttaa ja lisää masennusta ja jos tuo lääke on masennuslääke niin se lääkkeen vaikutus vain kumoutuu...lääkkeellä yrität poistaa masennuksen (samoin kuin alkolla) mutta alkolla vain lisäät sitä. Tee päätös kumpaa lääkettä haluat käyttää...Minä valitsin alkon... :/

      • Anonyymi

        Ihan niin, juuri se että alkoholi vaikuttaa samaan osaan aivoja kun lääkkeetkin on monelle koitunut kohtalokkaaksi.
        Yleensä ei alkoholia edes käytetä lääkehoidon aikana.
        Alkoholi lisää masennusta ja jos saman aikaisesti käyttää lääkkeitä ja alkoholia niin se koituu ainostaan haitaksi ihmiselle, ja moni ei tule koskaan terveeksi
        Joten kai sitä nyt voi olla ilman alkoholia jos tosissaan haluaa tulla terveeksi sairaudestaan
        Ja jos ei halua tervehtyä , niin miksi yleensä mennään ottamaan lääkärin aikoja monta kertaa todella tarvitsevilta potilailta . Eikö silloin ole paras että jatkaa vaan sitä juomistaan .
        Kuinka moni viinamies on ottanut selvää miten sisäelimet vaurioituu alkoholin käytöstä maksa ja haima ovat kovalla koetuksella joka kerta kun juodaan.
        Joten lääkkeet ja alkoholi yhdistelmä eiole koskaan hyvä idea


    • 8kk takana

      Kannattaa totutella alkoholiin lääkityksen kanssa tutuissa ympyröissä ja maltillisesti. Ei siis heti mitään kunnon jurria.

      Vaikka ko. lääkkeen ei virallisesti pitäisi vaikuttaa alkoholin kanssa mitenkään erityisesti, niin joillakin ihmisillä, myös minulla, on erilaisiakin kokemuksia.

      Lääkityksen alkuvaiheessa olin viettämässä "kosteaa iltaa", jolloin seurauksena oli se, että minulla meni harvinaisen lujaa, enkä muistanut seuraavana päivänä mitä tapahtui parin viimeisimmän tunnin aikana. Minulta ei siis käytännössä koskaan ole mennyt ennen muisti.

      Sen jälkeen olen kuitenkin juonut useinkin ja ihan kunnolla, eikä vastaavaa ole tapahtunut. Ei siis välttämättä vaikuta mitenkään, mutta varaudu siihen, että lääkkeeseen totutellessa se voi tehostaa humalan vaikutusta. Muista myös, että esim. depot-kapseleiden vaikutus on voimakkaimmillaan vasta n. 6 tunnin kuluttua. Minulla se illan blackout sattui juurikin noihin aikoihin lääkkeen ottamisesta.

      Järki mukaan ja alkuun vähän rauhallisemmin, ettei tule ikäviä ylläreitä.

      Muista tosiaan myös se, että alkoholi laskee mm. serotoniinitasoja ja sitä kautta tavallaan nollaa osittain lääkkeen vaikutusta. Suosittelen siis vähentämään alkoholin käyttöä lääkityksen ajaksi ja miksei sen jälkeenkin.

      • Anonyymi

        Ootko aatellut että sä ehkä oot juonut sen lääkkeen takia illan aikana enemmän kun yleensä? En siis tarkota pahalla mulla on vaan tosi hyvä kokemus tästä lääkkeestä. Itselle hyvä lääke mut kaikki ihmiset on tosiaan erilaisia. Omalla kokemuksella suosittelen.


      • Anonyymi

        Jaa että olet sillä kannalla että alkoholin on oltava mukana kuvioissa siltikin vaikka ihmisellä on lääke hoito.
        Miksi sitä viinan ottoa pitäisi kokeilla , eikö sitä voi jättää lääkehoidon ajaksi kokonaan, sillä sehän ei ole mikään pakko ihmiselle mitenkään. Lääke annetaan että ihminen parantuisi , ja alkoholi ei ole mitenkään parantava aine kun ihminen voi huonosti.
        Jos haluaa hoidostaan hyviä tuloksia niin silloin ei sotketa lääkkeitä ja alkoholia saman aikaisesti pilaamaan
        Vaikuttaa siltä etteivät nämä netti tietäjät ole perillä alkoholin vaikutuksesta ihmiseen vaan näyttävät pitävän sitä jotenkin kuuluvana osana elämään.
        Miksi ykeensä hakeudutaan lääkäriin hoitoa saamaan jos ei kuitenkaan hoida itseään kuten se on tarkoitettu , siis viina ja lääkkeet eivät ole mikään hyvä idea otettavaksi saman aikaisesti


    • venlapaa

      no ei sen pitäs hirveest vaikuttaa muutaku lääkkeen tehoo koska jos vetää kunnon kännit ni alkoholi laskee seretoniinii ja tuo venla taas lisää sitä eli voi sekottaa hieman aivokemiaa mikä taas vaikeuttaa masareist parantumisee. mut ei nyt muutama sauna bisse varmaa pahitteeks. muut joo käykääs kuuntelee tän artistin biisit: http://www.mikseri.net/artists/segis-v/segis-v-muistan-ne-paivat/550663/

    • tytrytryrtyrt

      minulla on 225mg annos ja taju lähti kun join pullon siideriä, en suosittele

      • Anonyymi

        Sama mg-määrä ja usein lähtee muisti eikä mitään kontrollia tekemisiini itsellä eikä muilla.
        Seuraavana päivänä hävettää, jos kuulee tempauksistaan ja ku on itse aivan kujalla tapahtuneista. Todella harvoin muisti edes palautuu ajan kanssa, joten yli 150mg jos annostus niin en suosittelisi ottamaan yhtä enempää ja yksikin voi tehdä jo tepposet pään sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mg-määrä ja usein lähtee muisti eikä mitään kontrollia tekemisiini itsellä eikä muilla.
        Seuraavana päivänä hävettää, jos kuulee tempauksistaan ja ku on itse aivan kujalla tapahtuneista. Todella harvoin muisti edes palautuu ajan kanssa, joten yli 150mg jos annostus niin en suosittelisi ottamaan yhtä enempää ja yksikin voi tehdä jo tepposet pään sisällä.

        Vai että hävettää, jos aikuinen ihminen ei ymmärrä viinan ja alkoholin vaikutusta omaan kehoonsa vaan kuvittelee että lääkehoidon aikana voi juoda. Niin on parempi kun ei ollenkaan mene lääkäriin , juo sitten vaan ihan pään täydeltä koska se näyttää olevan jotenkin tärkeää joillekin että juodaan itsensä känniin eikä tiedetä edes mitä on tullut tehtyä .siis aikuinen ihminen ottaa vastuun tekemisistään ja ymmärtää yksinkertaisen asian ettei viina ja lääkkeet ole samaan aikaan otettuna ihmisille hyväksi, koska ne vaikuttavat samaan osaan aivoissa ja aiheuttavat kaaoksen .
        Ihan turhaan mennään lääkäriin jos ei edes omaa käytöstään muuteta . Nekin lääkärin ajat voisi joku todella tarpeessa oleva saada .
        Mitä lääkehoitoa on muka olevinaan se että sekoittaa aivojensa toimintaa vielä entisestään kahdella eri aineella mitä eiole tarkoitettu käytettäväksi saman aikaisesti


    • Vasta alkaja

      150mg annos. 0,3 promillen humalat testien mukaan pari kertaa viikossa. Ei merkittävää mitään. Kerran join vähän enemmän, mutta kuitenkin niin, että muistin kaiken. Seuraavana päivänä oli hiven alakuloinen ja masentunut olo. Ehkä vaan johtuu alkoholista. Valvon joka toinen tai kolmas päivä. traumaperäistä stressiä. Ei normaalisti tuu yli 5h unta. norm 7,5h ollu yli 5v sitte.

    • Syrjäytetty 253

      Selkeä vaikutus V:n pidemmässä käytössä.
      Masennus ja ahdistus vain lisääntyy ja pitkittyy kun käyttää sen kanssa alkoholia.
      Yksi tekijä on unen määrä. Oikea syvä uni vähenee, ja alakulo, masennus ja ahdistus kasvaa.

    • Anonyymi

      Omasta puolestani voin kertoa että vaikutti minulle todella ikävin seurauksin. Olen aina ollut iso kaveri ja muiden mukaan en tekisi pahaa kärpäsellekkään eikä ole ikinä ollut rikosrekisteriä tai mitään. Venlafaxinin aloituksen jälkeen noin vajaan vuoden syöneenä mulla on 5 pahoinpitelyä tuhopoltto eli olin juonut ja tuikannut oman asuntoni palamaan ja siinä sivussa 4 muuta asuntoa ilman että edes muistan edellä mainituista mitään niin paljon se paska lääke muokkasi minua niin en todellakaan voi itse ainakaan juomista suositella venlafaxinin kanssa.

      • Anonyymi

        Käyttääkö täällä kukaan muu,kun minä Venlafaxinia kipukynnyksen nostolääkkeenä?
        Kokemuksia,kommentteja, kiitos 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttääkö täällä kukaan muu,kun minä Venlafaxinia kipukynnyksen nostolääkkeenä?
        Kokemuksia,kommentteja, kiitos 😊

        Minä käytän kipukynnysen nostoon kun on toi kolmoishermosäky,toimii mulla on kyllä hikoilua,kestän sen mielummin,särky on pahempi ilman sitä


    • Anonyymi

      Olen myös syönyt lääkettä, 75 mg sillon en ota lääkettä kun juon, en tiedä mitä tekee, en huomaa eroa. tuntuu et oon vihasempi ja agressiivisempi.

    • Anonyymi

      Ei mitenkään.

    • Anonyymi

      Sannottaa näi että ku viinaa tarpeeks vetää nii kyllä sitä alkaa tulla ihan pirun vahvaa masennusta ja itkua tulee, ite käyttänyt vuosia alkoholia ja nyt lääkityksen kanssa huomaa ite selvästi kuinka ryyppääminen itsensä ihan rapakänniin nii sillo potkii elämä kunnolla persuuksille. Parin voi ottaa ihan hyvin mielin mutten ite suosittele juomaan yhtään enenpää. AINAKAAN YKSIN.

      • Anonyymi

        Monelle tulee vaikea alkoholi psykoosi , jossa sitten viedään sairaalaan. Nämä sairaudet potilas aiheuttaa ihan itse.
        Joten ihan turhia tapauksia , ja otetaan monelta todella tarvitsevilta hoito paikka. . Kyllä se niin on että lääkehoitoon ei kuulu viiinan käyttö saman aikaisesti .
        Ihme että se juopuminen on monella ihan kun se olis jokin luonnollinen asia . Vaikka se kertoo ainoastaan kuka ihminen on. Siis juovilla ihmisillä on tarkoitus juopua , niin miksi ??????
        Eikö olisi mukavampi elää sellaisena kun on eikä kohotellut huonoa itseluottamustaan viinan avulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monelle tulee vaikea alkoholi psykoosi , jossa sitten viedään sairaalaan. Nämä sairaudet potilas aiheuttaa ihan itse.
        Joten ihan turhia tapauksia , ja otetaan monelta todella tarvitsevilta hoito paikka. . Kyllä se niin on että lääkehoitoon ei kuulu viiinan käyttö saman aikaisesti .
        Ihme että se juopuminen on monella ihan kun se olis jokin luonnollinen asia . Vaikka se kertoo ainoastaan kuka ihminen on. Siis juovilla ihmisillä on tarkoitus juopua , niin miksi ??????
        Eikö olisi mukavampi elää sellaisena kun on eikä kohotellut huonoa itseluottamustaan viinan avulla

        Tässä kysytään miksi juovilla ihmisillä on tarkoitus juopua.
        Sama ihminen vastaa omaan kysymykseensä viimeisessä lauseessa, kohotellakseen sitä itseluottamusta, ehkä tarkemmin itsetuntoa.


    • Anonyymi

      Moottoriturpamaisuus haittaa yritystä viestittää, eikä konepeltiä korista rasvattu hiustötterökään enää. Kivaa perjantaita.

    • Anonyymi

      Jos masennuksesi/ahdistuksesi johtuukin päihdeongelmasta? alkoholiriippuvuudesta? Ongelma voisi ratketa jo sillä, että et juo.

      • Anonyymi

        Näinpä


    • Anonyymi

      No itellä ei oo ainakaan vaikuttanu. Tosin juon kerralla korkeintaan 2,5 annosta alkoholia. En ole ikinä kännissä.

      Ohjeissa kai sanotaan, että voi aiheuttaa uneliaisuutta yms.

    • Anonyymi

      Käyttänyt ko. lääkettä vuosia. Ei vaikutusta alkoholin kanssa ja muutenkin auttanut mm.sosiaaliseen fobiaan ja ahdistuneisuuteen. Alussa käytin Seronilia mutta ei tehonnut, päinvastoin, lisäsi vain niitä pahoja tunteita.

      • Anonyymi

        Venlaflaksiinin kanssa kävi flaksi?


    • Anonyymi

      Mulla on ollut venlafaxin käytössä kanssa muutaman vuoden. Alkoholia en juo enään ollenkaan oikein. Nyt kumminkin kun 18 täytän parin päivän päästä, ajattelin kaverin kanssa käydä pareilla. Minulla tämä lääke ja alkoholi aiheuttaa voimakasta ahdistusat

    • Anonyymi

      Runkkari

    • Anonyymi

      Itsellä ei muuten vaikutusta mutta krapulat paljon pahemmat kuin ennen ko lääkitystä. En oksennellut koskaan ennen krapulassa mutta nykyään joka kerta ja darra tulee jo muutamasta juomasta.

    • Anonyymi

      Muisti menny herkästi ja tempperamentti vahvistunu. Jota se on muutenki. Ylilyönti nollasta sataan!

    • Anonyymi

      itse en ole huomannu vaikutusta muuta kuin tuo muistin lähtö mut en tiedä siitäkään niin välttämättä et johtuuko siitä mut vähän kyl muutaman kerran ihmetellyt kun juonut jonku 10 ennen baariin menoo ja muistaa et tilannut ekan ja si ei mitään ja normaalisti tulee juotua enemmän ennen baaria ja muistaa koko illan ...

      • Anonyymi

        Lue mitä kirjoitat. Eikö tuo ole ihan hullua elämää jotenkin kun juodaan itsensä känniin toisten vaivaksi . Sillä kenestäkään ei ole mukavaa katseltavaa joku örisevät juoppo


    • Anonyymi

      Kun jättää alkoholin useimmilla helpottaa myös masennus

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe