Olen 55-vuotias, lääkäri määräsi minulle Indivina 1mg/2,5mg vaihtarioireisiin. Sain ajottain minulle niin epätyypillisiä raivokohtauksia tuon tuosta, mieliala vaihteli laidasta laitaan, ollen kuitenkin pääsääntöisesti alavireinen.Söin kuukauden ja paino nousi kaksi kiloa, kauhistuin sitä sillä olen ylipainoinen jo muutenkin, joten lopetin. Raivokohtaukset palasivat ja masennus, epäluuloisuus ym.ym. Voin huonosti niin fyysisesti kuin henkisesti. Kuukauden tauon jälkeen aloitin sitten taas, mieskin siihen kehoitti. Mutta tämä jatkuva nälkä, tapahtuuko tälle mitään vai jatkanko turpoamista. Voi hyvä isä sentään tätä elämisen vaikeutta. Olisko olemassa joku muu lääke, jota kannattaisi kokeilla joka ei nosta ruokahalua. Luin geelistä, voiko sitä käyttää pelkästään vai pitääkö olla lisäksi tablettihoito, kohtu on tallella, kuukautisia ei enää viiteentoista vuoteen. Kaksi hormonikierukkaakin ollut. Onko kohtalotovereita ja miten olette toimineet.
Vaihdevuodet, hormonihoito vai ei, mitä tehdä
2
463
Vastaukset
- nainen -60
Aloitin kesäkuun alussa samanlaisella annostuksella.Pahimmat hikikohtaukset on
poissa.Ihmettilinkin kasvanutta ruokahalua,painoa tullut pari kiloa lisää vaikka liikun
erittäin paljon.Mieliala ei juurikaan kohentunut.Vuotoa jo toinen jakso tosin vähäistä.Kunhan pahin helle on ohi jätän pillerit pois,täytyy vaan koettaa kestää. - Hormoonihurmio
Psyykkiset oireet olivat pahimmat minullakin, joskin myös kuumia aaltoja oli pahimmillaan puolentoista tunnin välein.
Nyt, neljä vuotta kuukautisten loppumisesta, käytän enää paikallishoitoa (joka vaikuttaa vain limakalvoihin). Psyykkiset oireet ovat kadonneet ja kuumat aallot ovat sen verran lieviä (eikä niitä kaikkina päivinä ole ollenkaan), että tunnen pärjääväni ilman korvaushoitoa.
Painonnousu oli ainoa kielteinen puoli hoidossa sen kolmen vuoden aikana, jolloin pillereitä popsin. Minulla se tasoittui niin, että alun pyrähdyksen jälkeen tuli enää kilo vuodessa lisää. Kaikkiaan kuitenkin 8 kg on aika paljon pienessä ihmisessä.
Gynekologini mukaan pelkkää geeliä ei voi käyttää yksinään, jos on kohtu tallella, pitää käyttää myös keltarauhashormonia, ja sitä kai on vain tablettimuodossa.
Mielialalääkkeet voisivat myös auttaa oireisiisi, mutta niissä painonnousu on kai aika yleisenä sivuvaikutuksena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872