Kun tietokoneen käy korjauttamassa, tiedostot hävitetään siellä aina, puhdistus tai jotain (olen siis täysin tietämätön tietokoneista). Mutta kysymys kuuluukin, voiko silloin hävinneet/poistetut tiedostot palauttaa tietokoneeseen millään recover files ohjelmalla?
Tietokoneen korjaus
5
93
Vastaukset
Ala lopultakin huolehtia _varmuuskopioistasi_, niin ei tarvitse miettiä tällaisia turhia asioita.
Perheessämme on useita tietokoneita, mutta siitä on vuosia kun viimeksi on tarvinnut asioida korjaamolla. Taisi olla vuonna 2005? Jokin sulla nyt mättää. Eikö tuollainen arvatenkin hintoihinsa tuleva korjaamokierrekään motivoi muuttamaan asiaintilaa, jossa olet aina vaan täysin tietämätön tietokoneista?- ...............
Oikeastaan käytin yleistystä, oma koneeni ei ole aiemmin ollut korjuulla, mutta muutamien tuttujeni on, ja sitä kautta tieto tietokoneen muistin tyhjenemisestä. Ja varmuuskopiot minulla on, mutta niissä on kuulemma jokin vika, en tiedä tarkalleen mikä. Enemmän hyötyä olisi vastauksesta, joka vastaisi kysymykseen eikä vain arvostelisi ilman tarkempaa tietoa
- fundamentalist
Monesti huollossa tosiaan suoritetaan "puhdas" käyttiksen
uudelleenasennus joka jyrää alleen levyn aikaisemmat tiedostot
niin ettei sieltä mitään palautella kotikonstein.
Omien varmistusten palautus on silloin ainoa toimiva keino.
"Ja varmuuskopiot minulla on, mutta niissä on kuulemma jokin vika, en tiedä tarkalleen mikä."
Aijai.
Ei voi liikaa korostaa, ettei pelkkä varmistusten otto riitä; on myös testattava
että ne saa tarvittaessa takaisin ettei sitten tositilanteessa
käy ns. Kylmät.
- tqenxt
"Mutta kysymys kuuluukin, voiko silloin hävinneet/poistetut tiedostot palauttaa tietokoneeseen millään recover files ohjelmalla?"
Yksinkertainen vastaus: Kokeilemalla selviää. Onnistuminen riippuu paljon siitä, miten "tyhjentäminen" on suoritettu.- qwetry
Jos kovalevy ei ole fyysisesti rikki, vaan vain windows-järjestelmätiedostot sekaisin, kyllä siitä pitäisi saada (omat) tiedostot talteen ulkoiselle levylle linux-live-cdllä tai jollain rescue-cdllä tai toisessa koneessa, ENNEN uudelleen asennusta (missä mahdollisesti levy formatoidaan). Kyllä tämä pitäisi onnistua joka korjaamossa tai ihan itsekin tehtynä (vaatii kyllä vähän perehtymistä).
Uudelleen asennuksen jälkeen tai tiedostojen poiston jälkeenkin on restore-files-ohjelmia, millä se voi onnistua (ne mitä ei ole päälle kirjoitettu), mutta on silloin työläämpää. Eli tämä on paljon huonompi vaihtoehto.
Jos levyssä on fyysinen vika, niin sitten sen tietojen palautus vaatii yleensä ammattilaisen/erikoisohjelmia ja tulee kalliiksi.
Tärkeät tiedostot pitäisi olla varmuuskopioituna, koska lopulta levyyn tulee se fyysinen vika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362