Kolonoskopian ( tähystys peräsuolen kautta ), hintaa kyselisin siis yksiyisellä ? Jonot ovat sen verran pitkät tällä hetkellä, että yksityisiin ajattelin turvautua.
Myös te tähystyksessä olleet, saako tulokset tietää heti tähystyksen jälkeen, vai kauanko asiassa kestää ?
Kiitos vastanneille.
kolonoskopia:n hinta?
5
7453
Vastaukset
- Jauho
Kajaanin terveystalolla muistaakseni 445 euroa. Vatsan tähystyksen (~380e) tulosten tulemiseen meni 3 viikkoa, pitkä aika, kirje kai viipyi jossakin vaikka itse tulokset kai saatiin 2 viikossa. Itse tähystyksen jälkeen pääsee heti lääkärin juttusille jossa hän sanoo heti että miltä näyttää, solunäytteiden tutkimisessa menee se pari viikkoa. Kajaanissakin naurettavat jonot, kaikki ajat täynnä eikä uusia aikoja tiedossa vielä, sanottiin että kokeile soittaa parin viikon päästä...
- hannari888
Juu soittelinkin Töölön mehiläiseen ja pääsen heti ensi viikolla. Näköjään ihmiset ei oo valmiita maksamaan, vaan haluavat ennemmin jonottaa julkiselle kuukausi kaupalla.
Tosiaan hintaa kyselin myös täältä ja sanoi max 500 e. Toivottavasti joku vaiva sittten löytyy, ettei tuo rahasumma mene taivaan tuuliin.. - nopeasti pääsi
Kait se on julkisellakin tapauskohtaista. Itse sain lähetteen Meikun gastrolle ihan maaliskuun lopulla. Jo seuraavalla viikolla mulle soitettiin ja ajan olisin saanut noin viikon päästä (pitäähän siinä sitä kevennettyä ruokavaliotakin pitää se lähes viikko ja tyhjennyskin vie sen pävän, siis ihan seuraavaksi päiväksi ei voi edes saada).
Mulla vaan sattui olemaan yksi päiväkirurginen toimenpide just tulosillaan ja kun ennen sitä ei onnistunut, niin sitten itse tahdoin siirtää toimenpidettä ainakin sinne asti, että sain tikit pois kädestäni.
Olin siis tähyssä julkisella puolella noin kuukaudessa ja sitten reilut pari viikkoa tuosta kuulemassa tuloksia. nopeammin olisin ollut, jollei olisi sattunut tuo pikkuleikkaus sotkemaan aikataulua.
Eli tosiaan esim. lähetteen kirjoittanut taho varmaan ratkaisee jo paljon. Minullahan lähetteen kirjoitti yliopistollisen sairaalan toisen polin lekuri tuonne gastron puolelle, ei siis esim. ollut terveyskeskuksesta.
Lähetteessä mainitut tiedot vaikuttavat yleensä paljonkin eli ne ongelmat, miksi pitäisi tähy tehdä. Esim. yksi tuttuni pääsi myös ihan kuukaudessa julkisen puolen tähyyn ja hänellä taisi kiireellisyyttä lisätä ulostenäytteestä löytynyt veri. - jonossavainkuukauden
Menen julkisen puolen tutkimukseen tällä viikolla. Jonotusaika oli tasan 1 kk, ei siis pitkäkään. Ja se tulee maksamaan 27 euroa sairaalassa!
- hannari888
ok. uskoisin että on ihan kaupunki kohtaista kuinka nopeasti pääsee. Tälläinen pikkukylä missä itse asun, pitää muutenkin lähteä isolle kylälle sairaalaan.. :/
No tuo kuukausi on mulle nyt liian pitkä aika odottaa, eihän ne sielä voi toisten aikoja perua että itte pääsisin tilalle. Ja kyllä lähetteeseeni merkittiin ajaksi kiireellinen.. hmmm..
Ei muuten pahan hintainen tyo julkisella tehty :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3037548Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne805895Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1593815Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1523494Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321927Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1881836- 431451
- 221421
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san151405Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan641384