Kolonoskopian ( tähystys peräsuolen kautta ), hintaa kyselisin siis yksiyisellä ? Jonot ovat sen verran pitkät tällä hetkellä, että yksityisiin ajattelin turvautua.
Myös te tähystyksessä olleet, saako tulokset tietää heti tähystyksen jälkeen, vai kauanko asiassa kestää ?
Kiitos vastanneille.
kolonoskopia:n hinta?
5
7427
Vastaukset
- Jauho
Kajaanin terveystalolla muistaakseni 445 euroa. Vatsan tähystyksen (~380e) tulosten tulemiseen meni 3 viikkoa, pitkä aika, kirje kai viipyi jossakin vaikka itse tulokset kai saatiin 2 viikossa. Itse tähystyksen jälkeen pääsee heti lääkärin juttusille jossa hän sanoo heti että miltä näyttää, solunäytteiden tutkimisessa menee se pari viikkoa. Kajaanissakin naurettavat jonot, kaikki ajat täynnä eikä uusia aikoja tiedossa vielä, sanottiin että kokeile soittaa parin viikon päästä...
- hannari888
Juu soittelinkin Töölön mehiläiseen ja pääsen heti ensi viikolla. Näköjään ihmiset ei oo valmiita maksamaan, vaan haluavat ennemmin jonottaa julkiselle kuukausi kaupalla.
Tosiaan hintaa kyselin myös täältä ja sanoi max 500 e. Toivottavasti joku vaiva sittten löytyy, ettei tuo rahasumma mene taivaan tuuliin.. - nopeasti pääsi
Kait se on julkisellakin tapauskohtaista. Itse sain lähetteen Meikun gastrolle ihan maaliskuun lopulla. Jo seuraavalla viikolla mulle soitettiin ja ajan olisin saanut noin viikon päästä (pitäähän siinä sitä kevennettyä ruokavaliotakin pitää se lähes viikko ja tyhjennyskin vie sen pävän, siis ihan seuraavaksi päiväksi ei voi edes saada).
Mulla vaan sattui olemaan yksi päiväkirurginen toimenpide just tulosillaan ja kun ennen sitä ei onnistunut, niin sitten itse tahdoin siirtää toimenpidettä ainakin sinne asti, että sain tikit pois kädestäni.
Olin siis tähyssä julkisella puolella noin kuukaudessa ja sitten reilut pari viikkoa tuosta kuulemassa tuloksia. nopeammin olisin ollut, jollei olisi sattunut tuo pikkuleikkaus sotkemaan aikataulua.
Eli tosiaan esim. lähetteen kirjoittanut taho varmaan ratkaisee jo paljon. Minullahan lähetteen kirjoitti yliopistollisen sairaalan toisen polin lekuri tuonne gastron puolelle, ei siis esim. ollut terveyskeskuksesta.
Lähetteessä mainitut tiedot vaikuttavat yleensä paljonkin eli ne ongelmat, miksi pitäisi tähy tehdä. Esim. yksi tuttuni pääsi myös ihan kuukaudessa julkisen puolen tähyyn ja hänellä taisi kiireellisyyttä lisätä ulostenäytteestä löytynyt veri. - jonossavainkuukauden
Menen julkisen puolen tutkimukseen tällä viikolla. Jonotusaika oli tasan 1 kk, ei siis pitkäkään. Ja se tulee maksamaan 27 euroa sairaalassa!
- hannari888
ok. uskoisin että on ihan kaupunki kohtaista kuinka nopeasti pääsee. Tälläinen pikkukylä missä itse asun, pitää muutenkin lähteä isolle kylälle sairaalaan.. :/
No tuo kuukausi on mulle nyt liian pitkä aika odottaa, eihän ne sielä voi toisten aikoja perua että itte pääsisin tilalle. Ja kyllä lähetteeseeni merkittiin ajaksi kiireellinen.. hmmm..
Ei muuten pahan hintainen tyo julkisella tehty :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792