Tyypillinen armeijapelottelija on...

Resalik.

...vähä-älyinen ja paineenkestoltaan huono, mutta yli-innokas reserviläinen joka halusi ja luuli pääsevänsä johtajakoulutukseen, mutta ei päässytkään. Tilallle käskettiin joku vähemmän innokas, mutta ominaisuuksiltaan pätevämpi kaveri.

Minunkin tuvassa oli näitä yli-innokkaita särmääjiä, jotka vain puhuivat johtajakoulutuksesta.Eivät päässeet ja hyvä niin. AUK on hyvä paikka, turvassa kusipäisimmiltä. Ei ihme, että sinne AUK:iin pitää välillä komentaa porukkaa, kun näitä säätäjiä on niin paljon.

Täällä nuo epäonnistuneet sitten yrittävät olla edes päivän alikersanttina.

2

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi tylsä alikki

      Niin no... ehkä tyypillisempi taitaa kuitenkin olla se joka on ensimmäisen parin päivän/viikon sisään lopettanut homman, hakenut c:n jonkin tekosyyn varjolla (kertoen kuitenkin kaikille jostain ykskaks löytyneestä synnynnäisestä viasta joka diagnosoitiin parissa tunnissa ilman lisäkokeita suurinpiirtein, mutta itse vihreä paperi on kadonnut jonnekin, 99%:lla varmuudella F-koodilla, jos löytyisi jostain...). Ja tällä kokemuksella sitten kertoo miten hajoittava paikka intti oli ja hänkin sai pysyvän vaurion, eli toisinsanoen ei päässyt yli ns. alkushokista ja lähti. Enpä nyt itsekään niin intistä pitänyt, edes siinä vaiheessa kun komennettiin aukkiin, tuvasta lopetti 6 kuukauden sisään ja muutenkin oli aikamoinen kato kyllä ympärillä, nakki sitten perkule napsahti. Olihan se ihan mukavaa omalla tavallaan joiltain paikoin, mutta itse sanoisin tylsäksi ja puuduttavaksi päivien laskemiseksi enemmän kuin miksikään muutoin hajoittavaksi paikaksi.

      Uskoisin, että jos fyysinen terveys olisi kohdallaan ja ensimmäisen kuukauden sisään ei päästettäisi ketään pois jos ei todella terveydentila sitä vaatisi fysiikaltaan, niin varmaan kovin moni enemmän palaisi riviin. Jos sinulle kerrottaisiin, että niin nyt makailet tässä kuukauden, kerro kun olet terve jos siltä alkaa tuntua, ehkä paluuta tapahtuisi paljonkin. Meinaan hajottavampaa se olisi maata tekemättä ei mitään jos siihen ei todellakaan olisi syytä, kuin tehdä muiden mukana. Yleensä kun ekat viikot ovat ohitse niin kyllä se siitä lähtee ns. kiikun kaakun kavereillakin jotka aluksi kisailevat itsensä kanssa jäädäkö vai ei...

    • vanhempi masi

      "vähä-älyinen ja paineenkestoltaan huono, mutta yli-innokas reserviläinen"

      Mutta tuleeko kyseisestä sakista koskaan innokkaita saati yli-innokkaita reserviläisiä?

      Ainakin järjestäytyneessä reserviläistoiminnassa on valtaenemmistö upseereita ja aliupseereita, vanhaa perua siltä ajalta kun järjestötoimintaan pääsi vain tietyn sotilasarvon omaavat. Miehistölle avoimet killat ovat käytännössä pienten piirien juttuja, keskittyen esim aselajinsa museoiden hoitamiseen. Kannatusjäseniä voi kyllä olla paljon.

      Mutta pontti siis se, että näitä johtajakoulutukseen halunneita mutta sieltä tippuneita ei taida paljon näkyä missään reservitoiminnassa ja vastaavassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe