Voivatko toiminnalliset vatsavaivat aiheuttaa sitä että ulostamisen jälkeen pitää käydä 2-3 tunnin päästä vielä toisen kerran (ja joinain päivinä kolmannenkin kerran) koska kaikki tavara ei tule kerralla ulos? Uloste on useimmiten pehmeää, joskus kovaa, toisinaan niukkaa ja limaista, mutta ei kuitenkaan selkeästi ripuli- tai ummetuspainotteista. Kaikki ulostaminen sijoittuu useimmiten iltapäivään ja joskus iltaan.
Voiko suolisto myös aiheuttaa dyspepsiaoireita (happamat röyhtäisyt yms)? Minulla todettiin ruokatorven tulehdus ja kauttaaltaan hieman ärtyneet vatsan limakalvot, olen yrittänyt muuttaa ruokavaliota mutta vielä röyhtäilyttää.
Kaikki uloste ei tule
7
875
Vastaukset
- Dr Sudan
Te voisitte jättää peräsuoliyhdynnät harvemmalle, tämä menettely helpottaisi oireitanne.
- Jauho
Huljuttelen kyllä esineitä rectumissani säännöllisin väliajoin mutta en tiennyt sen liittyvän tähän.
- mine80
mulla sama juttu ja ilmeisesti sisäiset pukamat kun vertakin tulee välillä. ainaki haavaumia löytyy..
- sgggs
"Usein tuntuu siltä, että suoli ei tyhjene kunnolla ulostaessa. "
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00068- Jauho
No tuntuu ja tuntuu mutta ulostamistahdista ei sanottu mitään.
- Åhlberi
Te, joilla tuntuu, että ulostaessa suoli ei tyhjene. Koittakaa ensi kerralla seuraavaa konstia. Laittakaa istuessanne pöntölle jalkojenne alle pieni koroke (esim. noin 20 cm korkea palli tmv.). Näin tälläisen vihjeen eräässä amerikkalaisessa ohjelmassa ja uskokaa tai älkää niin ainakin minulla se on auttanut. Yksi "istunto" päivässä on sen jälkeen riittänyt. Kun jalkojen alle laittaa jotain koroketta niin polvet nousevat ylemmäs ja auttavat samalla jotenkin peräsuolta menemään siten, että suoli pääsee paremmin tyhjenemään. Kun näin ohjelman niin alkuun naureskelin, että "joo joo". Päätin kuitenkin kokeilla ja toimihan se!
- Prökimn
Koittakaa myös ratkaisuksi iskiaan venytysjumppaa, sekä ryhtijumppaa. Pysyy suolet kunnossa ja pakaralihakset vetreinä, mutta nuo sisäiset pukamat kannattaa myös hoitaa jos ovat vaivaksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455140Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1221635Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151459Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501386- 141195
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4110081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60827Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?28799