Saako sellaiseen tavalliseen umpinaiseen kukkaruukkuun istuttaa kukkia suoraan? Vai pitääkö niihin olla sisäruukku? Vai onko sisäruukut olemassa vain sitä varten jos haluaa vaihdella päällysruukkua? Vai homehtuuko multa umpinaisessa ruukussa? En tiedä yhtään näitä juttuja.
Saako ruukkuun istuttaa suoraan?
4
2271
Vastaukset
- et sillee
Jos istutat umpinaiseen ruukkuun ja kastelet usein, juuret mätänee kun ne makaa vedessä, siksi pitää pohjassa olla reikä, että liika vesi pääsee pois.
Voit myös tehdä umpinaiseen ruukkuun hyvän salaojan, laita ruukun pohjalle kerros kiviä, ruukunpalasia, lekasoraa, mitä nyt keksitkin , niin ei juuret lillu heti vedessä.- aloittelija istuttaa
Meni näköjään pieleen sitten mun aiemmat istutukset, ois pitänyt kysyä jo heti ennen kuin tekee mitään. Kolme ruukkua istutin ja yhdessäkään ei ole reikiä pohjassa eikä soraa pohjalla. Nuo on semmosia yksivuotisia kukkia jotka kukkii 1,5 kuukautta eli korkeintaan syyskuun loppuun. Pitäisköhän mun hakea sitä soraa ja kaivella nuo ruukuista pois vai voiskohan onnistua noin lyhyellä ajalla, jos kasteleisin niitä tosi harvoin?
- ensi vuonna tiedät
Jospa laitat ne ruukut semmoiseen paikkaan, minne ei sada vettä ja itse kastelet vain senverran kuin tarvivat.
- tipitii..
anna niitten kukkien nyt olla siellä ruukussa. älä kastele liikaa äläkä jätä ruukkua sateeseen, niin hyvin onnistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897239- 353831
- 453430
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092413
- 412362
- 1232256
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292169Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 401829