Terve!
Olen 23 vuotias 13 vuotta diabetesta sairastanut nuori. Jaloissani ei ole ikinä ollut mitään vikaa kunnes nyt tänä kesänä tarkalleen ottaen 2 päivää sitten huomasin että kummankin jalan kantapää ja jalkaterä ovat kovasti turvoksissa. Luin netistä aiheesta ja huomasin että kuvaus täsmää aika hyvin charcotin jalkaan. Ne eivät ole yhtään kipeät ja jalka tuntuu suht normaalilta eikä kävelykään satu yhtään mutta ilmeisesti charcotin oireessa tämä on normaalia että kipua ei tunnu. Ymmärsin kuitenkin että tämä on melko harvinainen sairaus ja tulee yleensä vain toiseen jalkaan. Minulla ovat kummatkin nyt samaan aikaan turvonneet. Varasin huomiseksi lääkärin ajan ja tänään soitin päivystykseen jossa sanoivat kuulemma tämän olevan normaalia kuumina päivinä ja vielä kun olen seisomatyössä. Toivoisin todella että tämä olisi vain normaalia turpoamista ja laskisi sitten myöhemmin mutta pelkään todella että kyseessä on tuo charcotin jalka (tai tapauksessani JALAT) ja että joutuisin käärimään koivet kipsiin ja elämään melkein vuoden kepeillä....
Onko teillä minkälaista tietoa asiasta tai omakohtaisia kokemuksia. Haluaisin mielelläni tietää asiasta enemmän. Ja ei tarvitse kertoa sellaista "minkä tiedätte haluavani kuulla" vaan voitte kertoa ihan suoraan jos se on helvettiä )
Charcotin jalka
Charcot
1
2429
Vastaukset
- hhoi
Charcotin jalka johtuu neuropatiasta, mikä puolestaan johtuu diabeetikon pitkään jatkuneesta huonosta sokeritasapainosta. Mutta älä tee diagnoosia ominpäin ilman ammattilaista (-isia = mielellään useampia). Jalkojen turvotukselle voi löytyä eri syitä lähtien lääkkeistä, ruoka-aineista, seisomistyöstä => rasituksesta => nestekertymästä ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1374654BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2043900- 2103132
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1092999Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main712813- 1191626
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok71579- 601306
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2461143MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1391087