parhaat lääkkeet flunssaan?

IHateFlu

No nyt se sitten iski keskellä parhaimpia helteitä! Eilen tuntui päivällä kurkku hitusen karhealta kun oikein ryki, ajattelin, että ei siinä mitään, varmaan allergiaa. Illalla kuitenkin paheni kurkkukipu, että vaikea on niellä, napsin buranan ja helpotin oloa kurkkupastilleilla. Aamulla oli sitten korvat tukossa, kamala hiki (ei ole kuumetta), silmät sameat, kurkku karhea ja ääni painoksissa. Onneksi nenä on pysynyt rauhallisena, yleensä minulle tulee kauhea nuhakin. Olen hörppinyt aamupäivän teetä (muuta on voi juoda ja jotain nestettä on pakko saada). Sain kakistettua alas karjalanpiirakan ja otin taas buranan ja yritin helpottaa nielemistä kurkkupastilleilla. Flunssaan tepsii yleensä vain aika, mutta onko mitään hyväksi koettuja lääkkeitä, jotka helpottaa kurkkukipua ja tukkoisuutta? Tarkoitan ihan tavallisia apteekista saatavia lääkkeitä?

Kiitos avusta jo etukäteen

4

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • giff

Limakalvojen turvotusta ja nenäontelon painetta tasaavia lääkkeitä on olemassa, mutta niitä saa vain reseptillä. Itselläni ainakin helpotti oloa kun korvat olivat lukossa flunssan yhteydessä. Kannattaa käydä kyselemässä apteekista.
      Flunssa itsessäänhän ei parane muuten kuin ajan kanssa.

• Nuhanenä !

Joo niinpä se iski flunssa .. ekana päivänä vuoti nenä olo vetämätön, tokana päivänä hirveä räkätauti , kurkkukipua , kolmantena jo kuumetta ! .. joka minulla todella harvinaista !!
      Ja keskellä kuumaa kesää, ensin epäilin kuumassa autossa ilmastoinnin käyttöä, mutta ei tämä voi olla sitäkään, ei se ennenkään ole kuumetta nostanut.
      No, nyt saa levätä ja ottaa kuumia toteja :)

• kolmetoista apinaa

kurkkukipu ja muut särky: panadol koksibiryhmän kipulääke (reseptitavaraa)
      tukkoisuus: pseudoefedriiniä sisältävä antihistamiini (reseptitavaraa)
      lämmin juotava lepo

• Halpaa torjuntaa

Voi hyvänen aika sentään.

Lääkkeet Sinulla on kotona, ei tarvi edes apteekkiin mennä.

Keitä sipulimaitoa tyhjään mahaan heti kun ensimmäiset flunssanoireet tunnet. Mä laitan kokonaisen sipulin pieneksi silpuksi ja kolpaikollinen maitoa. Keitän sitä niin että sipulit pehmenevät. Vähän suolaa joukoon jos makusi sitä vaatii, ja juots sen tyhjään mahaan. Älä mene syömään päälle. Minä syön ne sipulinpalaset myös mutta en muuta ruokaa.

Ja toista tämä muutaman tunnin välein. Tällä olen saanut flunssan kuriin.

Sitten pidä kotonasi Colostrumia = terniheraa. Sitä kun hujautat ruokalusikellisen mehuusi kun ensimmäiset oireet tunnet, ja muutaman tunnin kuluttua uudelleen. Otat sen pienen putelin loppuun kaksi-kolme kertaa päivässä 15 ml = (1 ruokalusikallinen).

Mutta syökää joka päivä valkosipulia, ei iske flunssat. Raakana muutama kynsi joka päivä raasteiden ja salattien kera, niin ette haisekkaan valkosipulille. Raat vihannekset eliminoivat valkosipulin hajun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      27
      4815
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      3018
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      14
      1249
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      45
      1075
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      1034
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      138
      884
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      40
      845
    8. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      112
      799
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      784
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      142