No nyt se sitten iski keskellä parhaimpia helteitä! Eilen tuntui päivällä kurkku hitusen karhealta kun oikein ryki, ajattelin, että ei siinä mitään, varmaan allergiaa. Illalla kuitenkin paheni kurkkukipu, että vaikea on niellä, napsin buranan ja helpotin oloa kurkkupastilleilla. Aamulla oli sitten korvat tukossa, kamala hiki (ei ole kuumetta), silmät sameat, kurkku karhea ja ääni painoksissa. Onneksi nenä on pysynyt rauhallisena, yleensä minulle tulee kauhea nuhakin. Olen hörppinyt aamupäivän teetä (muuta on voi juoda ja jotain nestettä on pakko saada). Sain kakistettua alas karjalanpiirakan ja otin taas buranan ja yritin helpottaa nielemistä kurkkupastilleilla. Flunssaan tepsii yleensä vain aika, mutta onko mitään hyväksi koettuja lääkkeitä, jotka helpottaa kurkkukipua ja tukkoisuutta? Tarkoitan ihan tavallisia apteekista saatavia lääkkeitä?
Kiitos avusta jo etukäteen
parhaat lääkkeet flunssaan?
4
599
Vastaukset
- giff
Limakalvojen turvotusta ja nenäontelon painetta tasaavia lääkkeitä on olemassa, mutta niitä saa vain reseptillä. Itselläni ainakin helpotti oloa kun korvat olivat lukossa flunssan yhteydessä. Kannattaa käydä kyselemässä apteekista.
Flunssa itsessäänhän ei parane muuten kuin ajan kanssa. - Nuhanenä !
Joo niinpä se iski flunssa .. ekana päivänä vuoti nenä olo vetämätön, tokana päivänä hirveä räkätauti , kurkkukipua , kolmantena jo kuumetta ! .. joka minulla todella harvinaista !!
Ja keskellä kuumaa kesää, ensin epäilin kuumassa autossa ilmastoinnin käyttöä, mutta ei tämä voi olla sitäkään, ei se ennenkään ole kuumetta nostanut.
No, nyt saa levätä ja ottaa kuumia toteja :) - kolmetoista apinaa
kurkkukipu ja muut särky: panadol koksibiryhmän kipulääke (reseptitavaraa)
tukkoisuus: pseudoefedriiniä sisältävä antihistamiini (reseptitavaraa)
lämmin juotava lepo - Halpaa torjuntaa
Voi hyvänen aika sentään.
Lääkkeet Sinulla on kotona, ei tarvi edes apteekkiin mennä.
Keitä sipulimaitoa tyhjään mahaan heti kun ensimmäiset flunssanoireet tunnet. Mä laitan kokonaisen sipulin pieneksi silpuksi ja kolpaikollinen maitoa. Keitän sitä niin että sipulit pehmenevät. Vähän suolaa joukoon jos makusi sitä vaatii, ja juots sen tyhjään mahaan. Älä mene syömään päälle. Minä syön ne sipulinpalaset myös mutta en muuta ruokaa.
Ja toista tämä muutaman tunnin välein. Tällä olen saanut flunssan kuriin.
Sitten pidä kotonasi Colostrumia = terniheraa. Sitä kun hujautat ruokalusikellisen mehuusi kun ensimmäiset oireet tunnet, ja muutaman tunnin kuluttua uudelleen. Otat sen pienen putelin loppuun kaksi-kolme kertaa päivässä 15 ml = (1 ruokalusikallinen).
Mutta syökää joka päivä valkosipulia, ei iske flunssat. Raakana muutama kynsi joka päivä raasteiden ja salattien kera, niin ette haisekkaan valkosipulille. Raat vihannekset eliminoivat valkosipulin hajun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101671- 1711618
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691528Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231318Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901194Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146963Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961- 97892
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr187815Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud211791