parhaat lääkkeet flunssaan?

IHateFlu

No nyt se sitten iski keskellä parhaimpia helteitä! Eilen tuntui päivällä kurkku hitusen karhealta kun oikein ryki, ajattelin, että ei siinä mitään, varmaan allergiaa. Illalla kuitenkin paheni kurkkukipu, että vaikea on niellä, napsin buranan ja helpotin oloa kurkkupastilleilla. Aamulla oli sitten korvat tukossa, kamala hiki (ei ole kuumetta), silmät sameat, kurkku karhea ja ääni painoksissa. Onneksi nenä on pysynyt rauhallisena, yleensä minulle tulee kauhea nuhakin. Olen hörppinyt aamupäivän teetä (muuta on voi juoda ja jotain nestettä on pakko saada). Sain kakistettua alas karjalanpiirakan ja otin taas buranan ja yritin helpottaa nielemistä kurkkupastilleilla. Flunssaan tepsii yleensä vain aika, mutta onko mitään hyväksi koettuja lääkkeitä, jotka helpottaa kurkkukipua ja tukkoisuutta? Tarkoitan ihan tavallisia apteekista saatavia lääkkeitä?

Kiitos avusta jo etukäteen

4

605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • giff

Limakalvojen turvotusta ja nenäontelon painetta tasaavia lääkkeitä on olemassa, mutta niitä saa vain reseptillä. Itselläni ainakin helpotti oloa kun korvat olivat lukossa flunssan yhteydessä. Kannattaa käydä kyselemässä apteekista.
      Flunssa itsessäänhän ei parane muuten kuin ajan kanssa.

• Nuhanenä !

Joo niinpä se iski flunssa .. ekana päivänä vuoti nenä olo vetämätön, tokana päivänä hirveä räkätauti , kurkkukipua , kolmantena jo kuumetta ! .. joka minulla todella harvinaista !!
      Ja keskellä kuumaa kesää, ensin epäilin kuumassa autossa ilmastoinnin käyttöä, mutta ei tämä voi olla sitäkään, ei se ennenkään ole kuumetta nostanut.
      No, nyt saa levätä ja ottaa kuumia toteja :)

• kolmetoista apinaa

kurkkukipu ja muut särky: panadol koksibiryhmän kipulääke (reseptitavaraa)
      tukkoisuus: pseudoefedriiniä sisältävä antihistamiini (reseptitavaraa)
      lämmin juotava lepo

• Halpaa torjuntaa

Voi hyvänen aika sentään.

Lääkkeet Sinulla on kotona, ei tarvi edes apteekkiin mennä.

Keitä sipulimaitoa tyhjään mahaan heti kun ensimmäiset flunssanoireet tunnet. Mä laitan kokonaisen sipulin pieneksi silpuksi ja kolpaikollinen maitoa. Keitän sitä niin että sipulit pehmenevät. Vähän suolaa joukoon jos makusi sitä vaatii, ja juots sen tyhjään mahaan. Älä mene syömään päälle. Minä syön ne sipulinpalaset myös mutta en muuta ruokaa.

Ja toista tämä muutaman tunnin välein. Tällä olen saanut flunssan kuriin.

Sitten pidä kotonasi Colostrumia = terniheraa. Sitä kun hujautat ruokalusikellisen mehuusi kun ensimmäiset oireet tunnet, ja muutaman tunnin kuluttua uudelleen. Otat sen pienen putelin loppuun kaksi-kolme kertaa päivässä 15 ml = (1 ruokalusikallinen).

Mutta syökää joka päivä valkosipulia, ei iske flunssat. Raakana muutama kynsi joka päivä raasteiden ja salattien kera, niin ette haisekkaan valkosipulille. Raat vihannekset eliminoivat valkosipulin hajun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1600
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      124
      1125
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1081
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      838
    Aihe