Muutto USAan - aviopuoliso amerikkalainen

ramira

Hei kaikki! Tarvitsisin apua erään asian tiimoilta. Olen yrittänyt etsiä infoa ja keskusteluja, jotka valaisisivat Usan mantereelle muuttavaa henkilöä, joka on avioliitossa Yhdysvaltojen kansalaisen kanssa.

Avioiduimme Suomessa n. 6 kk sitten. Onko kenelläkään kokemusta tai tietämystä kuinka paperiasiat tapahtuvat ja mitä minun tulisi tehdä?? Olen pihalla kuin lumiukko.. Tuleeko minun hakea viisumi Suomesta vai Usasta? Vai tuleeko minun hakea viisumia ollenkaan? Voinko vain pöllähtää Usan lentokentälle 90vrk viisumin kanssa ja hoitaa maahanmuuttoasiat siellä? Onko minun mahdollista matkustaa maahan 90vrk viisumin avuin, mutta yhden suuntaisella lentolipulla? Sillä tarkoituksenani olisi kuitenkin jäädä maahan. Kuinka nopeasti maahanmuuttopäätös tulee? Onko minun palattava Suomeen jos paperisota pitkittyy?

Minulla on puhdas rikostausta ja ammattitutkinto, terveystilanne on hyvä, mutta tietenkään töitä minulla ei vielä rapakon toisella puolella ole.

Kiitos paljon avusta!!

1

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiole_

      Hei ramira,

      Voit kayda USAssa visa waiverilla, mutta matkan tarkoitus ei saa olla maahanmuutto. Yksisuuntaisella lipulla visa waiveria kayttava ei paase maahan. Jos yritat ilman viisumia ja paattavat - tai luulevat - sinun olevan muuttoaikeissa, DHS kaantaa sinut rajalla ja sen jalkeen et voi enaa koskaan kayttaa VWP:ta.

      Hankkikaa sinulle IR-1/CR-1 viisumi. Siina kestaa muutamasta kk:sta ylospain. Sita hakiessa voit asua Suomessa (tai missa asutkin mutta USAn ulkopuolella).
      Aiemmin oli olemassa K-3 viisumi myos, jota ei enaa myonneta. Noilla IR-1/CR-1 viisumeilla saat vihrean kortin saman tien USAan muutettuasi, eli saastyy aikaa, vaivaa ja rahaa paperisodassa.

      Kannattaa tutkia tarkemmin lisatietoja ennen hakemista.
      Noista 3 linkista loytyy lisaa:
      http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php?/forum/77-monikulttuuriset-avioliitothaeaejuhlat-haeaejuhlan-vietto-ulkomailla/ (USA ketjuissa)
      http://usansuomalaiset.maxforum.org/ (myos useampi puolisoviisumilla muuttanut)
      http://www.visajourney.com/forums/ (katso IR-1/CR-1 osiot)

      Asuuko puolisosi Suomessa vai USAssa? Jos asuu USAssa, kun on viisumihakemus menossa, voit kayda puolisoa tapaamassa joko VWP:lla tai turistiviisumilla. Tuolla naimisiin-ketjussa on tarkemmin asiaan vaikuttavia tekijoita.

      Minne pain maata olette muuttamassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe