Hei ihmiset. Mietin tässä, että mistä tietää että ihminen on psykoosissa? Pystyykö sitä itse havaitsemaan?
Minulle annettiin psykoosilääkkeet ja yritettiin vähän 'huijata' niitä muihin tarpeisiin (nukkuminen) vaikka minulla on jo nukkumiseen toimivat lääkkeet? Lääkäri myös vihjaili, että olisin psykoosissa meidän keskustelun aikana. Ei kuitenkaan ole aikaisemmin kanssani puhunut eikä edes paljoa kysellyt menneisyydestä tai muusta?
Olenko hullu kun en aio kyseisiä lääkkeitä syödä? Huomiokaa että en näe harhoja, en kuule harhoja, en muutenkaan harha-ajattele ihmisistä muutakuin että minulla on lähes olematon itsetunto ja luulen olevani todella ruma.
Puhumatta että määräsivät noiden psykoosilääkkeiden lisäksi vielä erikseen ne samat toimivat nukahtamislääkkeet.
En halua syödä näitä lääkkeitä, koska minulta ei ole esim. tutkittu kilpirauhasia jotka olen tahtonut käydä testauttamassa puhumatta ADD:tä jota epäilen itselläni olevan vahvasti. Kuitenkin lääkäri ilman mitään testejä totesi, ettei näihin lähetetä ainakaan vielä mitään lähetteitä, katotaan syksyllä uudelleen.
Tuntuu ahdistavalta, että olen syönyt jo noin 5-6 eri masennuslääkettä, niistä mistään ei ole ollut mitään apua minulle. Nyt kun toivon että testattaisiin muut sairaudet alta pois, jos masennukseni onkin vain hoitamattoman ADD:n ja pitkäaikaisen koulukiusauksen aiheuttama, ei käynyt. Sen sijaan tuplataan kaikki edelliset annokset ja lisätään psykoosi lääkkeet?
Psykoosi?
26
1219
Vastaukset
- Psykoosi tarkoittaa
sitä, että on asioista eri mieltä psykiatrin kanssa. Psyykelääkkeiden tehtävänä on saada henkilö olemaan samaa mieltä asioista psykiatrin kanssa.
Älä missään nimessä aloita mitään psyykelääkkeitä. Voivat muun muassa aiheuttaa pysyväksi jäävän liikehäiriön: http://www.antipsychiatry.org/jenelle.htm
Jos olet aloittanut psyykelääkkeiden syönnin, niin lopetus tulee tehdä hitaasti.
Masennus voi johtua esimerkiksi d-vitamiinin puutteesta. D-vitamiinia saa ottamalla aurinkoa. Älä kuitenkaan polta itseäsi.- eilääkkeilles
En todellakaan aloittanut lääkkeitä. Tuntuu jotenkin ihan hullulle, että määräsivät sitä vain koska haluan testauttaa itseltäni muut sairaudet (siis pelkästään ADD ja kilpisrauha-arvot, esim äidilläni on juuri tuo kilpirauhasongelma )
Kuten sanoin, uskon että masennus on enemmän lähtöisin hoitamattomasta ADD:stä ja koulukiusaamisesta. Kai sitä pitää vain mennä yksityiselle, kun tälläsiä nämä kunnan lääkärit ovat. - Vapauta itsesi
eilääkkeilles kirjoitti:
En todellakaan aloittanut lääkkeitä. Tuntuu jotenkin ihan hullulle, että määräsivät sitä vain koska haluan testauttaa itseltäni muut sairaudet (siis pelkästään ADD ja kilpisrauha-arvot, esim äidilläni on juuri tuo kilpirauhasongelma )
Kuten sanoin, uskon että masennus on enemmän lähtöisin hoitamattomasta ADD:stä ja koulukiusaamisesta. Kai sitä pitää vain mennä yksityiselle, kun tälläsiä nämä kunnan lääkärit ovat.Jos mielenterveyspuolella asiakas kehtaa epäillä masennuksen yms olevan vain oire jostain muusta ongelmasta, niin se on lääkityksen paikka. Oma kokemukseni on, että asiakkaalle valehdellaan ja pidetään hulluna, vaikka oikeasti ei haluta edes tutkia mikä voisi olla oikea ongelma.
Selväjärkisenkään ei auta yrittää puhua järkeä, aina on sairas. Ja onhan se todistettu, että mieleltään terveetkin ihmiset saavat psykologisista arvioista hullunpaperit.
Jos on masennusta, yms, niin tärkeintä on tasapainoittaa omat elintapansa. Syödä erittäin terveellisesti ja riittävästi, ei tupakkaa, alkoholia, huumeita, lääkkeitä, unta riittävästi ja riittävän pimeässä, ulkoilua riittävästi, liikuntaa riittävästi, rentoutua riittävästi, käyttää omia aivojaan, tutkia ja ihmetellä maailmaa. - eilääkkeilles
Vapauta itsesi kirjoitti:
Jos mielenterveyspuolella asiakas kehtaa epäillä masennuksen yms olevan vain oire jostain muusta ongelmasta, niin se on lääkityksen paikka. Oma kokemukseni on, että asiakkaalle valehdellaan ja pidetään hulluna, vaikka oikeasti ei haluta edes tutkia mikä voisi olla oikea ongelma.
Selväjärkisenkään ei auta yrittää puhua järkeä, aina on sairas. Ja onhan se todistettu, että mieleltään terveetkin ihmiset saavat psykologisista arvioista hullunpaperit.
Jos on masennusta, yms, niin tärkeintä on tasapainoittaa omat elintapansa. Syödä erittäin terveellisesti ja riittävästi, ei tupakkaa, alkoholia, huumeita, lääkkeitä, unta riittävästi ja riittävän pimeässä, ulkoilua riittävästi, liikuntaa riittävästi, rentoutua riittävästi, käyttää omia aivojaan, tutkia ja ihmetellä maailmaa.Tuosta voi olla hyvinkin kyse. Saa nähdä, mitä tapahtuu ensikäynnillä kun menen sinne ja annan psyykoosilääkkeet takaisin ja kerron etten niitä aio syödä ennenkuin muut asiat on testattu. Varmaan sanovat että olen vielä pahemmin psykoosissa.
Minä olen yrittänyt tehdä noita asioita ties kuinka kauan. En juo alkoholia, en polta tupakkaa, en käytä kofeiinia missään muodossa (kahvi,virvoitusjuomat,jne..) ei huumeita, syön terveellisesti, käyn silloin ulkona kun kykenen... Mikään ei auta omiin oireisiin. Otan jopa tarvittavat vitamiinit päivässä, eikä masennuslääkkeistä tai näistä asioista ole minulle ollut lainkaan apua. Tietenkin terveellisesti aion yhä elää, nyt vain miettinyt, että pitäisikö lopettaa masennuslääkkeiden syönti, ainakin siksi aikaa, kun pääsen tuohon ADD tutkimukseen ja verikokeet otetaan?
Mitäköhän mieltä kyseinen lääkäri olisi. eilääkkeilles kirjoitti:
Tuosta voi olla hyvinkin kyse. Saa nähdä, mitä tapahtuu ensikäynnillä kun menen sinne ja annan psyykoosilääkkeet takaisin ja kerron etten niitä aio syödä ennenkuin muut asiat on testattu. Varmaan sanovat että olen vielä pahemmin psykoosissa.
Minä olen yrittänyt tehdä noita asioita ties kuinka kauan. En juo alkoholia, en polta tupakkaa, en käytä kofeiinia missään muodossa (kahvi,virvoitusjuomat,jne..) ei huumeita, syön terveellisesti, käyn silloin ulkona kun kykenen... Mikään ei auta omiin oireisiin. Otan jopa tarvittavat vitamiinit päivässä, eikä masennuslääkkeistä tai näistä asioista ole minulle ollut lainkaan apua. Tietenkin terveellisesti aion yhä elää, nyt vain miettinyt, että pitäisikö lopettaa masennuslääkkeiden syönti, ainakin siksi aikaa, kun pääsen tuohon ADD tutkimukseen ja verikokeet otetaan?
Mitäköhän mieltä kyseinen lääkäri olisi.Itsellä tulee aina erittäin hullu olo kun käy noissa paikoissa. Aina välillä jopa epäilen olevan jossain "psykoosissa" tai olevani hullu kun joku sitä niin kiven kovaan väittää. AIka ironista, että isäni, joka myös oli lääkäri, aina totesi kuinka hullu olen, kun en kuunnellut hänen sekoilujaan.. Muu maailma aina oli sitä mieltä että olen ihan normaali, mutta sepäs vasta minusta hullun tekikin, osasin TEESKENNELLÄ normaalia niin hyvin. Lapselle tälläisia asioita on hyvä opettaa..
Erittäin mukavaa omasta perspektiivistä, etten ole yksin asian kanssa. Se on ahdistavaa, kun ei itse tunne olevansa miten erikoisenkaan hullu, ja maailma kohtelee täysin normaalisti, eikä kukaan muu väitä mitään, mutta yhtäkkiä lääkärille mennessä onkin joku "toivoton sekopää" (
- psyk. esh.
Se joka psykiatrilla käy on mielenvikainen.
ADD on neurologin heiniä. - Kiihkomielinen
Oletko koskaan kokenut olevasi kaunis/komea, mainitset olevasi ruma...mihin pyrit mielipiteellä itsestäsi, liittyykö siihen muutakin, esim. ihmisuhde, jonka et´ usko kestävän moista näkökantaa vai yksinäisyys?
- eilääkkeilles
en ole koskaan kokenut olevan millään tavalla miellyttävän näköinen, en edes nuorempana. En oikeastaan tiedä, millä siihen pyrin. En halua ihmisten kehuvan itseäni tai vastaavaa, ei kyse ole siitä, en edes puhu muille siitä miten tunnen itseni jatkuvasti rumaksi.
En halua edes seurustella kenenkään kanssa. Ehkä osasyy siihenkin on etten kestä itseäni tämännäköisenä, niin miten kukaan muukaan kestäisi.
- täältä tähän
Näin sen näin. Aamulla näin pihanurmikolla selin minua päin rotan. Se syödä mutusti kuin siili. Jokainen nyt ison rotan tuntee.
Kädessäni oli raskas avain nippu ketjun päässä. Raivo releeni laukesi, löin otusta kaikin voimin päähän. Rotta tuupertui ja vikisi yllätettynä.
Se pyrki jalkoihin suojautuakseen. Siinä lähellä oli sellainen reiällinen lävikkökasari. Rotta jäi hengetönnä makaamaan.
Tuli mieleen, että se oli ehkä jonkun kesy rotta, eikä osannut pelätä ihmistä. Hautasin rotan pensasaidan alle.
Juttuni ei liity psykoosiin enempää kuin ton kiihkomielisenkään kirjoitus.- eläintenpuolustaja
Hei sinä rotantappaja. Oot sairas kun tapoit viattoman eläimen. Se saatto hyvin olla jonkun lemmikki.
eläintenpuolustaja kirjoitti:
Hei sinä rotantappaja. Oot sairas kun tapoit viattoman eläimen. Se saatto hyvin olla jonkun lemmikki.
Hei eläinten puolustaja!
Asia vaivaa minua hiukan. Alueemme ihmiset ovat sanoneet nähneensä rotan liikuskelevan ok-talomme seutuvilla.
Paikallislehtikin kirjoitti tästä hiukan sormella osoitellen - sitä se siisteys vaje teettää... Muitakin kommentteja on tullut.
Rotta on tehnyt lukuisia yrityksiä kaivautua tehdasvalmisteisen maakellarin alle. Metallivaippa estää moisen.
Olen yrittänyt pyydystää rottaa useamman laisella rotanpyydyksellä, mutta viisas ei mennyt vipuun.
Lähellä olevat päivittäistavarakaupat tiettävästi myrkyttävät rottia. Olen nähnyt sellaisia rottia. Jotkut ovat onnistuneet lopettamaan sellaisen.
Lemmikkieläimen luontoon päästäminen ei ole viisasta, varsinkaan jos se on täysikasvuinen rotta. Rotan omistaja ilmoittautukoon.
Toivo Lång
Inkeroinen
- psykiatri??
Toihan oli kuin minun kirjoittama! Koen itseni rumaksi ja olin erittäin pahasti koulukiusattu. Nyt vanhempana itseluottamus on nollassa eikä ole parisuhdetta.
Syön masennuslääkettä aamuisin ja iltaisin pari imovanea ja nukun hyvin.
Sitä en tiedä miksi lääkäri on määritellyt, että olet psykoosissa?- eilääkkeilles
Sitä itsekin ihmettelen! Joskus noin puolivuotta sitten puhuin sairaanhoitajalle siitä että onko mitään mahdollisuuksia että olisin psykoosissa. Kuulemma en vaikuta lainkaan sellaiselta ihmiseltä että olisin psykoosissa.
Nyt kuitenkin yllättäen lääkäri on sitä mieltä että olen psykoosissa??? En tiedä, ehkä psykoosi on ainoa vaihe enää mihin lääkärit voivat kääntyä, kun tähän mennessä yksikään masennuslääke ei ole toiminut. - mikäontotuus..
eilääkkeilles kirjoitti:
Sitä itsekin ihmettelen! Joskus noin puolivuotta sitten puhuin sairaanhoitajalle siitä että onko mitään mahdollisuuksia että olisin psykoosissa. Kuulemma en vaikuta lainkaan sellaiselta ihmiseltä että olisin psykoosissa.
Nyt kuitenkin yllättäen lääkäri on sitä mieltä että olen psykoosissa??? En tiedä, ehkä psykoosi on ainoa vaihe enää mihin lääkärit voivat kääntyä, kun tähän mennessä yksikään masennuslääke ei ole toiminut.Minulla on samanlainen kohtalo. Sairastan masennusta ja minulla on TODELLA huono itsetunto. Minulle määrättiin vuosia sitten psykoosi lääkkeet ja selitettiin sitä sillä että "kun sinulla on niin kovin huono itsetunto että on jo ihan psykoottista.." No, vuosien neuroleptien syömisen jälkeen itsetuntoni on yhä nollassa mutta lääkärille en uskalla siitä puhua etteivät määräisi enää lisää lääkkeitä. Viime aikoina olen ottanut ko. lääkkeistä selvää ja raivostuttaa kun nyt tiedän vähän siitä mitä minulle on syötetty. Lääkkeiden syömisen aloittamisen jälkeen minulle on ilmaantunut "levottomat jalat"-oire ja pari muuta oiretta joiden pelkään johtuvan neurolepteistä. Aina kun yritän lääkäriltä kysyä miksi minulle syötetään näin voimakkaita lääkkeitä, vastauksena on tuima tuijotus ja selitys että lääke on täysin turvallinen ja monikäyttöinen. Lopetin salaa ko. lääkkeen syönnin vähitellen.
eilääkkeilles kirjoitti:
Nyt kuitenkin yllättäen lääkäri on sitä mieltä että olen psykoosissa??? En tiedä, ehkä psykoosi on ainoa vaihe enää mihin lääkärit voivat kääntyä, kun tähän mennessä yksikään masennuslääke ei ole toiminut.En oikein muuten osaa neuvoa, kun että aloitat itse asian tutkailun..
Kun alat kunnolla ymmärtää mistä oireesi on alkanut, niin voit alkaa niitä miettimään ihan eri tavalla.
Entiseni, joka aina kehtaa haukkua itseään ja ulkonäköään, on ollut aika raskasta hommaa katsella. HÄnellä on ollut syömishäiriötä sun muutakin asian kanssa. Hänen rumuutensa illuusio menee kauas taakse, kun hän oli pieni, hänellä oli paljon pisamoita, ja sen kautta tietysti lapset aina muistaa huomauttaa asiasta. Nyt hän on kaunis parikymppinen nainen, ja käyttäytyy vieläkin kuin 10 vuotias tyttö jota kiusataan (ulkonäköasioissa).
Nämä on monimutkaisia juttuja, hänelle epäonnistuminen ja luuserina oleminen oli aina selityksiä siihen, ettei hänen oikeastaan tarvitse tehdä yhtään mitään. Kaikki on aina muitten vikaa, ja viimekädessä sen vikaa, etä hän on niin huono, ettei ikinä kykene mihinkään, joten ei tarvitse enää edes yrittää. Tästä kaikesta ollaan jo päästy yli, mutta ulkonäköongelma on edelleen. Nyt meillä on menossa kuukauden kausi, jolloin kun häntä kehutaan, hän ei saa sanoa takaisin kielteisesti, vaan täytyy kiittää, vaikka miltä tuntuisi.. En tiedä auttaako se muuta kuin itseäni :p mutta ehkä se jatkuva toisto siellä päässäkin saisi vähän tauko tällä tavalla. Kannattaa kokeilla, varsinkin jos on joku joka kehuu aina välillä.
En usko että näihin ongelmiin mitään lääkkeitä tarvitaan, varsinkaan mitään ihme psykoosilääkkeitä..
Jos kieltäydyt lääkkeistä, niin et saa yhtään mitään apua, et käyntejä, et mitään, ja käynnit koostuu lääkkeisiin tuputtamisesta. "Tehtäväni on nyt psyykata sinua ottamaan näitä lääkkeitä" ystäväni sanoi lääkärin sanoneen.
Omiin lentäviin lainauksiini kuuluu lääkärin kommentti, kun kysyin, että miten tämä eroaa siitä, että vetäisin kännit tai ottaisin aineita aina kun olisin allapäin. Vastaukseksi sain, että "Näiden lääkkeiden vaikutus kestää pidempään." Hän itsekin vetäytyi hieman sanoessaan tämän, muttei korjannut asiaa.
Masennus on oire jostain, joko joku paikka päässä on mennyt rikki tai ollut aina epäkunnossa, tai sitten elämässäsi on jokin syvästi vikana, ja se täytyy käsitellä. Konformatiivisuuteen pakottaminen on erittäin oleellinen osa ihmisten ongelmia nykypäivänä, ja on sairasta, että lääkärit ovat iso osa tätä ongelmaa, kaikkine hulluineen ja niin edespäin. Sanotaan ihmisille, jotka ajattelevat radikaalisti eritavalla että he ovat hulluja, ja tottakai jokainen järkevä ihminen haluaisi tietää onko hullu, joten kun tätä alkaa epäilemään, niin senkin takia on jo hullu, ja mites tästä oravanpyörästä sitten pääsee pois?
Testien mukaan, järkevät ihmiset eivät pääse ulos mielisairaalasta tervein paperein, En muista kuka tämän testin teki, mutta otimitajia laitettiin mielisairaalaan, ja ainut vaatius oli, että heistä sanotaan, että he kuulevat ääniä, mutta muuten heidän tulee käyttäytyä normaalisti. Sisälle päästyään, heidän täytyy sanoa olevansa terveitä, ja sanoa etteivät he kuule mitään ääniä. Heidät yritettiin lääkitä erittäin vahvasti, ja ne ketkä sanoivat olevansa terveitä olivat vielä enemmän hulluja..- älä ajattele väärin
larethi kirjoitti:
En oikein muuten osaa neuvoa, kun että aloitat itse asian tutkailun..
Kun alat kunnolla ymmärtää mistä oireesi on alkanut, niin voit alkaa niitä miettimään ihan eri tavalla.
Entiseni, joka aina kehtaa haukkua itseään ja ulkonäköään, on ollut aika raskasta hommaa katsella. HÄnellä on ollut syömishäiriötä sun muutakin asian kanssa. Hänen rumuutensa illuusio menee kauas taakse, kun hän oli pieni, hänellä oli paljon pisamoita, ja sen kautta tietysti lapset aina muistaa huomauttaa asiasta. Nyt hän on kaunis parikymppinen nainen, ja käyttäytyy vieläkin kuin 10 vuotias tyttö jota kiusataan (ulkonäköasioissa).
Nämä on monimutkaisia juttuja, hänelle epäonnistuminen ja luuserina oleminen oli aina selityksiä siihen, ettei hänen oikeastaan tarvitse tehdä yhtään mitään. Kaikki on aina muitten vikaa, ja viimekädessä sen vikaa, etä hän on niin huono, ettei ikinä kykene mihinkään, joten ei tarvitse enää edes yrittää. Tästä kaikesta ollaan jo päästy yli, mutta ulkonäköongelma on edelleen. Nyt meillä on menossa kuukauden kausi, jolloin kun häntä kehutaan, hän ei saa sanoa takaisin kielteisesti, vaan täytyy kiittää, vaikka miltä tuntuisi.. En tiedä auttaako se muuta kuin itseäni :p mutta ehkä se jatkuva toisto siellä päässäkin saisi vähän tauko tällä tavalla. Kannattaa kokeilla, varsinkin jos on joku joka kehuu aina välillä.
En usko että näihin ongelmiin mitään lääkkeitä tarvitaan, varsinkaan mitään ihme psykoosilääkkeitä..
Jos kieltäydyt lääkkeistä, niin et saa yhtään mitään apua, et käyntejä, et mitään, ja käynnit koostuu lääkkeisiin tuputtamisesta. "Tehtäväni on nyt psyykata sinua ottamaan näitä lääkkeitä" ystäväni sanoi lääkärin sanoneen.
Omiin lentäviin lainauksiini kuuluu lääkärin kommentti, kun kysyin, että miten tämä eroaa siitä, että vetäisin kännit tai ottaisin aineita aina kun olisin allapäin. Vastaukseksi sain, että "Näiden lääkkeiden vaikutus kestää pidempään." Hän itsekin vetäytyi hieman sanoessaan tämän, muttei korjannut asiaa.
Masennus on oire jostain, joko joku paikka päässä on mennyt rikki tai ollut aina epäkunnossa, tai sitten elämässäsi on jokin syvästi vikana, ja se täytyy käsitellä. Konformatiivisuuteen pakottaminen on erittäin oleellinen osa ihmisten ongelmia nykypäivänä, ja on sairasta, että lääkärit ovat iso osa tätä ongelmaa, kaikkine hulluineen ja niin edespäin. Sanotaan ihmisille, jotka ajattelevat radikaalisti eritavalla että he ovat hulluja, ja tottakai jokainen järkevä ihminen haluaisi tietää onko hullu, joten kun tätä alkaa epäilemään, niin senkin takia on jo hullu, ja mites tästä oravanpyörästä sitten pääsee pois?
Testien mukaan, järkevät ihmiset eivät pääse ulos mielisairaalasta tervein paperein, En muista kuka tämän testin teki, mutta otimitajia laitettiin mielisairaalaan, ja ainut vaatius oli, että heistä sanotaan, että he kuulevat ääniä, mutta muuten heidän tulee käyttäytyä normaalisti. Sisälle päästyään, heidän täytyy sanoa olevansa terveitä, ja sanoa etteivät he kuule mitään ääniä. Heidät yritettiin lääkitä erittäin vahvasti, ja ne ketkä sanoivat olevansa terveitä olivat vielä enemmän hulluja..Jo koulussa toisinajattelijoita syrjitään niin opettajien kuin muiden oppilaiden taholta, aikuisilla tämä toisinajattelijoiden koulutus hoidetaan nätisti lukkojen takana.
Tuollainen neuroottisuus jota entiselläsi on ulkonäköasioissa johtuu hyvin usein pakko-oireisesta häiriöstä, mutta yleinen hoito mt-huollossa on juuri neuroleptit jos siis SSRI ei ole tehonnut. Tässä wikipedian varoitukset koko ajan suositummasta yleislääkkeestä ketiapiinistä:
"Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia.
Ketiapiinilla ja muilla toisen polven psykoosilääkkeillä on todettu sivuvaikutuksena laskimotukoksia. Ilmiön selitykseksi on esitetty, että psykoosilääkkeet vaikuttavat verihiutaleiden muodostumiseen ja veren hyytymiseen.[2]
Ketiapiini voi aiheuttaa sivuvaikutuksina seuraavia oireyhtymiä, jotka voivat muistuttaa hoidettavien sairauksien oireita:
antikolinerginen myrkytys (muisti- ja keskittymisongelmia, hallusinaatioita, kiihtyneisyyttä, sydämen syykkeen nousua)
serotoniinisyndrooma (sekavuutta, hallusinaatioita, unettomuutta, päänsärkyä, kiihtyneisyyttä)
dopamininerginen syndrooma
pahanlaatuinen neuroleptioireyhtymä (hyvin harvinainen mutta hengenvaarallinen)
Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita[3][4]. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.
Ketiapiini vaikuttaa voimakkaasti adrenergiseen hermostoon ja hermostoon, mikä voi johtaa verenkierron, kortisoli-, insuliini- ja verensokeritasojen vaarallisiin toimintahäiriöihin ja muutoksiin ja aiheuttaa diabetestä. Erityisesti haiman alpha2 adrenaliini reseptorien herkistyminen voi aiheuttaa insuliiniresistanssia ja lääkitystä vähennettäessä vaarallista insuliinimäärien vähenemistä ja verensokeriarvojen nousua."
MUISTAKAA NAPPIKAUPPIAIDEN OHJE:
Lääkkeistä ei voi internetissä keskustella, koska täällä on meitä farmakologiaa opiskelleita jotka ajattelevat asioista toisin!
- aikuinen addi
Miksi et mene otattamaan niitä kilpirauhasarvoja? Jos julkinen ei niitä testaa niin 100%:n varmasti yksityinen testaa.
Ja ADD/ADHD-asiat kuuluvat neurologille ja neuropsykologille, eli varaa aika neurologilta. - terapeuttinen
Oletko saanut koskaan minkäänlaista terapiaa? Vaikea ottaa kantaa lääkejuttuihin netissä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että terapian pitäisi olla ensisijainen keino mielenterveyden ongelmien hoidossa.
Jokin vertaistukipalvelu voisi myös olla hyvä keino peilata omia ajatuksiaan ja tuntemuksiaan.- turpa kiinni!!
Onpa vaikea ottaa kantaa lääkkeisiin netissä.... :D :D
Sinulla olisi varmaan suositella sopivan terapeuttia, kun noin ahkerasti tuota virallista tarinaa laulelet.
"Ruoka olkoon lääkkeesi." -Hippokrates
Neuroleptit ovat myrkkyä eikä niitä pidä käyttää YHDENKÄÄN mielenterveyden häiriön hoitoon. - eilääkkeilles
Olen käynyt mieleneterveyshoitajalla jo 3 vuotta ja 2 vuotta toimintaterapiassa. Eli olen kyllä käyttänyt lääkkeitä ja myöskin käynyt puhumassa. En vain ole koskaan kokenut tarvittavaksi puhua mistään, kun ei mikään minua oikeastaan harmita(?).
- sano jaska
3.7. kirjoitit mm. "käyn silloin ulkona kun kykenen... Mikään ei auta omiin oireisiin" - Olisiko masennustila päässyt valloilleen. Silloin kaikki asiat vaikuttaa ylipääsemättömän vaikealta ja ratkaisemattomilta. Siihen ei ole mitään hokkuspokkus pikakikkaa. Aikaa menee kun pääsee takaisin omille tolpilleen. Mutta jokainen päivä on ehdottomasti ylöspäin vaikka sitä ei itse huomaa. Uskoisin, että lääkärien määräämät pillerit tukevat ja antavat stabiilisuutta jatkaa sitä polkua ylös masennuksesta. Ei pidä hötkyillä. Tee vaikka päätös, että ulkoilet pari 60 minuutin leppoista kävelyreissua päivässä - joka päivä jaksat tai et. Se on alku.
- eilääkkeilles....
Mutta jos kyse on masennuksesta, niin miksi minulle on määrätty psykoosilääkkeitä? Masennuslääkkeitähän minä syönkin ja kuten totesin, näitä lääkkeitä olen syönyt monia eri lajeja ja mikään niistä ei ole auttanut, suurimmaksi osaksi ovat antaneet vain negatiivisiä oireita, ei lainkaan positiivisiä.
Olen ainakin ymmärtänyt että masennus ja psykoosi ovat nyt ihan eriä, eli tässä ei ollut kyse siitä että miksi lääkäri määräisi masennuslääkkeitä, vaan niitä psykoosilääkkeitä, kun ei edes tunne olevansa psykoosissa (masentunut ehkä, sitä en nyt rupea tässä kieltämään)
Tuo käyn ulkona kun kykenen on viittaus siihen että yleisemmin en kykene lähtemään ulos johtuu siitä, kun ahdistun omasta ulkonäöstäni sen verran. En usko, että jossain pillerissä olisi maagisia voimia kääntämään mieleni siitä millaisena itseni näen. Eli kyllä käyn lenkeillä (silloin kun kykenen) eikä se ole ainakaan minun olemustani muuttanut, en siltikään pysty keskittymään mihinkään pitkäaikaisesti ja se masentaa entisestään.
Eli ihan hyvä vinkki masentuneille, itse olen yrittänyt, mutta kun ei tunnu auttavan.
Minulle on nyt varattu yksityiselle neurologille aika, että päivittelen tänne kunhan pääsen puheille ja katsotaan miten olenko minä ihan hukkateillä tämän asian kanssa.
Pakko kuitenkin myöntää, että lopetin tuon käynnin jälkeen myös masennuslääkkeitteni syönnin. Outoa tässä on se, etten ole kokenut minkäänlaista muutosta koko aikana, ehkä enemmänkin olen saanut enemmän energiaa ja alkanut ajattelemaan asioita, kuin silloin kun söin lääkkeitä. onhan se vähän liian aikaista vielä sanoa että onko nyt parempi asia olla ilman lääkkeitä, koska on kulunut vasta 2vko ja ainetta voi olla vielä kehossa, mutta katsellaan. Lääkärille en toki aio kertoa asiasta, kun joudun siellä käymään parin viikon päästä. Tosin aion kyllä kertoa siitä etten noita psykoosilääkkeitä syö.
En kuitenkaan suosittele ketään lopettamaan lääkkeiden syöntiä! Itsekin palaan syömään lääkkeitä heti sen jälkeen kun muut testit ovat tehty. Koska jos olen oikeasti psykoosissa ja psykoosilääkkeet ovat ehdottomasti välttämättömiä että elämäni lähtisi käyntiin, aion niitä syödä. Mutta jotenkin tuntuu vain niin oudolle, että ylipäätänsä niitä määrättiin. Ja että ylipäätänsä lääkärin mielestä pitäisi syödä iso annos (100mg) psykoosilääkettä illasta ja siihen päälle nukahtamislääke.
Ja vielä tuosta rumuudesta. Minua kiusattiin ihan amattikouluun saakka, vaikka en ollut mitenkään huomattavasti erilaisempi muusta massasta (ihan perussuomalaisen näköinen) kuuluin vain aina niihin vähän erilaisimpiin ihmisiin. Olin artistinen, tykkäsin piirrellä ja luoda, joskus olin vähän omissa oloissani. Tiedän siis järjellä, etten ole ruma, etten ole mikään suuri poikkeavuus siitä normitasosta suomalaisten kesken, mutta jostain syystä ... ehkä se on alitajuntani joka on vielä siellä nuoruudessa, ala- ja yläasteella kun se kiusaaminen oli pahinta. Tiedä sitten miten pääsen sinne alitajuntaan käsiksi saamaan näitä solmuja auki?
- morroooooooooooooooo
pupillit suurenee ja käytttäytyy ourostti...
- " jumalat "
Mulla psykiatri totesi ettei siihen kuole kun kerroin että heräsin siihen kun silmät liikkui vasemmalta oikealle itsekseen kuin kellon heiluri ja näkö meni mosaiikiksi.
Myöhemminkin kun kerroin että olin tajunnan kanssa hämärän rajamailla niin hymyiltiin vaan vinosti. Vuosien mittaan vaan paheni alko tuleen kouristeluja.
No selvishän se viimein multa löyty epilepsia pesäke mistä toi tivoli johtui.
Loppu ne vittumaiset hymyilyt. Mutta monta vuoutta sain kärsiä.
Että se jos jos oikeesti mielen terveys ongelmia , niin on hemmetin vaikee saada
apua johonkin muuhun vaivaan. Ja se mulle kyllä sanottiinkin että kun paperit menee terveyskeskuksen puolelle niin sen jälkeen muo ja mun asioita vaikee hoitaa. Täytyy olla niin paskassa kunnossa että henki on menossa jotta voi saada hoitoa.
Silloinkin voi tulla väärät diaknoosit kun ei tämmöstä moni sairauksista miestä viitti tutkia paremmin.
Siittäkin mulla olisi omakohtainen tosi törkee tapaus kerrottavana, mutta en jaksa. Suomessa on tätä paskaa varmaan vaikka kuinka paljon, mutta kun ihminen on tosi heikossa kunnossa ei se jaksa YLI oppineiden kansa tapella.
Ottaa vaan vastaan sitä paskaa mitä annetaan.
Ja anteeksi pyyntöä tai edes asian pahoittelua on turha edes odottaa.
Ei " jumalat " pyydä anteeksi.- cdfg
Saatanan kiittämätön loinen. Tiettyhän se on heti öääkärin vika jos hän ei heti tajua sekavista jorinoistasi mikä sinua vaivaa.
- poiuytrew
Vaihda lääkäriä, jos ei kerran tutki sua kilpirauhasen varalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735