Eli mul on keskiarvo 9.4 ja tiiän et kaikki aattelee et oon ihan tyhmä ku haluisin nostaa sitä viel. Mul on kaikki muut niin ku ysei ja kymppei paitsi enkku on seiska. Just se tärkein aine melkeen koulussa jota oikeesti tarttee... Ni kysymys olis et miten voisin nostaa sit enkun numeroo??? Mul on ihan ok kielipää muuten (ruotsin numero 10 ja äikkä kans 10) mut enkust en sit taas tajuu mitää :((
Eli järkevii vastauksii pliiis!!!
Miten nostaa enkun numero?
32
3717
Vastaukset
- Enkku ongelmainen
Ja ai nii meen nyt kasil...
- I hate english...
Noin hyvä todistus ja vielä haluat parantaa. Huh
Vinkkejä:
-lainaa kirjastosta englannin kielisiä kirjoja/äänikirjoja
-tee harjoitustehtäviä
-katsele englantilaisia elokuvia ja sarjoja ilman tekstitystä
-käy joku abikurssi (en tiedä pääsetkö sinne, mutta kokeile)
Näitä vinkkejä yleensä annetaan lukiolaisille, jotka valmistautuvat ylioppilaskokeeseen, mutta kaiketi ne toimivat peruskoululaiselle.
(Ei se enkun 7:kaan ole huono numero =)) - Sannariina-79
Oma keskiarvoni oli sinun ikäsenä 7.2 ja enkku oli mulla kutonen. Nyt olen 32 vuotias ja osaan hyvin enkkua, koska katson paljon amerikkalaisia sarjoja ja ensi vuonna muutamme mieheni kanssa n. kolmeksi vuodeksi Amerikkaan.
Tsemppiä sinulle opintoihin :-) - zsdfgwertsedg
no katso paljon leffoja. mä oon nyt koht 18 ja enkun tunnit ovat olleet aivan pässinlihaa kaikki nää vuodet :D
ja muuten, sulla näyttää olevan tosi hyvä keskiarvo ja olet tosi, Tosi hyvä koulussa.. älä murehdi, kyllä sä hyvään jatkokoulutukseen pääset ;) - 74302yujby6huoswp
Mie saan enkusta numerot siten että keskityn kuuntelemaan ja seuraan opee et jos se on vasemmal puolel katon vasemmalle jne.. ja nii ei tarttee muuta ku ees esittää kiinnostunutta sehän se pointti on koulunkäynnis jos muuten ei oikeen kiinnostais näyttele :D auttaa kummasti
- reefed
Juu mäki seuraan opetusta mut mulkaa ei jää mitää päähän... Sama ongelma...Enkä sit tie et mist johtuu
- ryherh
Jos sulla noin hyvät numerot on, niin osaat kyllä ihan itse nostaa sitä, itelläni enkku on niin hyvä, kun pelaa enskun kieleisiä pelejä, lukee netistä kaikkea, ja kattoo enkun kielisiä ohjelmia....
- enkku maisteri
On iha hyvä vinkki toi kattoa enkun kielisiä ohjelmia. Itse ole hyvä englannissa musiikin kuuntelemisen, ja lyriikasta kiinnostuneisuuden vuoksi.
Mut ehk paras keino nostaa numeroa on " äässin nuoleminen". Tarkotan siis kuuntelua ja keskittymistä. Mut täysin hiljaa ei kannata olla vaa osallistua kaikkeen ja puhua paljon vaikket oliskaan niin hyvä englannissa. Itse olen oppinut että yrittäminen palkitsee. Tee opettajan olo siksi että se tuntee iloa ja velvollisuutta opettaa sua. Ja tietenki myös muuta luokkaa...
PS:Hyvää kesää ja onnea ysille! - -96tytsyy
Heei sama täällä ! Mullaki keskiarvo kasin jälkee reilusti ylin ysin ja enkku laskee sitä ! Sekin kyllä nyt nousi kasiin (oli tänä vuonna löysempi ope jolle riitti että saa sanakokeist 10 ja isoist kokeist 7, ni täl sai kasin) muuten se on aina seiska:/ Muuten en koulun eteen tee mitään, lukuunottamatta tota englantia oon yrittäny jahkata ja semmosta mutta se ei vaa oo jääny päähä ! Porukoillani ei oo kehumista kielipäässä, että sieltähä mä oon tän varmaa osittain hankkinukki, mutta on mulla äikkä, ruotti, ja saksa ysei tai kymppei (: Mutta tsempataan molemmat ens vuonna myös tuon englannin kanssa ! (:
- Eikö pitempää nimime
Ensinnäkään seiskakaan ei ole numero, jonka pohjalta voisi tosissaan väittää ettei "tajuu mitään".
Itselläni kyllä on myös koko koulutukseni ajan keikkunut enkku siinä seiskan hujakoilla pari asrvosanaa muita aineita alempana. Luonnollisesti vaikeimpana aineena siihen on eniten panostettukin, mutta siinä pysyy. (Ilman lukemista tietysti olisi alempanakin.)
Englantia käytetän niin paljon (jopa minä käytän nykyään), että sen odoettu taso on paljon korkeammalla kuin ruotsin. Joitenkin sen opetusmetodikin on erilainen. Kun vierasta kieltä pitäisi opettaa olettaen, ettei oppilas osaa mitään, englantia opetetaankin kuin jotain kakkoskieltä, mikä asenne sen lopulta sellaiseksi tekeekin. Sinäkin luultavasti osaat paremmin englantia kuin ruotsia, vaikka arvosana on mitä on. Eli pakko kai on alistua siihen että pärjätäkseen englannissa, sitä pitää kyttää, kun taas pärjätäkseen ruotsissa opiskelu ja "kielipää" riittää. - Error 404
Vaihda koneen käyttöjärjestelmä englannin kieliseksi itelläni on englannin numero 9 ja kokeisiin en lue!
Itselläni oli pitkään enkun numero 9. Sain sen lopulta nousemaan kymppiin viittaamalla ja olemalla muutenkin aktiivinen tunnilla. Ja ei, tällä en tarkoita sitä, että olen tunnilla koko ajan käsi pystyssä. Yksinkertaisesti otan osaa ryhmätöihin ja viittaan vähintään pari kertaa yhden tunnin aikana (Toimii varsinkin jos luokan muut jäsenet eivät viittaa aktiivisesti).
Kannattaa kuunnella musiikkia englanniksi, katsoa vaikka englanninkielisiä elokuvia ilman tekstejä ja kielitaidon riittäessä voit lukea myös kirjoja englanniksi. Itse olen oppinut uusia sanoja katsomalla animea englanninkielisillä teksteillä (Toimii hyvin koska en ymmärrä paljoa japania, ja näin näkee myös miten sana kirjoitetaan, toisin kuin englanninkielisissä elokuvissa). Kokeisiin kannattaa kerrata vähintään tärkeimmät kielioppisäännöt ja sanastot. Kappaleiden uudet sanat kannattaa oikeasti opetella heti kappaleen alussa. Niistä on hyötyä.
Lausuminen olisi myös tärkeä osata. Monesti suomalaisten englanti kuulostaa kammottavalta, joten ihmettelen jos ulkomaalaiset edes ymmärtävät sitä. Lausumaan oppii lukemalla sanoja ja tekstiä ääneen.
En tiedä toimivatko nämä vinkit, koska itse en ole joutunut tekemään mitään viittaamista kummempaa hyvän numeron eteen. Kielet ovatkin vahvin puoleni, ja englannin kieli kiinnostaa. Kielenä se on tarpeellisin, joten senkin takia se olisi hyvä osata.- Mm.. Quite.
Ole enkun kanssa ihan yleisestikin enemmän tekemisissä. Saattaa kuullostaa hullulta, mutta esim. videopelit auttavat yllättävän paljon enkun kielen ymmärtämisessä. Puhun siis kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Päättötokarin ka oli 8,95, jossa enkku oli 10. Kertoo jotain stoorini todenperäisyydestä. Menen siis lukion tokalle. - nooruskainen
Mä suosittelen, että tutustut johonkin ulkomaalaiseen, ja alat sen kanssa juttelemaan/kirjottelemaan. Itelläniki on mont ulkomailla asuvaa kirjekaveria. Ja mun enkun ope anto kympin päättötokariin, koska niillä kirjekavereilla osottaa harrastuneisuutta englantia kohtaan myös vapaa-ajalla. Suosittelen siis :) esim www.interpals.net löytyy paljon eri maalaisia nuoria!
- James-95
"Mul on ihan ok kielipää muuten"
Voit sanoa noi vasta, kun olet lukenut saksaa. Ruotsi ja englanti ovat yhtä tyhjän kanssa. - Kylen mutsi on huora
South Park omn erittäin hyödyllinen ohjelma. Siinä joulu-paskan avulla opitaan laulamaan englanniksi ja Hitlerin avulla saksaksi, kas näin:
1. Mr. Hankey, the chrismast-poop, hi loves you.....
2. O Tannebaum, o tannebaum.... Englanninkielinen aktiviteetti sen varmaankin parantaa parhaiten.
Pelit ja netissä juttelu auttaa paljon, ja kirjojen lukeminen ja kuunteleminen, ja mielenkiintosten keskustelujen ja väittelyiden seuraaminen. Pikkuhiljaa alkaa oppia oppimaan, vaikka sinulla tuo oppiminen on jo varmaan aika rutiinia noilla todistusnumeroilla.
Koealueet kun aina katsoo hyvin, ja niiden mukaan sitten asettaa itselleen aktiviteettejakin, niin varmasti helpottaa. Eli kappaleiden aiheista katsot vaikka opetusvideoita englanniksi, tai jotain sellaista. Jos vaikka, kuten viimeisimmässä englanninkokeessani oli aiheena tiede ja tiede ilmaisut, katselin enemmän tiedesuuntaisia englanninkielisiä opetusvideoita. Helpottaa todella paljon jos aiheet kiinnostaa, itse melkein sain itseni opettelemaan ruotsia, kun ystäväni löysi esi-isäni kirjoittaman kirjan, joka oli ruotsiksi.
Itse puhun englantia suomen kanssa samalla tasolla, perus numerot oli kuitenkin aina ysejä, ehkä yksi kymppi taisi olla siellä, ja taisin enkun kuutos kurssista saada... 8? :D
Kokeet on niin hankalia ainakin minulle, vaikka saan englannista parempia numeroita kun suomenkielestä, niin silti minulla aina jää parista tyhmästä ajatusvirheestä kokeet kymppiä vaille.- tsemppiä sinulle !
Miksi sinun tarvitsisi nostaa englannin numeroa? Pärjäät aivan hyvin englannissa ja tuolla keskiarvolla pääset melkein kaikkiin kouluihin..
Minun päättötodsituksen keskiarvo oli 8.4 ja englanti oli todistuksessa 5, mutta ei se minua haitannut. Pääsin sinne kouluun minne halusinkin niin ei se englannin numero mitään haittaa.. Voithan myöhemmin mennä jollekkin englannin kieliselle kurssille jos nyt välttämättä haluat parantaa englannin kielen taitoa. - Vaikeeta tää enkku
Mullaki on tollasii ongelmii ja mietin et auttaisko se et lähtee vaihto-oppilaaks esim USA:aan? Ja pääsekö sinne edes seiskan enkun numerolla ku eiks siin oo se joku SLEP-kielitestiki?
- qwetrert
Muistathan viittaila tunnilla ahkerasti? Se vaikuttaa joidenkin opettajien mielestä aika paljonkin.
Kielimatkoista ainakin kuulemma on apua. Ja omalla kohdalla auttoi leffojen ja sarjojen katsominen ilman tekstityksiä, samoin laulunsanojen kääntäminen suomeksi. Siitäkin on ollut apua kun surffailen englanninkielisillä nettisivuilla yms.
Muistahan ettei joka aineessa/asiassa tarvitse olla täydellinen. Ysi on aivan mahtava numero, ja kertoo että osaat hyvin englantia. - siin on apua
No kannattaa ainski kattoo ohjelmii&videoita englanniks.Ja tietenkin päntätä kieli-oppi juttuja.Ajatella välillä englanniks ja käyttää arkipuheessa englantia.Ja taas päntätä.Silleen toimii(itselläni on enkku 9)Good luck
- Sirupiru
Itse opin enkkua tosi paljon kun pelasin yhtä peliä netissä ja puhuin siellä englantia ja chattailin muutenkin paljon ulkomaalaisten ihmisten kanssa. Myös elokuvista oppii tosi paljon. Kun katsot seuraavalla kerralla telkkaria, niin yritä pelkän tekstien lukemisen sijaan kuunnella samalla, mitä hahmot sanovat. Kaikkia reploja ei edes suomenneta. Opin kans enkkua lukemalla neitistä englanninkielisiä mangasarjoja. Ja yksi todella hyvä tapa on myös kääntää lempibiisien sanoja toiselle kielelle, vaikka enkusta suomeksi tai päin vastoin.
- doddi
enkku ollu joka vuosi 9 siis ei ikinä ollu huonompi tai parempi aina ysi ollu joka vuosi joka todistuksessa. en lue kokeisiin. en sitten tiiä miten osaan näin hyvin
peruskoulun viimesellä oon - monkey island
Pelaa pelejä, varsinkin RPG pelit kuten Mass Effect tai vaikka vanhoja seikkailupelejä kuten Monkey Island 2. Vaikka et osaisi pelata, lataa netistä läpipeluu ohje (walkthrough) joka on aina englanniksi niin siinäkin oppii samalla.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/11/pojat_kiilaavat_tyttojen_ohi_englannin_kielessa_tietokonepelien_ansiosta_3012279.html
"Lukiolaispojat saavat tyttöjä enemmän huippuarvosanoja englannin kielessä. Tuoreen opinnäytetyön mukaan tärkein selittävä syy poikien menestykseen on runsas tietokonepelien pelaaminen. Englannin kielen professori kehottaa tunnustamaan pelien merkityksen kielitaidolle. " - Vaiho-oppilaaksi
Voit lähtee vaiho- oppilaaksi englantiin :)))
Kallista on mutta enkku parenee heti :))) - kolina
Joitain asioita ihan oikeesti kannattaa tehdä ns. vasemmalla kädellä (hassuu sanoa noin, kun on ihtse vasenkätinen :D) eli kaikkeen ei tarvi panostaa eikä kaikessa tarvi olla hyvä.
Ja niin kun jossakin nuortenlehdessä on aikoinaan sanottuna, että opiskelu on pitkänmatkanjuoksua eikä itseään kannatta uuvuttaa yläasteella. - JOUMAAAN
no mä sanoisin et tuntiaktiivisuus vaikuttaa numeroon paljon. ainakin niin opet sanoo ja niin oon ite huomannu. jos yrittäisit olla tunnilla vähän aktiivisempi ? ope huomais että oot kiinnostunu aiheesta...c: ehkä :D
ja kokeiden numerot vaikuttaa kans paljon. jos yrittäs nostaa niitä koenumeroita, nii saattas nousta todistuksenki numero. en sit tiiä :D
vois ite vähä aktiivisuutta lisätä, ja kokeilla nostaa ysistä kymppii :P - melkeekumeijälkvilma
miten joku ei voi osaa enkkuu ? meijä luokal o yks jätkä joka saa kaikest varmaa 5 tai hylättykki mut enkku sil oli 8! sehä o iha sairaan helppoo, etkö ikin kato esim tv:t (okei en ihmettele jos ka on noi hyvä nii ei oo varmaa aikaa) jokatapaukses tv, jos tiiät mikä se on on sellanen laatikko mis tulee kokoajan englanninkielisii ohjelmii. avaa vaikka mtv ja koita samal KUUNNELLA mitä n epuhuu. ja mee omeglee siel oppii ;)););) ja sanakokeilla on iso merkitys, nehä vaa opetellaa ulkoo jote tyhmäki voi saada saniksest 10, luet niihi ja oo aktiivinen, kyl se siit. ja raukka parka oot vast kasilla, sul on koko ens vuos aikaa ja mee vaik kesäl sts englantii jos huolettaa noi paljo :D:D:D :))
- Poiksu''
Itekki haluisin nostaa enkun numeroni kun mul oli kutonen todistuksessa..mut meillä on ihan saatanan tiukka arvostelu enkun kokeissa ku puolet pisteistä on 5 ku toisilla joku 6-7 mut kyl se varmaa nousee ku harjottelee kunnolla.sanakokeista tulee yleensä 7-9 luokkaa mut ne ei pahemmi vaikuttanu arvosanaan
- Tytsy02
Pelkästään englannin osaaminen ei vaikuta numeroon, vaan siihen lisätään tunnilla osallistuminen, sun muuta, mutta muista, ettei 7 ole suinkaan huono numero!
Tsemppii! - =(=(=(
mullakin on sama ongelma saan enkun kokeesta aina6.arvosanakin oli6. Meillä on niin tiukka ope ainakun se puhuu mulle mua alkaa pelottaa. Auttakaa pliis ja sanokaa nevoija. Olen 6 luokalainen
- ((:
moi kaikki mulla on sillee et luopasin parantaa nyt tänä lukuvuotena... matikassa tulos näkyki ku sain 8 ku mul on se ollu vaikeeta ja enkku helppoo mut nyt ku saatiin enkun kokeet nii ..... sain 7 miten saan parannettua numeroa ? kun mun yks kaveri sai 10- vaikka se ei lukenu ssiihe yhtää ja mä luin 3-4 päivää -__-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857495- 965424
- 2614669
- 444545
- 623287
- 502718
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 492343
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292342- 412204