Panseksuaalisuus

OnkoMuita?

Löytyykö ihmisiä, jotka olisivat identiteetiltään panseksuaaleja? Minä törmäsin tässä jonkin aikaa sitten kyseiseen termiin ja ymmärsin sen kuvaavan minua paremmin kuin biseksuaalisuus. Minä en välitä sukupuolesta. Minulla on tietyt mieltymykseni, mutta sukupuoli on vain sellainen asia, millä ei ole minulle merkitystä. Joskus tietysti tulee mieleen ajatuksia naisista, joiden kanssa oli hyvin kokematon (en ole useinkaan törmännyt naisiin, jotka tuntisivat minuun vetoa. Miehiä on aina ollut paaaljon enemmän tarjolla), mutta pääasiassa olen löytänyt haluamani ominaisuudet miehestä, jonka kanssa elän avoliitossa.

Minusta ihmiset, joille sukupuolella on väliä, ovat kummallisia. En ole oikein koskaan ymmärtänyt sellaista. Kaikki saavat olla, millaisia ovat, mutta tämä heteronormatiivinen maailma on vain jotain todella kummallista minun mielestäni. Ajattelen ensinnäkin siten, että ihmisen sukupuolta ei välttämättä edes näe päältä. Nainen saattaa olla miehen kehossa ja päinvastoin. Toisilla ei ole sukupuolta. Itse olen lähinnä sukupuoleton, vaikka fyysisesti olen nainen. Ajattelen ihmistä ihmisenä enkä naisena tai miehenä.

3

765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SexualSoul

Minusta sukupuoli on vain ulkoinen juttu. Käsitteet nainen ja mies eivät ole minulle sen kummempia kuin pallo tai kolmio. Se kuvaa ulkoisia piirteitä. Ihmiset ovat yksilöitä. Yhteiskunta on asettanut tietyt normit, millaisen tulisi olla naisen, mistä hänen tulee olla kiinnostunut, miten pukeutua jne. Sama pätee miehiin. Miehiä esim ohjataan pienestä pitäen toiminnallisempiin asioihin kuten autoihin ja naisia passiivisempiin asioihin kuten nukkeihin yms. En usko, että kaikki naiset jo automaattisesti ovat kiinnostuneita meikeistä, lapsista tai ulkonäöstä. Meidät ohjataan kasvatuksessa niihin. Minä olen tyttö, mutta rakastin leikkiä autoilla ja prätkähiirillä ja varsinkin vesipyssyillä. Olin todella energinen ja toiminallinen lapsi. Vihasin nukkeja.

Saattaa mennä vähän Off-topiciksi mutta minusta sellaisen ihmisen, jolla on ongelmia sukupuoli identiteettinsä kanssa, todellinen ongelma voi olla se, että yrittää sopeuttaa itsensä jompaan kumpaan yhteiskunnan meille asettamaan muottiin. Ja ihan syyttä. Voi olla fyysisesti mies ja olla hempeä ja pehmeä ja tykätä meikata. Miksei voisi? Ei sitä varten tarvitse vaihtaa sukupuolta.

Itsekkin olen siis Pan. :) Ne rakkaat sielut ovat voineet syntyä ihan kumpaan kehoon tahansa, eikä sillä ole mitään väliä.

En kuitenkaan pidä lesboja tai homona outoina. Minusta jokainen on edes jonkin verran Pan-seksuaali, muutenhan kuka tahansa kelpaisi. Se mikä erottaa selkeästi esim. Lesbon on se, että lesbo voi kyllä rakastua mieheen ihmisenä, muttei koe tätä seksuaalisesti viehättävänä. Samoin homomies voi rakastua naiseen muttei kykene seksiin naisen kanssa. Bi voi rakastua kumpaan vain, mutta esim. Miehen kanssa elävä bi voi yllättäen menettää kiinnostuksensa mieheen seksuaalisesti ja haluta jonkin aikaa vain naista, kunnes se vaihtuu taas.. ja taas.. Pan seksuaali taas haluaa toista seksuaalisesti niin kauan kun on tunteita. Jos seksuaalinen mielenkiinto lopahtaa, on myös rakkaus poissa. Eli toisinsanoien seksuaalinen haluaminen on täysin riippuvainen siitä, onko tunteita. Tai kemiaa, on myös sellaisia ihmisiä joiden olemus on yksinkertaisesti niin voimakas, että he ovat sitä kautta seksuaalisesti puoleensa vetäviä. Mutta sellaisia on todella harvassa.

• bilars

olet varmaan oikeassa, usein sukupuoli on vähemmän merkittävä kuin ihminen ja persoona. minä ainakin kiihotun useiden erilaisten ihmisten ja ryhmienkin sytyttämänä. ainakin fantasiat rikastuttavat elämää ja niin on seksikokekustenkin suhteen usein, niin miesten kuin naistenkin kanssa jos ns. yhteinen sävel löytyy. yhteinen voiman kokemus parhaimmillaan hieno juttu.

• nainen?+

Kaiketi minäkin olen jonkinlainen panseksuaali. Olen ihastunut ja kiinnostunut miesten lisäksi naisista ja transihmisistä. Vaikka kyseiset transihmiset olen kokenut enemmän naisiksi( toinen olikin transnainen) ja toinen transvestiitti, jolla ns. naisidentiteetti miesidentiteetin ohelle. Olin siis kiinnostunut jälkimmäisen ns. naispuolesta. Johtunee kai siitä,että näin ihmistä vain ns. naisen roolissa. Mitään suhdetta ei siis ollut. Kaikki suhteeni ovat tähän mennessä olleet miesten kanssa. Mutta olen luultavimmin kasvamassa jonkinlaiseen biseksuaalisuuteen( tai ehkä vaihe), koska en ole harrastanut seksiä miehen kanssa useaan vuoteen. Ja viimeaikaiset kiinnostukset/ihastukset ovat olleet siis muita kuin miehiä.

Tällä hetkellä olen kiinnostunut yhdestä Treffit- palvelun naisprofiilista, mutta arastelen ottaa yhteyttä.Ehkä odotan vielä tasaantuuko mieleni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66