Tonttikaupat tehtynä. Jämerä kivitalo kiinnostaisi kovasti mutta tuleekohan paljon hinnakkaamaksi kuin puutalopaketit (mm. Herrala, Kastelli, Jukka)? Riippuu tietenkin talosta paketista, mutta olisin erittäin kiinnostunut kommenteista kivitalo verrattuna puutalopaketit. Vaihtoehtoja kun on niin monta ja tässä vaiheessa vielä kaikki, kivitalo kiinnostaisi kovasti mutta itsellä puutaloista enemmän tietoa...
Kivitalo / puutalopaketit?
22
8364
Vastaukset
- Nikander
mitä haluat, paljonko on rahaa, mitä kuvittelet tekeväsi itse ym..
- PAMM
Olen tehnyt nyt kaksi taloa, jotka ovat varsin vertailukelpoiset keskenään (saman kokoisia, tasamaalle, sama perustustapa). Ainoastaan toisen materiaali kivi ja toisen puu. yritän huomioida talojen erot materiaaleissa ja muuttuneet hinnat. Kivitalon runkokustannus on merkittävästi suurempi kuin puutalon. Hintaa saa kivitalossa alaspäin vain omalla työllä. Muista myös, että kivitalo pitää pinnoittaa. Minulla kolmikerros kuiturappaus (520 m2) tuli maksamaan 24 000 euroa (viime kesänä). Tämä yksistään nostaa kivitalon hintaa melko julmasti.
- sopuli
hmm. aika paljon seinää ... 5.2mkorkeaa seinää 100m
luvuista päätellen talosi koko on 5.2korkeus.
10*40m päädyt yht 20m pitkäsivu 40m
(talon koko 800m2)
tai 6m korkeaa seinää 86m talon koko 10*33.33*6(korkeus) (talon koko 666.6m2)
Jos talosi olisi ollut täysin nelio olisi 6m korkeaa seinää saanut 4*21.5 (talon koko 924,5m2)
Ai niin se arkitehtuuri...:(
mutta asiaan...
meliöhinta rapaukselle 46e M2. Siis neliöhinta on normaalia keskitasoa...mutta seinän määrä sinulla älytön... - PAMM
sopuli kirjoitti:
hmm. aika paljon seinää ... 5.2mkorkeaa seinää 100m
luvuista päätellen talosi koko on 5.2korkeus.
10*40m päädyt yht 20m pitkäsivu 40m
(talon koko 800m2)
tai 6m korkeaa seinää 86m talon koko 10*33.33*6(korkeus) (talon koko 666.6m2)
Jos talosi olisi ollut täysin nelio olisi 6m korkeaa seinää saanut 4*21.5 (talon koko 924,5m2)
Ai niin se arkitehtuuri...:(
mutta asiaan...
meliöhinta rapaukselle 46e M2. Siis neliöhinta on normaalia keskitasoa...mutta seinän määrä sinulla älytön...Kyllä sitä seinää paljon on! Talolla "pahimmillaan" korkeutta 11 m ja kulmaa löytyy. Lisäksi erillinen autotalli-varasto-harratetila -rakennus, jossa itsessään on seinäpinta-alaa 180 m2.
- sopuli
Puutalo on hiukkasen halvempi vaihtoehto jos oman työn osuus on sama....
Itsellä oli tavoiteen noin 3 vuotta sitten rakentaa kanustalon perinnetalo omilla pohjilla, mutta tyyli sama. (koko yli 250m2)
Hinta meni mielestäni aivan älyttömyyksiin. ja homalle tuli toppi ja välivuosi.
palkkasin arkkitehdin ja tein siporex talon rungon itse. Neliöhinta jäi jopa pienemäksi kuin kannuksen vastaavassa. Kohteet eivät ole aivan vertailukelpoiset sillä piirustukset ei ole samat ja oman työn osuus jämerässäni oli huomattavasti suurempi.
Summa summarun.
jämerän saa samalla rahalla kuin laatu puutalon jos PYSTYTTÄÄ rungon itse.
Suurin virhe tulee siinä yleensä että kivitalot ovat melkein poikkeuksetta paremmin/kaliimmin varusteltuja kuin puutalot.
samoilla varusteilla sipo/puu on hyvin lähellä toisijaan...- ???
"kivi" tehtynä kaikki mahdollinen itse, ja puutalo teetettynä. Eihän siinä mitään eroa ole.
- sopuli
??? kirjoitti:
"kivi" tehtynä kaikki mahdollinen itse, ja puutalo teetettynä. Eihän siinä mitään eroa ole.
>"kivi" tehtynä kaikki mahdollinen itse, ja puutalo teetettynä. Eihän siinä mitään eroa ole.
Hitaero toisen eduksi.
Vähän työtä oli toisen etu.
Hylättyyn vaihtoehtoon ei ollut varaa meidän taloudella.
Puurunkoa kaksikerrosiseen en olisi osannut / pystynyn tekemää (Erittäin paha puupöly alergia).
Sipo rungon pystytys oli vielä helpompi homma mitä pystyin kuvittelemaankaan. Ja tein tosijaan kaiken mahdolisen itse. tonen olisi pitänyt teettää.
valinta oli jälkikäteen arvioituna varmasti oikea. - rtr
sopuli kirjoitti:
>"kivi" tehtynä kaikki mahdollinen itse, ja puutalo teetettynä. Eihän siinä mitään eroa ole.
Hitaero toisen eduksi.
Vähän työtä oli toisen etu.
Hylättyyn vaihtoehtoon ei ollut varaa meidän taloudella.
Puurunkoa kaksikerrosiseen en olisi osannut / pystynyn tekemää (Erittäin paha puupöly alergia).
Sipo rungon pystytys oli vielä helpompi homma mitä pystyin kuvittelemaankaan. Ja tein tosijaan kaiken mahdolisen itse. tonen olisi pitänyt teettää.
valinta oli jälkikäteen arvioituna varmasti oikea.ja lopputulos varmasti yhtä hyvä.
- sopuli
rtr kirjoitti:
ja lopputulos varmasti yhtä hyvä.
>Puutalon olisi saanut valmiina,
>ja lopputulos varmasti yhtä hyvä.
Molemmilla tavoilla olisin päässtyt hyvään lopputulokseen.
valinta on vaan tehtävä.
Luulen että (jos) talo menee myyntiin niin saan kivisestä vaihtoehdosta paremman katteen itselleni.
Kivitalojen myyntihinnat on aina korkeampia kuin puutalojen....
- kivimies
kuinka paljon enemmän olisit valmis maksamaan talosta, jossa on betonielementtirunko ja muurattu julkisivu, verrattuna esim. vastaavankokoiseen Kannustaloon ? Oletetaan, että pystytys talotoimittajalta tulisi kummassakin vaihtoehdossa samaan valmiusasteeseen.
- Rakentaja2004
Minulle pitäisi kyllä maksaa että suostuisin ottamaan kanankakka tai höyry-huuru-liimakivitalon.
Terveys-, laatu-, kauneus- ja hintafunktiot puoltavat puutalon rakentamista...ja tottakai pitkästä tavarasta... - huuru
Rakentaja2004 kirjoitti:
Minulle pitäisi kyllä maksaa että suostuisin ottamaan kanankakka tai höyry-huuru-liimakivitalon.
Terveys-, laatu-, kauneus- ja hintafunktiot puoltavat puutalon rakentamista...ja tottakai pitkästä tavarasta...Tietty rakennat kauneus-terveystalosi ilman, että se on pakattu muovikelmuun, niin että höyryhuurut menee seinistä läpi, vain vihellys käy.
- Rakentaja 26543
Tässä vertailun vuoksi Jämerä-paketti
http://www.jamera-kivitalot.com/kuvat/messutarjous.pdf
Tähän lautaverhouspäälle, niin tulee jopa halvemmaksi kuin Kastellin vastaavat viritykset ja saat naapurit kateelliseksi, olethan saanut Mersun Ladan hinnalla.....- xxx
Tun kuvan pohjalta on vaikea ymmärtää miksi valitsisi tuollaiseen rak.materiaaliksi "kiven".
Taitasivat vaan naapurit naureskella että on tullut naapuri hulluksi; naulaa sieneen lautoja. - Reijo
xxx kirjoitti:
Tun kuvan pohjalta on vaikea ymmärtää miksi valitsisi tuollaiseen rak.materiaaliksi "kiven".
Taitasivat vaan naapurit naureskella että on tullut naapuri hulluksi; naulaa sieneen lautoja.HÄHHÄH HÄÄ HÄH HÄH HÄÄ!!!
Hajoan ihan oikeasti tähän naurun remakkaan.
Mies lohkaisi ihan oikeasti hyvän läpän...
Naulaa sieneen lautoja HEH HEH HÄH HÄH HÄÄ... - rakentaja
Vastaavan kokoisen puutalopaketin säältäsuojaan pystytettynä saa n. 45.000€ eli n. 25.0000€ halvemmalla. Kivitalo on aina kalliimpi kuin puutalo.
- Harkko
rakentaja kirjoitti:
Vastaavan kokoisen puutalopaketin säältäsuojaan pystytettynä saa n. 45.000€ eli n. 25.0000€ halvemmalla. Kivitalo on aina kalliimpi kuin puutalo.
.... markkinamiesten hömpötystä. Osaatko laskea kuitenkaan mitä talo valmiina tulee maksamaan??
Sun säältä suojaan pystytys:
- puuranka (n. 5000 euroa kaikki puutavarat)
- ristikot (n. 2500... 3000 euroa)
- aluskate (n. 800 euroa)
- korokerimat (n. 150 euroa)
- ikkunat EHKÄ asennettu (n. 5000 euro)
ja epämääräinen kasa tavaraa tontilla.... (kalusteet koneineen 8000 eur, "saunapaketti" 1000 eur, pölynimuri 800 eur)
Näistä sitten maksat ittesi kipeäksi, onko järkee?
Ja siinä sulla sitten puhdetta, kun kasaat rimahiman läjään.... onnee vain.
- jos rahat olisi riittänyt
....Ehdottomasti kivitalo, sipo, ymv.
Rahaa ei ollut tarpeeksi, itse tein puutalon.
Mikäli pitoa löytyy, älä edes mieti!- Rainer
mahtaa olla tuohon haperoon aineeseen rakastumiselleen, täytyy olla hyvät mainoslauseet sillä mikään tosiasia se ei voi olla.
- kiveä
Minä kallistuisin siporexiin. Miksikö? Ehdottomasti sen lämpöarvojen takia. Siporexin rakenne pitää sisällään paljon ilmaa, joka on muuten käynyt useassa puheenvuorossa ilmi. Siporexiin ei tarvitse lisätä tuulensuojalevyjä tai villoja. Karmeaa katseltavaa uusilla rakennustyömailla seurata, kun puurungon päälle on saatu villat ja seuraavaksi odotellaan sadeviikkojen ajan milloin isäntä saisi seuraavan vapaat lautojen kiinnitykseen. Jos ei tuolla konstilla saa hometta taloonsa ja lapsiaan sairaaksi, niin ei sitten millään. Terveysarvot siis.
Toinen syy on paloturvallisuus. Kokeile sytyttää siporex-harkko. Kokeile sytyttää tavallinen ulkoverhouslauta. Mitä tapahtuu. Tämän testin annan kaikille vapaaseen käyttöön.
Olen lisäksi asunut vanhassa puutalossa.Puu on luonnollinen materiaali. Ajan kuluessa siihen voi tulla muutakin elämää kuin sinertymistä, puhumattakaan alkuaikojen koppakuoriaisista.- Pyromaani
Harvoin ne tulipalot ulkoa alkaa. Vai onko teillä verhot siporexia.
- verhot?
Pyromaani kirjoitti:
Harvoin ne tulipalot ulkoa alkaa. Vai onko teillä verhot siporexia.
Ensinnäkään niitä kukkaverhoja ei ole pakko huikiloida joka ikkunaan. Säleverhotkin, kun on keksitty. Toisekseen, lue vaikkapa rakentajalehdestä paloturvallisuuskäsitellyistä tekstiileistä. Allergian takia meille on pakko laittaa laattalattiatkin, joten matoistakaan ei tule ongelmaa. Parkettilattiodenkin laadussa olisi kuulemma paloturvallisia lajeja. Ja kuka nykypäivänä hankkii uuteen kotiinsa television, joka ei olisi paloturvallinen? Kaikkeahan voi toki sattua sähköpaloista lähtien, mutta riskit voi minimoida.
Millaisessa puutalossa muuten sisäpuoli on käsitelty paloturvalliseksi? En ole sellaista vielä nähnyt, mutta tulisin mielelläni katsomaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 461234
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197