Goan rantavedet vaarallisia?

Goassa sairastunut.

11

709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonnekin muualle

kuin Goaan sitten, jos pelkää sairastuvansa ja itse pistävänsä pöpöt suuhun.

Siistiä rantaa Intiassa riittää satoja kilometrejä. Itse en ole Goalla koskaan käynnyt ja en taida mennäkään, kun on muualla Intiassa nähtävää ja puhtaita rantoja. Viimeksikin oli puhdas ranta ja ei turisteja, muutama paikallinen kävi iltaisin katsomassa auringonlaskua ja pelaamassa lentopalloa.

• Indiaaan

Osaako joku sanoa, että onko jossain Mumbain lähellä puhtaita, rauhallisia rantoja, joista lötyisi mielellään majoja rannalta?

• Alibaug
        Indiaaan kirjoitti:

Osaako joku sanoa, että onko jossain Mumbain lähellä puhtaita, rauhallisia rantoja, joista lötyisi mielellään majoja rannalta?

Löytyy puhtaita rantoja, tosin joutuu hieman ajelemaan. Mumbaista pohjoiseen löytyy http://www.bestbeachesindia.com/mumbai/gorai-beach.html, myös etelän suunnasta löytyy, kun menee pidemmälle. Mumbain hintataso vaikuttaa myös hintoihin.

• Indiaaa
        Alibaug kirjoitti:

Löytyy puhtaita rantoja, tosin joutuu hieman ajelemaan. Mumbaista pohjoiseen löytyy http://www.bestbeachesindia.com/mumbai/gorai-beach.html, myös etelän suunnasta löytyy, kun menee pidemmälle. Mumbain hintataso vaikuttaa myös hintoihin.

Kiitos vinkistä. Osaatko vielä kertoa, että millaisia Mumbaista etelään olevat rantapaikat ovat? Miten ihmiset suhtautuvat esim. bikineihin, kehtaako olla bikineissä? Intialaisethan itse ovat vaatteet päällä? En sinne ryyppäämään ole menossa, mutta saako esim. Giniä ja tonicia? Mistä löytyisi huokeita rantamajoja. Puhtaat vedet olisivat tietenkin ykköstoive. Ei haittaa, vaikka matkaa olisi muutama sata kilsaa Mumbaista.

• olisi kiva tietää tarkalleen mistä näyte on otettu. luulisi esim. matkatoimistoilla olevan kiinnostusta selvittää, otetaanko uusinhta näytettä. itse ole kuudella Gooan matkallani sairastunut kerrankunnolla ja kerran pieniä oireilua. uitu on joka päivä.

• monsuuniaikaan

Noista lehtijutuista saa sen käsityksen, että näytteet on otettu nyt monsuuniaikaan, ja silloin kyllä kaikki mahdollinen valuu meriin, vettä tulee sen verran paljon. Suurin osa turisteista käy kuitenkin Goassa talvella, jolloin ei sada, ja valumatkin on pienempiä. Mutta valuuhan siellä aina kaikkea mahdollista jokia pitkin meriin. Aina minäkin olen siellä uinut vaikka millä rannoilla, eikä juuri ole ollut ongelmia vatsatautien kanssa.

• indiaindia
      • huomennahyvin?

Tuo videoklippi Keralasta kertoo aika paljon intialaisesta tavasta hoitaa asioita. Epäkohtiin ei oikeasti puututa. Sama pätee Goassa. Paisuvaa jäte- ja saasteongelmaa (muun muassa) ei ole pystytty ratkaisemaan, vaikka siitä on puhuttu vuosia. Turisteja yritetään kuitenkin haalia aikaisempaa enemmän. Hotelleja nousee kuin sieniä sateella. Onhan niissä septitankkeja, mutta monsuuni tuntuu hoitavan niiden tyhjennyksen. Itse olen Goa-vakkarikävijä. Vuosiin en ole uinut meressä enkä syönyt paikallista kalaa nähtyäni lukuisat suoraan mereen virtaavat likavesivirrat. Nyt sitten tuli tämä virallinen tieto meren saastumisesta.Taitaa asioiden suhteen "Huomenna on kaikki paremmin" olla länsimaista toiveajattelua.

• eikiitos

Goa elää turismilla ja ehkä on korkea aika lopettaa likavesien/jätteiden päästäminen suoraan puhdistamattomana vesiin tai monet lomailiat suuntaavat muualle, missä ei tarvitse uida likavedessä.

• *kuu*

Käsittääkseni tutkimus on tehty nimenomaan nyt kun monsuunikausi on ollut meneillään. Silloin tietysti asuinalueilta ja pelloilta valuu likaista vettä vesiin, koska sateet ovat varsin kovia. Tosissaan tämä on syytä ottaa, mutta kaksi kertaa lähiaikoina olen Goalla ollut, joka päivä uinut ja syönyt mereneläviä, eikä mitään oireita ole ilmaantunut. En siis lähtisi mitään paniikkia tästä lietsomaan. Jos todellinen vaara olisi olemassa, matkatoimistot eivät kauppaisi matkoja.

• kumma, kun matkatoimistot eivät hanki ajankohtaista tietouta rantavesien tilasta. hälvensi turhat pelot. luulisi tämän olevan myös Gooan hallituksen turistiosaston etu julkaista monsuunien jälkeisiä tutkimuksia

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      63
      6121
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3716
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2791
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2279
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      42
      2211
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1689
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1302
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1246
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      29
      1213
    Aihe