nykyään aina kun vl-liikkeestä on puhe. Ennen mainittiin tv-kielto ja ehkäisemättömyys.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011070113990896_uu.shtml
Pedofiliakohu mainitaan
4
142
Vastaukset
- Miäs27v
Tuosta jutusta pisti silmään heti yhden vl-ihmisen kommentti: "En ole ajatellut sen tarkemmin asiaa eli ei minulla ole siihen mielipidettä". Pedofilia-kohu on ollut varmasti sen verran kova isku monelle lestadiolaiselle, ettei asiaa kerta kaikkiaan voida edes mielessä käsitellä. "Jumalan valtakunta" horjuu, ja ajatus, että elämän perustus on murtumassa alta, on yksinkertaisesti liian raskas käsittää. Itselleni tapahtui hieman vastaava romahdus noin 18 vuoden iässä, kun tajusin, että uskonnot ovat valhetta.
Voi miten toivoisin, että mahdollisimman monen seuravieraan silmät aukeaisivat tuon lahkon sairauden suhteen, eivätkä he enää toiminnallaan ja ajattelullaan olisi millään tavalla tukemassa tuota valheellista, ihmisen sairaasta mielestä kumpuavaa uskonyhteisöä. Kunpa puhdas järki saisi edes jotkut havahtumaan. - Hyvin tyypillistä
Väliotsikko: Rivijäsenen usko ei horju
Liike on ollut viime aikoina runsaasti otsikoissa pedofiliakohun vuoksi. Myös vanhoillislestadiolaisia puhujia on asetettu syytteeseen lapsiin kohdistuneista hyväksikäytöistä. Kohu ei kuitenkaan ole vaikuttanut rivijäsenten asenteisiin. Tai asiaa ei ole haluttu ajatella.
-En ole ajatellut sen tarkemmin asiaa eli ei minulla ole siihen mielipidettä, lahtelainen Johanna Veijalainen sanoo.
-Asia koskettaa kuitenkin niin pientä osaa liikeen jäsenistä, Arto Löppönen sanoo.
Oulun tuomiorovasti Matti Pikkarainen kertoi tarkastelevansa liikettä ulkopuolisin silmin. Hänen mukaan naispappeus on pedofiliakohua suurempi asia vanhoillislestadiolaisille.
Niinpä niin! Pois silmistä, pois mielestä. Asian pitäisi vähintäänkin koskettaa jokaista liikkeeseen kuuluvaa, eikä pahitteeksi olisi vaikka se oma mielipide olisi ja vieläpä ehdottoman tuomitseva mielipide. Mutta kun ei vaan ole. - Hyvä!
**Pedofiilikohun ryvettämän vanhoillislestadiolaisten**
Hyvin toimittaja kirjoittaa. - Miäs27v:lle
Ihminen voi valita kahdesta vaihtoehdosta joko elämän tai kuoleman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2505201Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204221- 593961
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363627- 513580
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413335Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv122733Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202606- 232496
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo612397