Laitoshuoltajan tutkinto

Lisää liksaa :)

Hei!

Olisin kiinnostunut suorittamaan Laitoshuoltajan tutkinnon aikuiskoulutuksessa.
Voisiko joku kertoa miten tutkinto suoritettiin?
Minulla on vakituinen työpaikka, jossa voisin suorittaa "työharjoittelun" ja näyttöihin vaadittavat työt.

Miten käytännössä näytöt suoritettiin ja arvioitiin olikovatko arvioitsijat paikalla kun työ suoritettiin vai riittikö siihen työpaikan edustajan arvio? Miten paljon raportteja kirjoitettiin, entä tenttejä?

Mitkä tutkinnon valinnaisista osioista valitsitte, entä miten opiskelu työnohessa onnistui? Minulla on vuosien kokemus, mutta ei tutkintoa.

Kiitos ihan kaikesta avustanne!

1. Siivouspalvelujen tuottaminen
2. Perussiivouspalvelut

1. Ateriapalvelut
2. Aula- ja kokouspalvelut
3. Erityiskohteiden siivouspalvelut Mitä tarkoittaa erityiskohde?
4. Huolenpitopalvelut
5. Kielitaito palvelutilanteissa
6. Kiinteistönhuoltopalvelut Mitä tarkoittaa?
7. Tekstiilien huoltopalvelut
8. Tuhoeläinten torjuntapalvelut
9. Viherkasvien huolto ja asiakastilojen
viihtyisyydestä huolehtiminen
10. Välinehuoltopalvelut
11. Ympäristönhuoltopalvelut Mitä tarkoittaa?
12. Yrittäjyys puhdistuspalvelualalla
13. Muun ammattitutkinnon tutkinnon osa ?

12

1974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkinnon suorittanu

Suoritin tutkinnon työvaoimapoliittisessa koulutuksessa, eli 10 kuukautta päiväkoulua ja suurelta osin työssäoppimista. Perus- ja yleissiivousnäytöt ja 3 valinnaista pitää suorittaa. Näytöt on sellaisia, että työnantajan edustajien lisäksi kouluttaja seuraa työskentelyäsi. Perussiivousnäyttö oli kaikkein rankin, kesti kokonaisen päivän.
      Valinnaisena oli kiineteistönhuoltopalvelut, eli miten huomioit kiinteistön kunnon ja osaatko tehdä itse jotain pieniä korjauksia, kuten lampun vaihtoja, hajulukon puhdistuksia, ruuvien kiristyksiä yms.
      Toisena valinnaisena oli ympäristönhuoltopalvelut, eli se tarkoittaa esim. roskien lajittelua ja ekologista ajattelutapaa.
      Kolmantena minulla oli aula- ja kokouspalvelut.
      Erityiskohteilla tarkoitetaan esim. sairaalasiivousta, mutta on muitakin kohteita, joissa tarvitaan erityistietoja ja -taitoja. Uimahallikin on erityiskohde, eli kaikki jotka poikkeavat normaalista ylläpitosiivouksesta.
      Tenttejä ja etätehtäviäkin oli aika paljon, ei tutkinto ollut mikään läpihuutojuttu.
      Näytöt meni meillä niin, että sai valita, missä suorittaa siivoustyön jommankumman näytön ja koulu määrää niistä toisen. Toinen kohde kun täytyi ainakin meillä olla ns. vieras kohde.

• Laitoshuoltaja

lisäystä , näyttöjä seuraa yleensä 3 henkilöä, työpaikan edustaja , koulutuspaikan edustaja sekä työpaikan edustaja . Työpaikan edustajalla pitää olla Laitoshuoltajantutkinto ja jollakin näistä henkilöistä täytyy olla myös Näyttömestarintutkinto yleensä se on koulusta joku henkilö
      Erikoiskohteella tarkoitetaan erittäin vaativaa kohdetta, sairaala ei ole sellainen mutta esm. leikkaus sali ja sitten voisi sanoa että
      Heureka vantaalla on myös sellainen.

• laitoshuoltajaX

Vähän korjausta ;

Näytöissä on kolme arvioijaa; kouluttajan edustaja, työnantajaedustaja ja työntekijäedustaja.

Minäkin olin kerran eräässä näytössä työntekijäedustajana arvioimassa, kun eräs näytönsuorittaja teki näyttönsä siivoamassani kohteessa.
        Ja minulla itselläni oli jo laitoshuoltajan tutkinto "plakkarissa" silloin.

• ap.

Hei!

Kiitos tuhannesti näistä tiedoistanne. ♥

• Kiitos korjauksestas

Joo, minäpä unohdin yhden näytönarvioijan. Kolmehan niitä tietysti on,
      Hyvä, että korjasit!

• 22hj

tutkinnosta ei palkka nouse

• ypek

kyllä nousee! mulla ainakin!

• thats it

Nousee se, PAM:n työehtosopimuksen mukaan maksetaan ns. koulutuslisää, jonka ainakin itse saan! Työnantajalle tarvitsee viedä kopio ammattitutkinnon todistuksista.

• mklömlömlö

joo huikeasti :D ei voi sanoa edes että nousee :D

• tupla laikkari
        mklömlömlö kirjoitti:

joo huikeasti :D ei voi sanoa edes että nousee :D

10 prosenttia nousi.

• ssssssssssaaaaaaaaaa

Palkka nousee JOS sulle ei vielä makseta täyttä palkkaa koulutuksen/ työkokemuksen puutteetn vuoksi.
      Ite aloitan ens viikolla laitoshuoltajan tutkinnon suorittamisen. Palkka ei nouse mihinkään kun valmistun koska saan jo täyden kk palkan. Saan täyden palkan koska työkokemusta on useamman vuoden ajajlta. Mutta saan valmistuttuani kertakorvauksena 365euroa tai paljoinko se onkaan sitten vuoden kuluttua.
      Aloitan opiskelun oppisopimuksella silloin saan istua koulussa työajjalla, tai saan siis palkan ja harjoittelut saan suorittaa omalla tutulla osastollani.

• ...

...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      135
      7167
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      125
      4961
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      66
      4312
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3473
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2281
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      297
      1755
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1506
    8. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1475
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1438
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1394
    Aihe