neuvoja itkuisuuteen

tiistaityttö

Itse oon huomannu että vauva voi tosiaan itkeä ihan väsymystä tai nälkäänsä vaikka se ei "aikataulun" mukaan kuuluisi vielä ohjelmaan. Elikkä antakaa vauvan päättää itse omasta rytmistään, ei mitään synnyttäneiden osaston 3-4 tunnin ruokintavälejä.

Esim. vaikka vauva heräisi kun sen siirtää olkapäältä sänkyyn, ja olisi vaikea saada nukahtamaan, voi vauva silti huutaa ihan väsymystäänkin. Rauhoittuminen vain vie hieman aikaa. Ilmavaivatkin voivat helpottua syöttämällä, kun vatsa saa ärsykettä joka muuttaa sen hetkisen tilan.

Vauvalla voi myös olla jano esim. kuumalla ilmalla ja se voi tulla yllättävänkin nopeasti edellisestä syömisestä.

Rinnoista ei myöskään erity maitoa aina samaan tahtiin. Vaikka näyttäisi että vauva syö samallalailla kuin ennenkin, voi olla että tissistä ei ole tullut rittävän paljoa/ nopeasti maitoa ja vauva on väsähtänyt enneaikojaan syömiseen sen takia.

Jumppaaminen vauva hartialla hyvän musiikin tahdissa auttaa myös itseä pitämään mieli positiivisempana vauvan itkuisuudesta huolimatta. Täytyy vaan huomata tukea niskaa erityisen hyvin. Meillä vauva väsähtänyt viimeistään vartin jumppaamisen jälkeen.

d-vit. tippojen vaihtoa kannattaa myös kokeilla.

5

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiistaityttö

Nämä syötöt ja unet siis vaikka edellisistä olsi kulunut vasta puoli tuntia.

• itkevän vauvan äiti

Onpa sinulla helppo vauva kun se rauhoittuu vartin jumppaamisella. Meillä on 1,5 kk vanha koliikkivauva joka aloittaa joka ilta huutamisen klo 22 ja lopettaa 02. Ei auta mitkään jumpat musiikin tahdissa. Se huutaa neljä tuntia vaikka mitä tekisi, ja nukahtaa sitten.

Mitä pitäisi tehdä kun vauva väsähtää tissille eikä ilmeisesti saa tarpeeksi maitoa niin kuin sanoit?

• asdfghjnm,

En ole ap, mutta jos tosiaan on selvää ettei vauva saa tarpeeksi maitoa, niin itse antaisin korviketta. Eipä sen vauvan mukava ole nälkäisenä olla....

• itkevän vauvan äiti

Vauva on tosi usein rinnalla ja itkeekin paljon. Mietin että onko se tuota maidon riittämättömyyttä mistä aloittaja puhuu vai mitä. Että itku johtuu siis nälästä.

Vauvani pulauttelee monta kertaa päivässä syömisen jälkeen. Ja sen paino on neuvolan mukaan noussut ihan normaalisti... Pulauttaminen on kuulemma myös normaalia syömisen jälkeen.

Pitääkö kokeilla kuitenkin sitä korviketta vieä lisäksi? Kun toi aloittaja puhuu ettei tulis tarpeeksi maitoa tissistä kun vauva itkee ja tää itkee paljon.

• 6xmammuska

" Elikkä antakaa vauvan päättää itse omasta rytmistään, ei mitään synnyttäneiden osaston 3-4 tunnin ruokintavälejä."

näinpä meillä tehdään mutta iltaväsyhuudot tulee aina:/ siksi aloitankin tänään päivän rytmittämisen koska kuulin että siitä on kovasti hyötyä.

myös edellisten lasten suhteen kokemus on että rytmitön päivä tuo tullessaan rytmittömän illan ja yön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6656
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4291
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3619
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3010
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      626
      1610
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1028
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1003
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      989
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      199
      984
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      959
    Aihe