Olisin (lukemani perusteella) erittäin kiinnostunut kyseisestä alasta, sillä haluan työn jossa pääsen tekemisiin eläinten kanssa. Olen harkinnyt myös Helsingin Yliopiston kotieläintiedettä, mutta en ole varma haluanko työskennellä vain maatalouseläinten parissa. Ammatinvalintatestien perusteella eläinlääkäri olisi toiveitani vastaava ammatti, mutta huonon matikka-, kemia- ja fysiikkapään ansiosta minusta ei koskaan olisi opiskelemaan kyseistä alaa, saatikka sitten pääsemään sisään. Oulun Yliopiston eläintiede puolestaan taitaa olla liian laaja-alainen opinahjo minulle(?).
Kysymykseni olisivatkin siis seuraavat:
1. Voinko ryhtyä opiskelemaan fysioterapeutiksi, ja siitä eteenpäin eläinfysioterapeutiksi vaikkei minulla olisi kovin henkilökohtaista kokemusta harrastus- ja lemmikkieläimistä? Olen kyllä ollut koko nuoruuteni tekemisissä eläinten kanssa (hoitanut tuttavien lemmikkejä, harrastanut hieman ratsastusta jne.), mutta en ole koskaan omistanut esimerkiksi omaa koiraa tai hevosta, pieniä jyrsijöitä ja lintuja kylläkin :D Olen aina halunnut oman koiran, mutta aikoinaan veljeni pahan allergian vuoksi se ei ollut koskaan mahdollista, ja nyt omillaan asuessani ja opiskellessani en uskoisi että minulla olisi aikaa tai rahaa isommalle lemmikille. Opiskelijabudjettini kun tuppaa olemaan aika niukka :/
2. Jos haluan opiskella eläinfysioterapeutiksi, suosittelisitteko mielummin AMK:ta, vai Jyväskylän Yliopiston terveystieteiden kandidaatin opintoja? Kyseinen yliopistohan taitaa olla ainut jossa voi opiskella fysioterapeutiksi yliopistotasolla, eikö?
3. Tuleeko teille mieleen muita aloja jotka voisivat mahdollisesti sopia minulle? Itse olen erittäin tietämätön mm. yliopistojen opiskelumahdollisuuksista, enkä usko että tiedän puoliakaan aloista, jotka saattaisivat olla minulle sopivia.
Eläinfysioterapeutiksi?
Apua kaipaava
0
153
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760