poikavauvalle nimi

josefin88

Tahtoisimme antaa poikavauvallemme sekä kansainväliseen, että suomalaiseen suuhun sopivan etunimen. Olemme miettineet nimiä Kasper ja Tomas. Kumpikaan ei kuitenkaan tunnu Aivan Täydelliseltä, joten kaipaisimme apua myös muiden nimien mietinnässä. Pidämme paljon konsonanttiin loppuvista nimistä, mutta nimet Julius ja Niklas aiheuttavat inhoreaktion miehessäni.

Olisimme kiitollisia sekä nimi ehdotuksista, että mahdollisista linkeistä sivuille, joilta voisimme nimeä etsiä. :)

14

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lilianna.

      Romeo
      Luke
      Emil
      Robin
      Noa
      Leo
      Aaron
      Joel
      Oscar
      Kevin
      Oliver
      Alex
      Anton
      Simon
      Samuel
      Mikael

      Mitäs pidät näistä? :)

      Kasper ja Tomas ovat molemmat kivoja nimiä, Kasper kuitenkin mielestäni parempi näistä kahdesta.

    • jenna.

      tässä vielä muutama nimiehdotus=)

      Tuomas
      Nikolaus
      Matias
      Eliel
      Lennart
      Klaus
      Jonas
      Maximus

    • ...

      Kaspian, taruprinssi
      Jasper, jalokivi

    • Josefin88

      Alex, Oscar ja Jonas ovat mielestäni kivoja. Kaspian on miehen mielestä outo. Miltä kuulostaisi Noel?

    • Täti

      Entäs Anton, A(a)ron, E(e)mil, E(e)rik,
      Krister, Max, Patrik, Stefan, Verner, Rene ...?

    • Josefin88

      Rene(e) on maailmalla naisen nimi, joten sitä en ainakaan antaisi. Max on oikein kiva nimi, mutta myös hyvä ystäväni miehen nimi. Kuulin kerran ohimennen pienellä pojalla nimen Remi. Tykkään, mutta sekin taitaa olla maailmalla naisen nimi. Patrik, Krister ja Stefan on kaikki aika "ukkoontuneita" nimiä. Anton, Aaron ja Eemil taas liian yleisiä nykymuksuilla. Verner on mielestäni ihan jees, mutta mies ei luultavasti tykkää.

      Kiitos kuitenkin :)

      • ....

        Tässä paljon kauniita jotka huolisin kaikki ainakin omalle lapselleni.
        Kristoffer
        Aleksander
        Valdemar
        Fredrik
        Wilhelm
        Alfred
        Henrik
        Herman
        Joakim
        Kasimir
        Ludvig
        Oskar
        Simeon
        Tobias
        Valter


    • Minna-Maria

      Noel on nimenä ihan ok. Olisin ehdottanut Oscaria, mutta sitä olikin jo ehdotettu :)

      Tässä vielä pari ehdotusta: Hugo, Daniel, Leon, Peter ja Simon.

    • Josefin 88

      Voi, Hugo on ihana. Mitähän mies tykkäisi... Kaveri antoi juuri lapselleen nimen Daniel.

      Mitä mieltä olette Sebastianista lyhennetystä Bastianista? Bastian on tuollaisenaa käytössä ainakin Saksassa ja taipuisi helposti joka maassa. Mies ehdotti tuota yksi päivä, mutta itse olen vielä vähän kahden vaiheilla.

    • Täti

      Hugo on kiva nimi, mutta ainakin ranskankielisissä maissa se lausutaan eritavalla kuin Suomessa. En tiedä, onko sillä teille väliä, ja jos ei ole, niin ehdottomasti kannatan Hugoa.
      Bastianista en tykkää, Sebastian on parempi, mutta aika pitkä etunimeksi.

      Ehdotan tässä vielä samalla Benjaminia, vaikka minusta sekin on liian pitkä etunimeksi. Mitä mieltä itse olet?

    • ;;

      Daniel
      Benjamin
      Oliver

      :)

    • sdsss

      Nils
      Niilo
      Kasmir
      Jooa

    • Primrose

      Bruno, Janus, Lorenzo

    • -ada

      Elia(h)
      Alex
      Aron
      Anton
      Dani
      Joosua
      Max
      Ossian

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe