Putki Canon 550D:lle

mikäobi?

Olen tässä puolisen vuotta sitten ostanut kameran ja siitä asti olen perus putkella mikä tuli mukana koittanut kuvailla jne. Nyt olis sit hakusessa putkea millä sais kuvattua kauempia kohteita sekä lintuja jne. Hinta sais olla korkeimmillaan siinä 500€ tietämillä. Otan vastaan ehdotuksia ja vähän hintaakin seurailen mutta tuohon hinta luokkaan kuitenkin pitäisi putki löytyä.

Kiitokset jo etukäteen kaikille :)

11

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepä se..

Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM zoom-objektiivi ~550€

Tuo taitaa olla tuossa hintaluokassa paras pidempi polttovälinen objektiivi canoniin.
      Lennossa oleviin lintuihin hieman turhan hidas tarkennus ja pilvisiin päiviin hieman pimeä. Millejäkin toki saisi olla sata lisää lintuihin, mutta... se hinta.
      Hintahan tuossa on vielä kohtuullinen ja hinta/laatu-suhde on jopa hyväkin.

Huonompaa/halvempaa en oikein suosittelisi ja paremmat ovat myöskin jo huomattavasti kalliimpia.

• obijhkjk

En ole kauaa viel kuvannut että eiköhöän tuo ole jo hyvä itselle. Vähemmän tällä hetkellä kuvailen pilvisillä säillä ja lähinnä paikalla olevia kohteita kuitenkin etupäässä kuvailen joten eiköhän tuo sitten ole se oikea siihen?.

• sepä se..

Siis kyllähän tuolla pilviselläkin säällä hyviä kuvia saa, mutta itse olen tupannut himmentämään tuota f/8:iin kuvatessani polttovälillä 250-300 ja silloin se on minun hieman vanhemmalle 400d:lle hieman pimeä väliin. Uskoisin kuitenkin, että sinun kamerallasi tuota iso-arvoa voi nostaa suuremmaksi kuin mitä viitsin vanhalla pumpullani otetuissa kuvissa katsoa.

Tuo muuten maksaa 499€ digitarvikkeessa ja sieltä kannattaa pistää mukaan pakettiin vastavalosuoja. Itselläni on tarvikeversio (25€), koska pidän kiinni periaatteesta, että jos objektiivin mukana ei sellaista tule, niin alkuperäistä en osta.

Ja joo, hyvä vehje tuo on hintaisekseen

• mikäobi????

Joo itse katsoin CB:st nii sielläkin se oli alle 500€. Pitää vielä käydä paikallisessa liikkeessä katsomassa minkä hintainen se siellä on. Kiitoksia kuitenkin! Enköhän minä tuon laita tilaukseen jos se siellä lliikkeessä on huomattavasti hintavampi!

• mikäobji?
    • mikäobi612=

Minkähintanen lähilinssi oli uutena ja vv suoja? ku objektiivin saa uutena jo siihen 400-450€ hintaan

• Lähilinssi ja vv-suoja on Dealextremen edullisia malleja, en muista tarkkaan. Optiikasta maksoin muistaakseni 550e.

• canonEOS
    • ota obiksi

Osta obi wan kenobi.

• Joo, siis ei

Halvin, joka oikeasti toimii, on C:n oma f/4.0 300mm.

• 55-250

Miten olisi Canon 55-250 f/4-5,6 IS, maksaa n. 250 €. Kevyt ja hyvä, tosin kuoret muovia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe