Onko totta ettei Tristan 870 BMW moottoriin löydy enää varaosia?

Virtaset

Olemme hankkimassa Tristan 870 venettä, mutta nyt meitä varoitellaan ettei
ko. moottoriin ole enää mistään saatavana varaosia.

Voiko tämä olla totta, onko kokemuksia??

Täytyykö nyt unohtaa vireillä olevat kaupat?

40

2211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itl-

      Katsokaapa kyltistä valmistajan nimi! Luuletteko että on lopettanut?

      • No, on kyllä siinä mielessä lopettanut, ettei kyseinen moottorimerkki ole "valmistanut" merimoottoreita yli 20 vuoteen. Varaosien saanti oli hankalaa jo 1980-luvun loppupuolella jolloin maahantuojana toimi Telva. En oikein jaksa uskoa että tilanne olisi dramaattisesti parantunut vuosien saatossa, mutta voin toki olla aivan väärässä. Joku BMW:n merimoottorin omistaja osaa varmaan kertoa tilanteen minua paremmin, mutta heinäkuussa on se huono puoli, että useilla ihmisillä on taipumus lomailla.. ;)


    • E.d.K.

      Kannatta kuunnella varoittajia.
      Moottori on alkujaan Isotta Frashinista eronnut Vancini-Martel (VM) nimisen italialaistehtaan tuote, hoka tuli tunnetuksi lukuisista ja kalliista vioistaan, lähinnä alumiinisten kansien kiinnitys ja rakenteeseen nähden liian suuresta tehosta.
      Varaosien saanti oli jo aiemminkin kiven takana, siis Suomessa.(Turbal)
      Konetta yritettiin lanseerata autokäyttöön (mm. RangeRover ym), seurauksella että käytännöllisesti jokainen luopui niistä alle 5 vuoden.
      Huono tuote ei myy, ja GM otti jämät omiin nimiinsä ja markkinointiinsa.
      Nykyhetkestä en ole aivan varma, tehdäänkö sitä enää missään, mutta mm. Sole on kai viimeisten joukossa luopunut sen myynnistä mallistossaan.

      Oma käsitykseni (on omakohtaista kokemusta) on että moottori on ensisijaisesti ongelmajätettä.

      • Auts...

        Tulipa muistista kirjoitusvirheitä noihin italialaisnimiin, mutta toivottavasti asia selvisi.


    • jep jep

      kone on tosi huono kansi kampiakseli ym ja älä osta venettä merelle sinne se ei sovi tosi huono jättäsin kyllä ostamatta ostaisin joitain norjalaisia /ruotsalaisia veneitä ja englanissa on myös hyviä

      • Virtaset

        Vene on ollut aina järvellä ja tulisi nytkin järvikäyttöön. Tristanin edustaja sanoi, että kyllä varaosia saa yhä edelleen ja, että Mercury:n osatkin käyvät BMW:n moottoriin ihan hyvin.

        Vene kiinnostaa kovasti, mutta tämä bmw moottoriasia tosiaan askarruttaa...

        Paljon tulee negatiivista palautetta :(


      • Harmillista
        Virtaset kirjoitti:

        Vene on ollut aina järvellä ja tulisi nytkin järvikäyttöön. Tristanin edustaja sanoi, että kyllä varaosia saa yhä edelleen ja, että Mercury:n osatkin käyvät BMW:n moottoriin ihan hyvin.

        Vene kiinnostaa kovasti, mutta tämä bmw moottoriasia tosiaan askarruttaa...

        Paljon tulee negatiivista palautetta :(

        Myyjän puheet on myyjän puheita.
        Ne mercuryn käyttämät VM-moottorit ovat GM.n edelleen kehittämiä, ja aivan eri koneita kuin tämä BMW.n vanha työntötankokone.
        Varaosia on saanut ennenkin pitkällä toimitusajalla tilaamalla, mutta käyttäjän kannalta se ei paljon lohduta vaikka osia olisi rannalla odottamassa, kun kone on aina remontissa, mikään ei pilaa lomaa pahemmin kuin satamassa seisova vene tai matka vesillä ilman luottoa tekniikan kestävyyteen.

        Lääkkeeksi kuumeeseen on joskus esitetty, että vene on järkevä ostos jos hinnasta saa alennusta sen verran että voi vaihtaa koneen toiseen.


      • VM-BMW
        Harmillista kirjoitti:

        Myyjän puheet on myyjän puheita.
        Ne mercuryn käyttämät VM-moottorit ovat GM.n edelleen kehittämiä, ja aivan eri koneita kuin tämä BMW.n vanha työntötankokone.
        Varaosia on saanut ennenkin pitkällä toimitusajalla tilaamalla, mutta käyttäjän kannalta se ei paljon lohduta vaikka osia olisi rannalla odottamassa, kun kone on aina remontissa, mikään ei pilaa lomaa pahemmin kuin satamassa seisova vene tai matka vesillä ilman luottoa tekniikan kestävyyteen.

        Lääkkeeksi kuumeeseen on joskus esitetty, että vene on järkevä ostos jos hinnasta saa alennusta sen verran että voi vaihtaa koneen toiseen.

        Kyllä ainakin Mercruiserin 2.8 ja 4.2 litran D-tronicit ovat olleet juuri näitä VM:n työntötankomottoreita. Kerro, mitä GM on niissä kehittänyt.


      • Katso wikistä
        VM-BMW kirjoitti:

        Kyllä ainakin Mercruiserin 2.8 ja 4.2 litran D-tronicit ovat olleet juuri näitä VM:n työntötankomottoreita. Kerro, mitä GM on niissä kehittänyt.

        Common rail, OHC ym.

        Googlaa, niin ei tarvitse kysellä.


      • R K-S
        Harmillista kirjoitti:

        Myyjän puheet on myyjän puheita.
        Ne mercuryn käyttämät VM-moottorit ovat GM.n edelleen kehittämiä, ja aivan eri koneita kuin tämä BMW.n vanha työntötankokone.
        Varaosia on saanut ennenkin pitkällä toimitusajalla tilaamalla, mutta käyttäjän kannalta se ei paljon lohduta vaikka osia olisi rannalla odottamassa, kun kone on aina remontissa, mikään ei pilaa lomaa pahemmin kuin satamassa seisova vene tai matka vesillä ilman luottoa tekniikan kestävyyteen.

        Lääkkeeksi kuumeeseen on joskus esitetty, että vene on järkevä ostos jos hinnasta saa alennusta sen verran että voi vaihtaa koneen toiseen.

        Vanhoihin BMW (VM) moottoreihin on aika vaikea saada osia. Ja sitten ne on melko kaalliita. Vene, jossa on tuo kone pitää ollaa tuntuvasti halvempi kuin esim. Volvo moottorilla varustettu. Oliko kyseessä keskimoottori vai sisäperä? Se BMW:n (ZF) vetolaite ei myöskään ollut kovin kestävä.


      • VM-BMW
        Katso wikistä kirjoitti:

        Common rail, OHC ym.

        Googlaa, niin ei tarvitse kysellä.

        Kyllä ne kaikki 2.8 ja 4.2 litran koneet on VM:n tehtaalta peräisin ja VM:n kehittämiä. GM:llä ei niihin ole roolia.


      • Ja sitten ?
        VM-BMW kirjoitti:

        Kyllä ne kaikki 2.8 ja 4.2 litran koneet on VM:n tehtaalta peräisin ja VM:n kehittämiä. GM:llä ei niihin ole roolia.

        Ne oli VM.n yritys parantaa mallistoaan suuremmalla iskutilavuutta, tunnetuin seurauksin.
        BMW. koneet oli 2.4 ja 3.6 L ja esim kansipahvi(t), joka on yleisin vika, ei käy isommasta .


      • keulakansi
        Harmillista kirjoitti:

        Myyjän puheet on myyjän puheita.
        Ne mercuryn käyttämät VM-moottorit ovat GM.n edelleen kehittämiä, ja aivan eri koneita kuin tämä BMW.n vanha työntötankokone.
        Varaosia on saanut ennenkin pitkällä toimitusajalla tilaamalla, mutta käyttäjän kannalta se ei paljon lohduta vaikka osia olisi rannalla odottamassa, kun kone on aina remontissa, mikään ei pilaa lomaa pahemmin kuin satamassa seisova vene tai matka vesillä ilman luottoa tekniikan kestävyyteen.

        Lääkkeeksi kuumeeseen on joskus esitetty, että vene on järkevä ostos jos hinnasta saa alennusta sen verran että voi vaihtaa koneen toiseen.

        Minulla oli aiemmassa veneessä Mercruiserin 3.0l 5 syl 150 hv diesel joka oli VM:n valmistama tekele. Samoja osia oli myös VM:n valmistamassa Mercruiserin 3,6l 6-syl 180 hv dieselissä. Näiden koneiden osat sopivat myös joihinkin Bemarin meridieseleihin, joten VM lienee yhdistävä tekijä.
        ainakin jenkeissä osia Mercruiserin nimellä saa edelleen esim.
        http://www.crowleymarine.com/mercury-outboard/1602.cfm

        ihan eri asia sitten on, onko nuo koneet millään Mercruiser/VM/BMW kilvillä hyviä. Itse ehkä välttäisin..


    • VM-BMW

      En tiedä osien saatavuutta vanhempiin VM-(BMW)-moottoreihin, mutta uusimpiin kyllä sopivat Mercruiserin osat. VM on valmistanut suurimman osan Mercruiserin nimellä myytävistä dieselmoottoreista näihin päiviin saakka. Nyt kai yhteistyö on päättynyt. Kannattaa siis kysellä Mecruiserin huolto-organisaatiolta, onko kyseistä BWW:tä vastaavaan Merccariin vielä osia saatavana.

    • ki7

      Mitä hemmetin osia sinä tarvitset kunnossa olevaan ja toimivaan moottoriin?

      • Virtaset

        Kyseessä on sentään aika suuri investointi, siksi haluamme kysellä muiden kokemuksia ko. moottorista, joka on vm -86 ja varmistaa, että vene on ko. sijoituksen arvoinen ja että sen moottoriin voi luottaa...

        Vaikka onhan se niin, että jokainen vene & moottorikin on oma yksilönsä... ja
        joka asiasta löytyy mielipiteitä laidasta laitaan.

        Olisi ikävää, jos lyhyestä kesästä nauttiminen jäisi satamassa istumiseen ja varaosien odotteluun,,,


      • Rantapoikien tst
        Virtaset kirjoitti:

        Kyseessä on sentään aika suuri investointi, siksi haluamme kysellä muiden kokemuksia ko. moottorista, joka on vm -86 ja varmistaa, että vene on ko. sijoituksen arvoinen ja että sen moottoriin voi luottaa...

        Vaikka onhan se niin, että jokainen vene & moottorikin on oma yksilönsä... ja
        joka asiasta löytyy mielipiteitä laidasta laitaan.

        Olisi ikävää, jos lyhyestä kesästä nauttiminen jäisi satamassa istumiseen ja varaosien odotteluun,,,

        Tilanne on ohi

        Kohdallasi veneen osto tällä BMW-koneella on virhe investointi.
        Veneen osto, jos mikä on unelmien toteuttamista, ja jos se unelma on rikki jo ennen toteutumista, sitä ei korjaa enää mikään.
        Voit tietenkin päätyä ostamaan tämän veneen, voi olla että siinä ei koskaan tule olemaan mitään ongelmia, mutta epäilystä mielestäsi se ei poista.
        Jos joka kerta satamasta lähtiessä suurin huoli on, että toivottavasti kone ei korkkaa tässä muiden nähden, tai silloin kun sattuu ystäväperhe olemaan käymässä, niin koko veneilyn idea on hukassa.
        Varaosien saanti tai korjauskustannukset ovat toissijaisia, se suunnaton harmi on siinä että joku on päässyt huijaamaan unelmaa.
        Joku moottori - tai muu vaurio on helposti kuitattavissa että " näitähän sattuu", mutta tietoisesti romua kaupannut myyjä kummittelee kuin kivi kengässä, sitä voi sietää vähän aikaa, mutta joskus se kuitenkin käy sietämättömäksi.

        Tamä vuodatus vain kokenuksesta, luottamuksella on paljon suurempi osuus olemiseen kuin todellisuudella, ja jos vain joku , ehkä pieneltäkin tuntuva osa arveluttaa kaupassa, siirry seuraavaan vaihtoehtoon jos tarkoituksenasi on nauttia veneilystä.

        Kuten totesit, investointi on tavalliselle palkansaajalle sitä luokkaa, että vähintään odotukset sijoitukselle pitäisi olla reaaliset, taai kohtuulliset.

        No valinta on jokaisen oma, mutta ne parhaat ostokset, eivät koskaan päädy yleiseen myyntiin.


      • Mattsson M.
        Rantapoikien tst kirjoitti:

        Tilanne on ohi

        Kohdallasi veneen osto tällä BMW-koneella on virhe investointi.
        Veneen osto, jos mikä on unelmien toteuttamista, ja jos se unelma on rikki jo ennen toteutumista, sitä ei korjaa enää mikään.
        Voit tietenkin päätyä ostamaan tämän veneen, voi olla että siinä ei koskaan tule olemaan mitään ongelmia, mutta epäilystä mielestäsi se ei poista.
        Jos joka kerta satamasta lähtiessä suurin huoli on, että toivottavasti kone ei korkkaa tässä muiden nähden, tai silloin kun sattuu ystäväperhe olemaan käymässä, niin koko veneilyn idea on hukassa.
        Varaosien saanti tai korjauskustannukset ovat toissijaisia, se suunnaton harmi on siinä että joku on päässyt huijaamaan unelmaa.
        Joku moottori - tai muu vaurio on helposti kuitattavissa että " näitähän sattuu", mutta tietoisesti romua kaupannut myyjä kummittelee kuin kivi kengässä, sitä voi sietää vähän aikaa, mutta joskus se kuitenkin käy sietämättömäksi.

        Tamä vuodatus vain kokenuksesta, luottamuksella on paljon suurempi osuus olemiseen kuin todellisuudella, ja jos vain joku , ehkä pieneltäkin tuntuva osa arveluttaa kaupassa, siirry seuraavaan vaihtoehtoon jos tarkoituksenasi on nauttia veneilystä.

        Kuten totesit, investointi on tavalliselle palkansaajalle sitä luokkaa, että vähintään odotukset sijoitukselle pitäisi olla reaaliset, taai kohtuulliset.

        No valinta on jokaisen oma, mutta ne parhaat ostokset, eivät koskaan päädy yleiseen myyntiin.

        Kylläpä täällä taas on niin jumalallisella tieto-taidolla itkemistä, että oikein pitää jatkaa!
        Onko se moottori nyt kunnossa, vai ei? Se sun autosikin on jo ajettu ja voi mennä vaihdelaatikko ja kampiakseli. Pelkäätkö sitä? Et! Hissi 9. kerrokseen matkalla voi katkaista vaijerit. Pelkäätkö? Ruottinlauta voi ajaa karille (nehän muuten ajaa koko ajan!) Pelkäätkö?
        Sillä asenteella et koskaan uskalla ajaa Harmajasta elteään, kun pelkäät, Et uskalla laittaa sakkiasi kyytiin ja sanoa rehvakkaasti,e ttä "Ajetaanpa kakarat kahville Porvooseen!".


      • Rantapoikien tst
        Mattsson M. kirjoitti:

        Kylläpä täällä taas on niin jumalallisella tieto-taidolla itkemistä, että oikein pitää jatkaa!
        Onko se moottori nyt kunnossa, vai ei? Se sun autosikin on jo ajettu ja voi mennä vaihdelaatikko ja kampiakseli. Pelkäätkö sitä? Et! Hissi 9. kerrokseen matkalla voi katkaista vaijerit. Pelkäätkö? Ruottinlauta voi ajaa karille (nehän muuten ajaa koko ajan!) Pelkäätkö?
        Sillä asenteella et koskaan uskalla ajaa Harmajasta elteään, kun pelkäät, Et uskalla laittaa sakkiasi kyytiin ja sanoa rehvakkaasti,e ttä "Ajetaanpa kakarat kahville Porvooseen!".

        No kunhan kasvat ja ostat oman veneen, niin huomaat eron mikä on kun naapurin laite tai oma poksahtaa, tai se kuinka on taas joku kauppias päässyt kuljettamaan innostunutta tyhmää.

        Siperia opettaa.


      • Mattsson M.
        Rantapoikien tst kirjoitti:

        No kunhan kasvat ja ostat oman veneen, niin huomaat eron mikä on kun naapurin laite tai oma poksahtaa, tai se kuinka on taas joku kauppias päässyt kuljettamaan innostunutta tyhmää.

        Siperia opettaa.

        Olen eläkemies, tehnyt 42 vuotta työtä, 188 sm, 100 kg! Mitä sinä olet törttömassa? Vene minulla oli jo 1968! Kaiva nyt taas äitisi pyykkikorista nuuskittavaa!


      • Voi poikanen
        Mattsson M. kirjoitti:

        Olen eläkemies, tehnyt 42 vuotta työtä, 188 sm, 100 kg! Mitä sinä olet törttömassa? Vene minulla oli jo 1968! Kaiva nyt taas äitisi pyykkikorista nuuskittavaa!

        Tällä palstalla jokainen kirjoittaja on akateemisen loppututkinnon lisäksi veneillyt jo 50-luvulta, omaa täydellisen tiedon veneistä laivanrakennusuransa myötä, on yli 190 cm, juoksee maratonia päivittäin, kun avomerimatkoiltaan ehtii jne.

        Kuten näet, hieman enemmän kuin pelkkä eläkeikä täytyy valehdella ennenkuin vaikuttaa uskottavalta.


      • €mutews
        Voi poikanen kirjoitti:

        Tällä palstalla jokainen kirjoittaja on akateemisen loppututkinnon lisäksi veneillyt jo 50-luvulta, omaa täydellisen tiedon veneistä laivanrakennusuransa myötä, on yli 190 cm, juoksee maratonia päivittäin, kun avomerimatkoiltaan ehtii jne.

        Kuten näet, hieman enemmän kuin pelkkä eläkeikä täytyy valehdella ennenkuin vaikuttaa uskottavalta.

        Voi kun sulla on syvällä syylät aivoissasi!


      • MocMan
        Virtaset kirjoitti:

        Kyseessä on sentään aika suuri investointi, siksi haluamme kysellä muiden kokemuksia ko. moottorista, joka on vm -86 ja varmistaa, että vene on ko. sijoituksen arvoinen ja että sen moottoriin voi luottaa...

        Vaikka onhan se niin, että jokainen vene & moottorikin on oma yksilönsä... ja
        joka asiasta löytyy mielipiteitä laidasta laitaan.

        Olisi ikävää, jos lyhyestä kesästä nauttiminen jäisi satamassa istumiseen ja varaosien odotteluun,,,

        Hinta pitää olla oikea, ja voihan olla että joutuu antamaan osan kesästä korjauksiin/koneen vaihtoon - mutta so what ? Mitään toimintatakuuta tai varmuutta osien saatavuuden aikataulusta et saisi, vaikka moottorin merkki olisi mikä tahansa. Joten, jos muuten vene tuntuu omiin tarpeisiin sopivalta, ja tuo moottoriongelma huomioitu hinnassa, eipä muuta kuin teet kaupat, ja lopetat turhien murehtimisen.


    • Merellä 2

      Humenta Virtaset

      Tristan vene ihan OK,mutta BMW moottori niitä huonoimpia.Jatkuvaa vikaa.Pyydä vaihtamaan moottori toiseen merkkiin,ennenkuin teet kaupat.

    • Virtaset

      Vihdoinkin joku järkevä ja fiksu vastaus, kiitos Merellä 2.

    • Rosvo Roope

      ??

    • Saimaa kutsuu

      Asia kiinnostaa kovasti minuakin kun itse olen miettinyt ihan samaa jo viime kesänä. Osaisiko joku kertoa millaisiin hintoihin tulisi bmw moottorin vaihtaminen esim. volvon koneeseen? Siis töineen kaikkineen...

    • ruottin rauta

      Jos saat sikahalvalla. BMW on paska moottori. Varaa muutama kymppitonni moottorin vaihtoon. Tristan ihan "jees".

    • HH
      • 1. Tuo vene ei näytä olevan edes myynnissä tällä hetkellä.

        2. Volvonkin Dieselmoottorin tulisi olla vähintään X1-sarjaa, tai korkeampaa (31, 41 jne). Tuo TAMD 40 on huomattavasti epäluottetavampi kuin uudemmat mallit, voittaa toki selkeästi Bemarin.


      • Teppo Toppahousu
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        1. Tuo vene ei näytä olevan edes myynnissä tällä hetkellä.

        2. Volvonkin Dieselmoottorin tulisi olla vähintään X1-sarjaa, tai korkeampaa (31, 41 jne). Tuo TAMD 40 on huomattavasti epäluottetavampi kuin uudemmat mallit, voittaa toki selkeästi Bemarin.

        Ei ole mitenkään yksioikoista vastata onko tuokaan kone,siis BMW huono vai ei. Itsellä myös kyseisestä koneesta aika paljon kokemusta ja on ollut juuri niin luotettava kuin pitääkin...ei mitään ongelmia.

        Itsekin epäilin lämpöongelmia jne...mutta niistä jutuista ainakin osan olen jälkikäteen kuitannut käyttäjälähtöisiksi. Useilta saman koneen omistajilta kysynyt ongelmista(no kaikki ei omaansa hauku, tiedetään). Ja ihan samassa suhteessa on tilitetty ongelmista kuin muillakin moottorimerkeillä.

        Venehän on oikein mukava sisä- ja ulkotiloiltaan.


      • Tristan 315
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        1. Tuo vene ei näytä olevan edes myynnissä tällä hetkellä.

        2. Volvonkin Dieselmoottorin tulisi olla vähintään X1-sarjaa, tai korkeampaa (31, 41 jne). Tuo TAMD 40 on huomattavasti epäluottetavampi kuin uudemmat mallit, voittaa toki selkeästi Bemarin.

        Miten olisi tämä? Konehan on sama kuin Toyton Land Cruisereissa, eli kestää ja varaosia saa edullisesti.

        http://www.nettivene.com/moottorivene/tristan/435041


    • Aika paljon koneen kestoon vaikuttaa merkistä riippumatta oli sitten turbo tai ei maltetaanko ennen tehojen irtiottoa ajaa kone lämpimäksi ja vastaavasti jäähdytellä ennen sammuttamista. Tätä asiaa on korostanut etenkin dieselspesialisti Matti Karhunen artikkeleissaan Venemestari-lehdessä.

    • Tristanmies

      Minulla on ollut kuusi vuotta Tristan 870, vuodelta -86. Moottorina on BMW:n 165hv diesel. Veneenähän Tristan on ihan klassikko ja hyvin suunniteltu, mutta niin on myös moottorina roimiva BMW. Moottorilla ajettu kohta 1700 tuntia ja minun aikana moottorissa ei ole koskaan ollut ongelmia! Yhden kerran on akku vaihdettu kun ei meinannut jaksaa pyörittää startissa, mutta akun vaihdon jälkeen on pelannu kolme vuotta ilman murheita. Ei savuta, ei lämpene, eikä muutenkaan temppuile, joten pidän BMW:n moottoria varsin hyvänä pelinä...

      Ai niin, jos varaosia sattuu tarvitsemaan, niin kaikkia BMW- merimoottorin varaosia saa mm. Espoon veneosa Oy:stä.

      • Vanha jekku

        Näin täytyykin kirjoitella, kun vene ei meinaa mennä kaupaksi.


    • Bemarin meridieseleihin saa kaikkia moottorinosia edelleen, eivätkä välttämättä edes maksa maltaita. Itse tein remontin juuri sellaiseen. Oma lukunsa on sitten ne ns. marinaadit, eli lämmönvaihtimet, coolerit, pakokäyrät ym. Niitäkin kaikkia saa, mutta hinta ei välttämättä ole maailman halvin. Maksaa ne tosin Pentoihinkin. Yleisimmät ongelmat liittyvät lämpenemiseen vanhoissa koneissa. Lämmönvaihdin tukossa ja patarautainen pakomutka ruosteen umpeenturvottama. Kansiahan noista sitten menee, mutta muuten kone ei ole yhtään huonompi kuin muutkaan aikalaisensa.
      Ne Mercruiserit ovat muuten juuri niitä samoja VeeÄmmiä. Ettei jopa olisi ollut sama hopea värikin mustan alla. Joku kun väitti, että viimeiset koneet vain maalattiin mustaksi, vaihdettiin koneen päälle merkki ja myytiin Mercruiserina.

    • pölöveikkone

      mulla bmw d50 vm 1985 jolla ajettu n 1700-1800h konetta ei ole aukaista eikä muita huoltoja ja korjauksia kuin öljyt ja putsarit millo muistaa n1-2v.välein kulutus 7m puollil.matk.veneessä 8kn n 3.25l tunnissa mittattu lokista 15v.ajalta.

    • 870

      Minulla on ollut ko. vene 136 hv BMW moottorilla 16 vuotta. Vene on hyvä, mutta moottorin kanssa on ongelmia: turbo, vesipumppu, pakoputkisto, vaihdelaatikko, ym.. Varaosia ei saa kuin tuurilla käytettyjä. Osta vene, mutta vaihda siihen 200 hv Volvon kone.

      • ingen jör

        Miten Tristanin konehuoneessa on tilaa? Veneessä on kokoa on kuitenkin sen verran että kantaisi jonkun käytetyn 6 litraisen peruskoneen; Ford, Perkins, Valmet ym. Niissä olis turbolla tarpeeksi tehoa ja reilusti enemmän käyttötunteja kuin näissä pienissä Volvon surisijoissa.


      • Jfjfjffj
        ingen jör kirjoitti:

        Miten Tristanin konehuoneessa on tilaa? Veneessä on kokoa on kuitenkin sen verran että kantaisi jonkun käytetyn 6 litraisen peruskoneen; Ford, Perkins, Valmet ym. Niissä olis turbolla tarpeeksi tehoa ja reilusti enemmän käyttötunteja kuin näissä pienissä Volvon surisijoissa.

        Hei pojat, ei varmaan kannata antaa neuvoja viime kesänä veneen ostoa harkitsevalle...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2144
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1298
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      916
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      865
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      75
      851
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      670
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      650
    10. 50
      644
    Aihe