Sisälle päässeet

Mielipiteenne

Hei,
kuinka vaikeana pidätte kauppatieteelliseen pääsyä ?
Puhutaan esim. tampereesta..
Kiitos jos vastaatte!

7

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jnjnjn

Lukemalla sinne paasee

• asadasdasdada

Jos oot vielä lukiossa ja yhtään paremman luokan opiskelija niin PANOSTA KIRJOTUKSIIN!!! Ne L ja E arvosanat näyttelee huomattavaa roolia kun ruvetaan vkattoon kuka pääsee sisään.

Ite luin tosissani, niin paljon että motivaatio romahti viimeselle kuukaudelle. Onneks tuli lähtöpisteitä sen verran YO-todistuksesta että pääsin aaltoon. Pelkällä kokeella olis ollu vaasakin tiukoilla :D

• Hentunen

Tämä. Itse sain juuri kriittisesti pisteen yli Aallon yhteisvalintarajan kiitos yo-todistuksen. En ollut kursseilla enkä lukenut täyspäiväisesti muna pystyssä kahdeksan tuntia kirjastossa pääsykoekirjoja. Kyllä hyvistä papereista on apua.

• nollakylteri

Olen itse jo jonkun aikaa ollut nykyisessä aallossa mutta kun tänne eksyin niin oma korteni:

Yllä on viisauden siemen. Kauppatieteellisessä haussa saa jo E:n papereilla paljon lähtöpisteitä. Lisäksi valmennuskursseista ei saa mitään ehdotonta etua pelkästään itsekseen lukeviin (poislukien ehkä tehtäväpaketti ja ennen matikan kirjan poistoa matikan opetusta).

Itse olisin jäänyt pisteen päähän koevalinnasta mutta hyvät lähtöpisteet veivät kirkkaasti sisään aikanaan.

• fedassad

No Tampereen laskentatoimi oli vain n. 1p alemmat rajat kuin Aalto.

Eli Tampereen laskentatoimi on oikeasti todella vaikea, mutta esimerkiksi vakuutustiede helpompi selkeästi (lähes 6p alemmat rajat)

Riippuu mitä haluaa

• Aivot narikkaan

Ei niitä kirjoja kannata kymmentä kertaa lukea, jos ei tajua mitä lukee, luin itse muut kirjat kaksi kertaa ajatuksella ja matikat skippasin lähes kokonaan. Tämän lisäksi selailin Turun kauppiksen väsäämää pääsykoekirjatiivistelmää, joka kattoi kaikki viisi kirjaa. Huonoista yo-papereista johtuen sisälle Aaltoon tai silloiseen HSE:hen mentiin pelkillä koepisteillä ja melkein rimaa hipoen, tosin kyllä ensimmäisellä yrittämällä.

Jokainen voi miettiä kannattaako kirjoituksiin ylipäätään lukea, käyttää sen ajan vaikka pääsykokeisiin valmistautumiseen niin hyöty voi olla suurempi eikä lukuväsymyskään iske niin helposti. Kukaan ei nimittäin kysele yo-arvosanoja työelämässä. Tietysti paremmat oppilaat nappaavat hyvillä yo-tuloksilla helposti kaulaa pelkkien pääsykoepisteiden varassa oleviin hakijoihin.

• toisaalta..

Pakko korjaa ylläolevaa, itse olen valmistumassa HSE:llä ja voin sanoa, että jos haluaa esim hyviin konsulttifirmoihin tai invepankkeihin on myös yo-todistuksella väliä. Monet ainakin pyytävät sen hakemuksien mukaan osoituksena, että on aina tehny hommat kunnolla.
      Toki moni muukin asia valintoihin vaikuttaa.

Itse en paljoa kirjotuksiin lukenut vaan päätin panostaa vain kauppiksen kokeeseen. Helposti sit sisään pääsikin, mutta välillä harmittaa yo-arvosanat.

Toisaalta, kun on 1-2 relevanttiin työhön päässyt niin vanha träkki menettää tietysti arvoaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      42
      2850
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2601
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2574
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      96
      2144
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      43
      2000
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      313
      1752
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1536
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1388
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1158
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1135
    Aihe