Pienessä vanhassa purjeveneessäni, jonka ostin viime vuonna, on kumpikin alavantti lähes 5 cm liian pitkä, joten vanttiruuvien säädöt loppuvat kesken. Lisäksi toinen ylävantti on joskus katkennut ja korjattu vaijeriliittimellä! Pitäisi saada nämä kuntoon ennen lomareissua, mutta ne tekijät, jotka netistä löysin, ovat Lauttasaaressa. Se on turhan kaukana tällaiselle miniveneelle :)
Onko kellään tietoa tekeekö kukaan itäisessä Helsingissä tällaisia vaijeritöitä?
Vanttien korjausta itä-Helsingissä?
5
251
Vastaukset
- th6u565
Riippuen vanttiruuvin pituudesta, voisit saada itsekin lyhennettyä sahaamalla 2.5cm pois sekä ala, että yläkierreosasta. Lopuksi viilat sahausjäljen niin, että kierteen alku toimii niinkuin pitää.
Jos vaijeriliitin korjaus toimii, ei sille kantsi tehdä mitään, jos ei halua satsata rahaa kokonaan uuten vanttiin. - hans32
baltic rigging espoo kilo
- Matti Lappalainen
Sarvaston venesatamassa lahden perällä Laajasalossa on veneliike MARNELA OY puh: 09-684 17600. Heillä on siellä rikimies, joka tekee rikivaijereita, mutta saattaa juuri olla poistumassa lomalle. Ylipitkän vantin lyhentäminen lyhentämällä vanttiruuvin kierretappia on kyllä ylipääsemätön taikatemppu ja uusi se korjattu ylävantti. Viiden pennin korjaukset aiheuttavat sadan markan vahinkoja. www.snoopy.fi
- Mati Lappalainen
Anteeksi, ehdotettiinkin sahaamaan pois pätkät ilmeisesti vanttiruuvin rungon päistä. Ne rungon kierreosat ovat juuri niin pitkät kuin pitääkin olla, muutenhan tehdas olisi tehnyt niistä lyhyempiä ja säästänyt muutaman pennin. Elä hemmetissä ala uudelleen muotoilemaan vanttiruuveja.
- Tiitu-mummo
Kiitos vastauksista! Käännyn mieluusti ammattimiehen puoleen näissä rikiasioissa sen sijaan että luottaisin tee-se-itse-korjauksiin. Niillä on tapana kostautua juuri pahimmissa paikoissa, kuten myrskyn tai ukkospuuskan yllättäessä : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1924936Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1124032Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573495
- 513420
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest362898Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232316
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211939Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361798