Hei,
Olen valmistumassa korkeakoulusta ja mahdollisuus on valita kotiosoitteeni Ouluun tai pienelle paikkakunnalle, jossa kotini on. Eli kämpät joka tapauksessa molemmissa paikoissa.
Todennäköisesti tulen viettämään aikani pienellä paikkakunnalla, jossa myös tyttökaverini on.
Eli kummassa paikassa kannattaa olla työttömänä Oulussa vaiko pienellä paikkakunnalla (asukkaita 5000)?
Toisinsanoen voisi kysyä: kummassa saa olla rauhassa ja paremmin vaikuttaa omaan työttömyysaikaan ja työllistymiseensä Oulussa vaiko pienellä paikkakunnalla?
En haluaisin jatkuvasti ravata toimistossa... Tulevaisuudelle on jo suunnitelmia, joten en työkkärin kautta haluaisi töitä, koska niitä tulen saamaan kyllä itsekkin kun sen aika on. Pieneltä paikkakunnalla ei kyllä töitä pitäisi olla tarjolla ja Oulussa taas hakijoita on paljon. Kuinka usein toimistossa ylipäätään pitää käydä?
Eli työttömäksi Ouluun vai takapajulaan? Kokemuksia tai vinkkejä?
Kiitos!
Työtön pienellä vai isolla paikkakunnalla kokemuksia?
2
101
Vastaukset
- Pieni on paha
Isolla paikkakunnalla työkkärin ahdlistelu kohdistuu työttömään harvemmin kuin pienellä paikkakunnalla.
Mutta työnhakusuunnitelman sisältö on tärkessä asemassa työkkärin keksiessä aktiviteetteja työttömälle. Kanntaakin ainoastaan etsiä kokopäiväistä palkkatyötä ja opiskelupaikkoja - siinä työhakusuunnitelmassa.- Loppuun ajettu.
Älä luota. Oulun työkkäri on perseestä. Itse keikkatyöläisenä sen tiedän, koettivat ahdistella minua 1000 e paikkoihin, siis rahasta vähennetään asumistuki ja verot, jolloinka käteen jäänyt raha olisi ollut jotain 600 luokkaa, vaikka keikkatyöllä olisi käteen jäänyt ainakin tonni puhtaana!
Työkkäri iski karenssia, karenssin perään, vaikka tein keikkatyötä. Se ei kuulemma ole vakituista työtä, joten he saivat kohdella minua kuin orjaa. Keikkatyössä kuitenkin saatoin tehdä kuukaudenkin putkeen, mutta työkkäri vei työttömyysajan rahat iskemällä karenssia karenssin perään. Kaikkiaan muistan olleeni karenssissa, vaikka siis tein työtä yhteensä noin kolme neljä kertaa. Pisin aika oli 5 kk!
Verotoimistossa sanoivat, että he ovat saaneet tietää Oulun työkkäristä paljon härskejä asioita asiakkailta. Joten työttömyystyrvan varaan tänne ei kannata tulla asumaan. Nyt sitten kela on kiinni niskassani, karenssiajoilta vaativat selvityksiä, vaikk, luulisi, että minulla on oikeus elättää itseni, kun ei muualtakaan tukea SAA. Nyt sairastan masennusta ja unihäiriöitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341952Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651890Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3801782Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248- 921113
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34970- 95765
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15698Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise47665- 32664