Vagifem 10mg - ikää 33

Pulassa oleva

Moi!

Minua on vaivannut usein toistuneet bakteeritulehdukset sekä välillä verinen vuoto yhdynnän yhteydessä (ei kuukautisten aikana). Vuoto on tosi kiusallinen, koska muutoin seksi on hyvää.

Kuukautiseni ovat normaalit ja säännölliset. Olen ruumiinrakenteeltani hoikka 173cm/59kg. Olen 33v kahden pienen lapsen äiti. Kuumia aaltoja tai muita vaihdevuosioireita ei ole. Taudit ovat myös poissuljettu.

Lääkärini ehdotti Vagifem 10mg- lääkettä. Ko. lääkkeen aloittaminen kauhistuttaa suunnattomasti. Huomasin sattumalta, että oma äitini yli 60v käyttää samoja valmisteita vaihdevuosioireisiin. Onko tällainen tavallista minun ikäiselleni? Olenko loppuelämäni hormoonivalmisteiden varassa?

.

6

5673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vagov

Hei ! On se ihan tavallista että lääkäri saattaa määrätä ko.valmisteita sinunkin ikäisellesi. Ei pidä huolestua tai pelästyä. Olen kuullut että jopa synnytyksen jälkeenkin niitä annetaan vahvistamaan limakalvoja mitkä on usein hauraat johtuen hormonimuutoksista raskauden aikana. Ja synnyttävät naisethan ovat nuoria :) , ainakin suurelta osin. Sinun tapauksessa lääkäri on ehkä ajatellut niin että koska sinulla on usein tulehduksia niin limakalvosi voivat olla ohuet ja herkät , joten päätti määrätä Vagifemia vahvistamaan limakalvoja. En tiedä , mutta veikkaisin näin olleen. Sinun ei pidä kauhistua ollenkaan vaan rohkeasti aloittaa kokeilu. Et ole loppuelämääsi hormonien varassa mikäli vaihdevuodet eivät ole vielä alkaneet. Kokeile nyt jonkin aikaa niin näet. Pienenä vinkkinä vielä että mikäli Vagifem ei jostain syystä sovi niin voit kokeilla Ovestinia mitä saa apteekista ilman reseptiä. Ovestin on hyvä ja vahvistaa limakalvoja myös todella hyvin. Rohkeutta kehiin ! :)

• alkuper

Moikka!

Kiitos vastauksesta. Helpottavaa luettavaa :)
      Lääkärini kirjoitti suoraan tuon Vagifem reseptin ja sanoin, että minunlaisilla hoikilla naisilla oma hormoonitoiminta voi olla hyvin vähäinen, että kuukautisetkin saattavat loppua (Katseli varmaan muodotonta riukukroppaani :)
      Testaan siis V, ja hyvä ottaa vaihtoehdoksi tuo reseptitön Ovestin.

• alkuper

Hain rokotteita ulkomaan matkaa varten ja kysyin samalla työterveyslääkäriltä Vagifemin aloittamisesta. Hän sanoi, että kuukautisten ollessa säännölliset ja normaalit, syytä Vagifemin aloittamiselle ei hänen mielestään ole, ainakaan vielä.
      Synnytyksen jälkeen voi poikkeuksellisesti tarvita V, mutta viimeisin synnytykseni oli jo 2007, joten siitä on jo jonkin verran aikaa. Hän suositteli sen sijaan Vagi-C nimistä lääkettä, jota saa ilman reseptiä.
      Että tallaista. Mitähän sanoisi kolmas lääkäri...

• vagov

Moi taas ! Jaha , että taas uusi mielipide :). Näköjään on yhtä monta mielipidettä kuin on lääkäriäkin. No joo , vagi-c on ihan hyvä. Olen itse käyttänyt kyseistä tuotetta ja se tasapainottaa tosiaan bakteerikantaa. Ei huono valmiste ollenkaan. Mä luulen että taidat nyt itse tietää kumpi on parempi vaiko molemmat :). Olen itse käyttänyt joskus samaan aikaan sekä Ovestinia että tuota Vagi-c:tä , tietysti vain eri päivinä , kun kärsin jatkuvista tulehduksista. Eli yhteenveto : Vagifem vahvistaa , Vagi-c normalisoi bakteerikantaa. Molempi parempi. Tai sitten kysyt tosiaan vielä kolmannen lääkärin mielipiteen ;). Naisena olo on välillä kyllä hankalaa mutta selviät kyllä tulehduskierteestä jomman kumman avulla ja viimeistään ajan kanssa. Olet kuitenkin nuori vielä eikä vaihdevuodet riesana :). Onnea reissuun ! :)

• perkkiiööö

itse selvisin vagifemin avulla jatkuvista tulehduksista. vaikuttaa lääkärin mukaan vasta 3 kk käytön jälkeen ja näin taisi käydä. itsellä menasi epätoivo jo iskeä mutta nyt paikat melko hyvässä kunnossa ja vagifemiä käytän enää 2- 3 krt viikossa, sitä ennen 3 kk joka päivä.
      no, ikää minulla tosin jo 42 vee :D tosin olen jo alle 40 vuotiaana saanut samanalaisen reseptin... silloin en sitä käyttänyt(hölmö)
      Tsemppiä!!

• A1ku1nenNa1nen

Vagifem vahvistaa emättimen limakalvoja, mutta se myös laskee PH:ta ja lisää hyvien maitohappobakteerien määrää. Gynekologi on perehtynyt näihin asioihin paremmin kuin työterveyslääkäri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe