Mitä otsikossa olevista kameroista suosittelisitte? Ensimmäistä järkkäriä olen ostamassa ja toiveena olisi että mahdollisimman pitkään voisi samalla kameralla kuvata taitojen karttuessakin, joten sitä halvinta alottelijakameraa en haluaisi ostaa.
Toinen kysymys on se, kun mietin että mihinhän kaikkeen kameran rungon lisäksi menee rahaa? Joidenkin mukanahan tulee se objektiivi, mutta olisiko järkevä ostaa samalla toinen objektivi joka on oikeasti hyvä? Laukun ostan varmaan kameralle myös heti, mutta onko muita juttuja joita tulisi/kannattaisi heti ostaa?
Ja kuten mainitsin, olen aloittelija eikä minulla ole vielä juurikaan tietoa valokuvauksesta, mutta muiden hienot kuvat kannustavat minua ja haluan itsekin oppia kuvaamaan.
Canon eos 450D, -ll- 500D, -ll- 1000D vai Nikon D5100 ?
5
162
Vastaukset
- Noista jotka
mainitsit, niin Nikon D5100.
Listan ulkopuolelta Nikon D90. - nikon dx
Osta toi nikon 5100, minä voisin myydä siihen hyvän nikonin objektiivin edukkaasti.Siis Nikkor AF-S 18-200mm f/3.5-5.6 G ED VR DX
- Suosittelen!!!
Sanoisin ei ainakaan 450 d
Osta 600 d. Suosittelen ja ihan edullinen - dxer
Suosittelen lämpimästi nikonia. Erinomainen kamera on d5100. Yleensä kameran matkassa tulevat objektiivit ovat laadultaan heikkoja. Täten suosittelen samalla ostamaan toisen objektiivin, sekä lisäsalaman jos mahdollista.
- Canonisti minäkin
Jos löydät vielä jostain D90:sen, niin se on kyllä vahva vaihtoehto. Siihen objektiiviksi edullinen muuta optisesti ok f/1.8 35mm. Toiseksi objektiiviksi halpa mutta toimiva croppiversio 105mm:stä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2484078Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1282343Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411491
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39968Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein129958- 77949
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!335889Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8867J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62790