Onpa mahtavan taloudellinen auto tuo uusi Fabia. Jopa 2006 km yhdellä tankillisella!
Tästä uutiseen:
http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2011_49_fabia-greenline-consumption.aspx
Fabian kulutus 2,21 l/100 km !
8
235
Vastaukset
- mk 99
ompa pikkuruokanen auto . taitaa olla tiisseli?
- antero pyhä
teoria vs käytäntö
1 kuski (hoikka) , stabiili tuuleton / lämpötila olosuhde , autoton/esteetön viettämätön 2006km:n suora , stabiili nopeus
ehkä teoriassa mahdollista ,.käytännössä ei , piste
itse ajelen 77kw tdi octavia combilla , ohjekirja lupaa lähelle 4 litraa maantiekulutusta mutta käytännössä täysin mahdoton arvo , mitattu optimi oloissa tuulitunnelissa n. 4 kilometrin rasituskokeessa tehtaalla
tänään tuuppasin 600km aika reippaalla kaasujalalla , matkasta yli puolet moottoritie ajoa josta n. 150km n. 120kmh:n keskinopeudella (160kmh näytti navi pahimmillaan ja vakkari oli säädetty 135kmh:n kohdalle).
tietokone näytti keskikulutukseksi tasan 5.00 litraa sadalle - F
Skoda Octavia Green Line 1.6 TDI 1,89 l/100 km.
Ihan uskomaton tulos.
http://www.skoda-auto.pl/pl/aktualnosci/189-l100-km-czy-to-mozliwe.html- antero pyhä
hah
kyllä huollossa pojat sitten kiittää
myös nyky-TDI koneet vaativat kierroksia ja hieman kovempaa ajoa jos niillä todella aiotaan ajaa pidempään . Jurnuttelu ajosta on surkuhupaisaa luettavaa mm. noi ahtoputkien kondensiovesi kauhutarinat ja egr-ongelmat .
kummin parempi
ps. tänään kurkkasin taas sulkijan juuresta tilanteen EGR-osastolla , lievä mustunut pintakerros läpän palopuolella , ahtopuolella metalli kiiltää . n. 270 000km - Ohje?
antero pyhä kirjoitti:
hah
kyllä huollossa pojat sitten kiittää
myös nyky-TDI koneet vaativat kierroksia ja hieman kovempaa ajoa jos niillä todella aiotaan ajaa pidempään . Jurnuttelu ajosta on surkuhupaisaa luettavaa mm. noi ahtoputkien kondensiovesi kauhutarinat ja egr-ongelmat .
kummin parempi
ps. tänään kurkkasin taas sulkijan juuresta tilanteen EGR-osastolla , lievä mustunut pintakerros läpän palopuolella , ahtopuolella metalli kiiltää . n. 270 000kmLuulisi että ajotietokoneeseen olisi ohjelmoitu paras ohjeistus vaihteiden käytölle. Minulla Superbin ajotietokone pyytää vaihtamaan tasaisella 6-vaihteelle jo n. 60 km/h nopeudella, ylämäessä pyytää pykälää pienempää.
Kierroslukuhan pysyttelee 1000-2000 välissä koko ajan. (140 hv TDI)
- .löl.
säästä säästä
aja 50 tkm longlifeillä ja vaihda auto viim. 120 tkm:n kohdalla
säälin uutta omistajaa- sinä onneton tunari
vaihdossa ei tuollaisesta huoltamattomasta autosta paljoa saa ja takuu ei ole voimassa jos autoa ei huolla ohjelman mukaan.
- Juha 4+16
Mulle kans yksi Fabia! Heti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1064542Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013890Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513250
- 432952
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222442- 232166
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171819Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351735