Ohutsäieneuropatia?

Mek -

Mulla epäillään kyseistä. Onko kellää kokemusta moisesta?

5

980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntohäiriö

kyllä on. dg v. 2011, kärsiny pikkupojasta saakka. Kihelmöintiä, puutumista, polttamista, kuumotusta, särkyä, tunnottomuutta jaloissa ja käsissä. Eikä saa em. Takia nukuttua. Kuulostaako tutulta??

• Tuu

Koepalalöydös sopii ohutsäieneuropatiaan, vaikka kipuoire puuttuu.Lähinnä koskettaessa sähköiskun tapaista.Oireilu alkoi varpaista, nousi n 10cm/vuosi. Genotyyppi gluteiniherkille tyypillinen, joten aloitin gl-vapaan dieetin .Oireilun eteneminen pysähtyi ja on nyt pysynyt n 10cm polven yläpuolella 3,5v.

• keinale

Minullakin epäillään ohutsäeineuropatiaa. ihon koepala on otettu, mutta tuloksia ei ole vielä tullut. Oireena kylmät jalat. Aluksi jalkaterät, nyt kylmän tunne jo säärissä. Alkoi joskus 2009. Kahdella neurologilla olen aikaisemmin käynyt, hermoratatutkimus on tehty. Näissä ei ollut mitään poikkeavaa. Verisuonikirurgin mukaan verenkierto normaali.
        Yleislääkäri lähetti koepalan ottoa varten keskussairaalaan. Verikokeet koko ajan normaalit. Kylmyys vaivaa oikeastaan vain yöllä.

• Anonyymi

Hei! Olen täällä Rovaniemellä asuva nainen ja 4.s vuosi ohutsäijeneuropatia diagnoosista menossa ja kunto menee koko ajan alaspäin. Olen jäänyt totaalisesti yksin tämän asian kanssa, kukaan lääkäri ei tiedä tästä sairaudesta juuri mitään, neurologian puolella ei kukaan seuraa minun kuntoa ja tuntuu ettei kellään kiinnostakaan. Ällistyneenä luin että olet saanut gluteiinittomalla rv:lla taudin pysymään aisoissa, mistä neuvon sait? Ja missä lääkärillä olet käynyt? Olen todella epätoivoinen. Olisin niin kiitollinen vastauksesta.

• Tosi on

Ohutsäieneuropatia - ei halua tutkia ja seurata oikeasti.
      dg. ei haluta tunnistaa, koska tauti vaatisi erikoissairaanhoidon seurannan ja se maksaa eli parempi kuin ei tunnisteta niin ei tarvitse hoitaa. Lääkärin sanoin "lääkkeiden voimalla töihin vaan".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      179
      7422
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      85
      3262
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      2325
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      69
      1482
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      369
      1434
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1353
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1316
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1071
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1030
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1028
    Aihe