A4 taitettu esite

peukalo keskellä...

Hei!

Miten teen esitteen, joka on leveys-suunnassa puoliksi taitettu A4? Miten asetan tekstin ja kuvat, että tulostettaessa ns kansi tulee ensimmäiseksi sivuksi ja sisäpuolelle muut tekstit ja kuvat?
Kyse on ei kaupallisesta esitteestä, esite tulee ns. perhetilaisuuteen. Tähän varmaan käy publisher-ohjelmakin?

3

1523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea-vasen-oikea

      Publisher käy jos sellaisen omistat

      Luo 2-sivuinen 2-puoleinen dokumentti jos sellaisen P:ssa saa suoraan määriteltyä.
      Muutoin tee 2-sivuinen dokumentti.

      Asettelua helpottamaan määritä sivut 2-palstaisiksi

      Ensimmäiselle sivulle OIKEALLE palstalle tulee kansilehden jutut
      (vasen palsta on takasivu)

      Toiselle sivulle VASEMMALLE palstalle tulee sisäsivujen ensimmäinen osa, ja oikealle palstalle toinen osa.

      Tulosta kaksipuoleisena, tai tulosta ensin kansisivu, käännä paperi ja tulosta toinen sivu.

    • kn kn -kn ikp hk44

      Viivästyi.

      Sori, tämä portaali kun tekee hiljaista kuolemaa, ei tule seurailtua juurikaan keskustelujakaan, koska niin harvoin mitään uutta topiccia.

      Mutta noin nopeesti muutama perusjuttu. Unohda tietotekniikka, se vain apuväline. Suunnittele esite ensin. Ihan sisällön ja ulkonäön kannalta. Taita paperista luonnoksia, joihin mietit sisällöt ja muut asiat.

      Ja sitten se vain tekaistaan tietokoneella valmiiksi ja joko printataan tai painatetaan.

      Tollanen onnistuu tehdä melkolailla monella ihjelmalla, Puplisher ihan ok, menee vaikka Wordilla, ei tohon mitään InDesigniä tarvita. Kun sulla selvillä, millaista jälkeä haluat, loput on nappulatekniikkaa, mikä ei edes ole mitenkään vaikeaa. Yritys ja erehdys, niin muutkin on opetelleet.

      Mutta toi miettiminen, se kaikista tärkeintä, aina.

      Nojoo, mulla tuli kolkyt vuotta täyteen suunnitteluhommissa. Aina kun tulee joku homma, mä istun alas ja alan miettimään, ei se muuten onnistu, pelkkä nappuloiden paineleminen ei oikein johda mihinkään. Oppii siinä painelemaan nappuloita, mutta helpolla käy niin, että sitä hommaa tekeekin nappuloiden käyttämisen kautta, ei itse homman kautta. Eikä se ole sen nopeampaa tai tuottavampaakaan.

      Taitettu A4 on sitten A5 koko. Tee sivu kerrallaan, se helpointa. Sitten yhdistät ne ja printtaat, kaksipuoleisesti. Ei mikään hankala asia, pitää vain tajuta, mitä on tekemässä.

      • Peukalo keskellä....

        kiitos vinkeistä!

        Luonnostelin esitteen ensin käsin paperille ja sitten vasta tein koneella. Tulostaminen tuotti ensin ongelmia, mutta kokeilun ja erehtymisen kautta sain sen valmiiksi!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe