Miten muutan videoita mp4 muotoon?

Auttakaa?

Mulla on ladattuja videoita/elokuvia koneella ja ongelmana on, että millä ilmaisella ohjelmalla saan muutettua niitä mp-4 muotoon, jotta ipod touchini voisi toistaa niitä??? Laittakaa tähän rohkeasti linkkejä tai ohjelmien nimiä joilla tämä onnistuisi??????
(ohjelman pitää olla ilmainen)
Laittakaa myös kysymyksiä jos tarvitsee.

12

2960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jue Jue

      Niin yksi monipuolisilla säädöillä on VLC-player sillä muunnos onnistuu, mutta haittapuolena on että muunnos kestää elokuvan verran, mutta senhän voi jättää taustalle muuntamaan.

      Kaksi tärkeää tietoa puuttuu, mistä muodosta haluat muuntaa, sekä mikä on käyttöjärjestelmäsi? Tosin VLC-player toimii monella käyttöjärjestelmällä.

    • ????????????????????

      Kiitos avusta! Mulla on Windows xp ja siinä on jo valmiiksi VLC-media player. Elokuvani ovat avi-muodossa. Voisitko vielä opastaa kuinka saan muutettua niitä mp-4 muotoon VLC-media playerin avulla??? Olisi myös kiva jos niihin saisi suomenkieliset tekstitykset jotenkin???

      • Jue Jue

        Niin yksinkertaisesti otat ylävalikosta Media -> Muunna / Tallenna, sitten vaan lisäät yhden tai monta videota (samassa kohtaa voi lisätä tekstitys tiedoston), Muunna / Tallenna painike aukesee valikon johon laitetaan tallennus paikka (jos tämän unohdat, niin ohjelma ei ilmoita mitään eikä tallennus onnistu). Profiiliksi Video - H.264 AAC (MP4) sitten vaan aloita painiketta.

        Profiilia muokkaamalla saat bitratea pienemmäksi ja kuvakokoa muutettua jne.... jos tarvetta on, en ole videoita Ipodille muuntanut joten en tiedä tarkalleen mikä bitrate ja kuvakoko on vaatimuksena, kokeilemalla selvinee. Videosta voi muuntaa pieniä pätkiä. VLC-playerillä pystyy tekee muunnoksessa samat temput kuin katsoessa.

        Itselläni on Vista, joten pieniä eroja voipine olla. Jos meinaat kokeilla eri muunnos ohjelmia niin kannattaa olla tarkkana, sillä monet näyttivät hyvinkin epämääräsiltä


      • niiiiiio

        hei thnx


    • Hmmm????????????????

      Ekalla kerralla muunnos toimi ja sain avi muodosssa olevan elokuvani muunnettua ja siirrettyä ipodiini, mutta jostain syystä se pätki kokoajan sekä ipodilla, että koneella. Siitä lähtien aina kun olen koittanut muuntaa
      avi-muodossa olevia elokuvia samalla tavalla, niin VLC muuntaa elokuvat jostain syystä automaattisesti joiksikin (ps-tiedostoiksi), enkä ymmärrä miksi???
      VLC pystyy kyllä pyörittämään niitä ps-tiedostoissa olevia elokuvia, mutta en tajua miksi VLC muuntaa ne siihen muotoon eikä mp4:siksi?
      Osaatko auttaa???

      • Jue Jue

        Niin jos asetukset on oikein niin se on mp4 muodossa, kun laitat tallennus paikan ja nimen niin laita nimi.mp4 niin saat halutun päätteen jos et laita niin saat nimi.ps. Tämän voit uudelleen nimetä nimi.mp4.

        Kyllä muunnetun videon pitäisi näkyä pätkimättä tietokoneella jos se ei ole kovin vanha. kai muistat valita oikean profiilin joka kerta kun muunnat?

        Palikoituminen kertoo liian pienestä bitratesta kuvakokoon nähden. Pätkiminen kertoo liian suuresta bitratesta ja/tai kuvakoosta laitteen tehoon nähden. H.264 AAC (MP4) on aika raskas purkaa, joten vanhempi kone voi näyttää vastaavan laatusen videon muussa formaatissa ongelmitta. Tällöin bitratea hieman pienemmäksi tai kuvakokoa.

        Tässä on jotain asiasta http://wiki.videolan.org/IPod_Video_Conversion_Guide toki ohje on vanhalle VLC joten joudut hieman soveltamaan, mutta Ipodille sopivat asetukset selviää.


    • Kiitos paljon.

      En ole vieläkään saanut muunnosta täysin toimimaan, mutta kiitos avustasi. Laittakaa vielä vain ohjelmia tai tapoja joilla saatte itse tuon muunnoksen toimimaan. (eli muunnettua avi-muodossa olevia elokuvia
      mp4-muotoon) ???

    • Anonyymi

      How I can change my combuter from mp3:sta mp4 jään !

    • Anonyymi

      Eikös sillä Windows VideoMakerillä onnistu tuo joutuu vähän googlettamaan sitä ei löydy enää suoraan vaan se oli osa jotain MS essentials- pakettia tjsp.

    • Anonyymi

      mansikkamaa 1

    • Anonyymi

      Kannattaa seurata Giveawayoftheday sivustoa googleen tämä sieltä joskus tulee tyrkylle jotain matskua

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1733
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      204
      806
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe