APUA! Mul on ongelma :(

oooooPi

Miten voin ikinä ostaa kotiini ruokaa, siten että se säilyisi vielä seuraavillekkin päiville? Siis oon sairastanu bediä, se oli pahimmillaan tos viime syksynä. Mut vieläki, ku ostan terveellistä ruokaa (kasviksia, lihaa..), niin saatan hotkaista kaiken saman päivän aikana. :s Eli syön vaik ei oo edes nälkä.. Se on niin turhauttavaa ku joutuu ravaamaan melkee joka päivä kaupas, ku aina syö kaiken mitä ostaa. Oon siis joutunu lähinnä ostaan aina vaan vähä ruokaa, koska tiedän et kuitenkaan en pysty säilyttää sitä seuraaville päiville. Mutta sit taas ku kokeilen et jospa nyt onnistus, eli ostan enempi ruokaa (että sitä riittäis esim neljäksi päiväks), nii sit syönki kaiken 2 päiväs! Ja tietty sillon saa liikaa energiaa--> lihoo :/ ÄÄää, tää on niiiiiin raivostuttavaa, miten saan itteni kuntoon et pystyn ostaa viikon ruuat maanantaina, ja pystyisin säilyttämään niitä viel moneksi päiväksi eteenpäin, enkä hotkaisis samana päivänä kaikkia? :s Oon yrittäny syödä säännöllisesti, tarpeeksi isoja annoksia, mut silti vain tekee mieli syödä vaikka ei oo edes nälkä. Mul ei tuu siis enää varsinaisia "ahmimiskohtauksia", vaan syön lähes kokoajan pitkin päivää, entiedä miksi koska en oo ees nälkäinen ja siltiki....? en jaksa tätä. apua, vinkkejä?

2

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naamatonnainen

      Ymmärrän tilanteesi. Mun on turha ostaa mitään varastoon...ruoka menee aika äkkiä...! Olen tällainen tunnesyöppö..ja lihon helposti! Syön usein ravintolassa...siinä on hyvät ja huonot puolensa...ravintolaruoka on parhaimmillaan terveellistä (jos syö esim. salaattia, lihaa yms.) ja pahimmillaan todella kaloripommi (pizza yms.). Mutta toisaalta ei tule kotiin ostettua liikaa ruokaa jos syö ulkona, mutta ulkona syöminen on kallista. Itselläni motivaationa liiallista syömistä vastaan on lähinnä sairastumisen pelko (diabetes jne...), lihominen, ulkonäkö....sairastuminen voi käydä kalliiksi.

    • Bulimikko 48 v.

      Mun terapeutti on ehdottanut että mä ostan vain yhden annoksen valmispakkauksia. Jos ostan enemmän niin repsahdan ja hotkaisen kaikki. Tämä on ainoa keino millä pysyn "aisoissa".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      4055
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3072
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      26
      3055
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2858
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2814
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      42
      2543
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      309
      2478
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      227
      2156
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      2007
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      45
      1987
    Aihe