Venäjällä Tallinnassa

плоха

Saako Tallinnan ostosrötisköissä parempaa palvelua ja paremman hinnan, jos osaa venäjää tai yleensäkin Tallinnassa?

8

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HansuBansu

      3darova !

      Riippuu vähän missä käyt. Lasnamäellä tuntui ainakin kaikki puhuvan venäjää. Kyllä ainakin toreilla balti jaamassa ja keskturgilla melkein kaikki ovat venäjänkielisiä. Sitten nää satama paikat Sadamarket, Merekeskus, Rootermanni jne. ihmiset puhuvat venäjää. Aika paljon määkin tykkään puhua niiden kans venäjää, koska silloin asiat tulee ymmärretyksi. Babuskat tykkäs kyl kovasti kun puhuin niiden kaa. Viime kerralla kävin parturis sadas ja hinta ei ollu paha vain 8€. Mutta kyllä mä muuten kyllä puhun virolaisten kans viroa. Sitä kun ei koskaan tiedä osaako virolainen venäjää ja onko sitä opiskeltu, eikä sitä voi vaatiakkaan kun venäjä ei ole virallinen kieli Virossa. Toisin kuin meillä ruotsin kieli. Kyllä tosin paljon kyllä vaaditaan venäjän kielen osaamista palvelutyössä. Kyllä luulisin, että aika hyvin pitäisisvät ymmärtää venäjää.

    • Anonyymi

      horocoo menen transitilla nyt eestiin

      • Anonyymi

        Venäjä on ehdottomasti ylesin kieli Virossa, sitä on välttämätön osata.


    • Anonyymi

      Neuvostoliittohan se siinä, aivan lähellä ja vieressä loistaa kokoajan.

      • Anonyymi

        Neuvostoliitto hajosi 26. joulukuuta 1991.


    • Anonyymi

      Virosta en tiedä mutta ainakin Suomessa saa parempaa palvelua venäjän kielellä. "Horosoo", mitähän kieltä tämä mahtaa olla?

      • Anonyymi

        Virossa vallitsevat viidakon lait, koska virolaiset ovat kuin viidakossa eristyksissä asuva heimo konsanaan. Viron eliitti on rakentanut virolaisen yhteiskunnan samojen periaatteiden mukaisesti, joilla hallitaan pieniä ja pelokkaita viidakkoheimoja. Suomeen siirtyessään virolaiset tuovat primitiivisen eloonjäämiskamppailunsa ja sen kovat pelisäännöt mukanaan. Niin se vaan on. Virolaisilla ei ole haluja eikä ehkä mahdollisuuksiakaan sopeutua Suomeen, mikä on alettu vasta nyt myöntää molemmin puolin Suomenlahtea. Virolainen on Suomessa Gastarbeiter, vierastyöläinen, samaan tapaan kuin jugoslaavit Euroopassa 80-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virossa vallitsevat viidakon lait, koska virolaiset ovat kuin viidakossa eristyksissä asuva heimo konsanaan. Viron eliitti on rakentanut virolaisen yhteiskunnan samojen periaatteiden mukaisesti, joilla hallitaan pieniä ja pelokkaita viidakkoheimoja. Suomeen siirtyessään virolaiset tuovat primitiivisen eloonjäämiskamppailunsa ja sen kovat pelisäännöt mukanaan. Niin se vaan on. Virolaisilla ei ole haluja eikä ehkä mahdollisuuksiakaan sopeutua Suomeen, mikä on alettu vasta nyt myöntää molemmin puolin Suomenlahtea. Virolainen on Suomessa Gastarbeiter, vierastyöläinen, samaan tapaan kuin jugoslaavit Euroopassa 80-luvulla.

        Suomalaiset oli 60- ja 70-luvuilla Ruotsissa 'Gastarbeiter' porukkaa. Pelkästään vuosina 69 - 70 Suomesta lähti yhteensä 100 000 henkeä töihin kun siellä sai parempaa palkkaa. Virolaisten tulo Suomeen on siihen nähden tosi pientä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe