Saako Tallinnan ostosrötisköissä parempaa palvelua ja paremman hinnan, jos osaa venäjää tai yleensäkin Tallinnassa?
Venäjällä Tallinnassa
8
333
Vastaukset
- HansuBansu
3darova !
Riippuu vähän missä käyt. Lasnamäellä tuntui ainakin kaikki puhuvan venäjää. Kyllä ainakin toreilla balti jaamassa ja keskturgilla melkein kaikki ovat venäjänkielisiä. Sitten nää satama paikat Sadamarket, Merekeskus, Rootermanni jne. ihmiset puhuvat venäjää. Aika paljon määkin tykkään puhua niiden kans venäjää, koska silloin asiat tulee ymmärretyksi. Babuskat tykkäs kyl kovasti kun puhuin niiden kaa. Viime kerralla kävin parturis sadas ja hinta ei ollu paha vain 8€. Mutta kyllä mä muuten kyllä puhun virolaisten kans viroa. Sitä kun ei koskaan tiedä osaako virolainen venäjää ja onko sitä opiskeltu, eikä sitä voi vaatiakkaan kun venäjä ei ole virallinen kieli Virossa. Toisin kuin meillä ruotsin kieli. Kyllä tosin paljon kyllä vaaditaan venäjän kielen osaamista palvelutyössä. Kyllä luulisin, että aika hyvin pitäisisvät ymmärtää venäjää. - Anonyymi
horocoo menen transitilla nyt eestiin
- Anonyymi
Venäjä on ehdottomasti ylesin kieli Virossa, sitä on välttämätön osata.
- Anonyymi
Neuvostoliittohan se siinä, aivan lähellä ja vieressä loistaa kokoajan.
- Anonyymi
Neuvostoliitto hajosi 26. joulukuuta 1991.
- Anonyymi
Virosta en tiedä mutta ainakin Suomessa saa parempaa palvelua venäjän kielellä. "Horosoo", mitähän kieltä tämä mahtaa olla?
- Anonyymi
Virossa vallitsevat viidakon lait, koska virolaiset ovat kuin viidakossa eristyksissä asuva heimo konsanaan. Viron eliitti on rakentanut virolaisen yhteiskunnan samojen periaatteiden mukaisesti, joilla hallitaan pieniä ja pelokkaita viidakkoheimoja. Suomeen siirtyessään virolaiset tuovat primitiivisen eloonjäämiskamppailunsa ja sen kovat pelisäännöt mukanaan. Niin se vaan on. Virolaisilla ei ole haluja eikä ehkä mahdollisuuksiakaan sopeutua Suomeen, mikä on alettu vasta nyt myöntää molemmin puolin Suomenlahtea. Virolainen on Suomessa Gastarbeiter, vierastyöläinen, samaan tapaan kuin jugoslaavit Euroopassa 80-luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virossa vallitsevat viidakon lait, koska virolaiset ovat kuin viidakossa eristyksissä asuva heimo konsanaan. Viron eliitti on rakentanut virolaisen yhteiskunnan samojen periaatteiden mukaisesti, joilla hallitaan pieniä ja pelokkaita viidakkoheimoja. Suomeen siirtyessään virolaiset tuovat primitiivisen eloonjäämiskamppailunsa ja sen kovat pelisäännöt mukanaan. Niin se vaan on. Virolaisilla ei ole haluja eikä ehkä mahdollisuuksiakaan sopeutua Suomeen, mikä on alettu vasta nyt myöntää molemmin puolin Suomenlahtea. Virolainen on Suomessa Gastarbeiter, vierastyöläinen, samaan tapaan kuin jugoslaavit Euroopassa 80-luvulla.
Suomalaiset oli 60- ja 70-luvuilla Ruotsissa 'Gastarbeiter' porukkaa. Pelkästään vuosina 69 - 70 Suomesta lähti yhteensä 100 000 henkeä töihin kun siellä sai parempaa palkkaa. Virolaisten tulo Suomeen on siihen nähden tosi pientä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602