Karkit on intohimoni

Koukussa 30 vuott

Olen kauhee syömään karkkia, en kerralla mutta jokapäivä ja aina pitää olla jotain suuhun pantavaa. Nytkin on suklaata, karkkia, salmiakkia, toffeeta, pastilleja, patukoita, vaahtokarkkia... kaikkea mahdollista.

Aina kun käyn kaupassa ostan varmaan 30 e karkkia, sitten syön pitkin viikoa... muutkin toki saa, mutta KARKKI ON MULLE KUN JOLEE TUPAKKA!!!
Karkkitaukoja pitää olla... miten pääsee eroon??

Onko missäänkarkkilaastareita tai sokeripurkkaa, niinkun tupakoitsijoille???

Haluun eroon mutten pääse. Kaupssa syön usein kassajonossa jo ison suklaalevyn kun jono matelee.

Parkkipaikalla menee mariannepussi, ja hississä pari tuplaa.

Olen koukussa karkkiin.

7

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peter pan

Oho, olet jäänyt tuttivaiheeseen. Karkkihimo on korvikekäyttäytymistä, haluat ja tarvitset jotain muuta. Intohimon kohteita olisi tarjolla paljon hauskempiakin ja vuorovaikutteisia ja palkitsevampia kuin tyhmät karkit. Niistä saat vain sokerihumalan ja kalpean naaman, sivuvaikutuksena vielä reikiä hampiin ja hammasjomotusta. Sokerihumala estää myös selkeän ajattelun ja tekee olon levottomaksi. Lapsissa sen näkee selvemmin kuin aikuisemmissa sokerin syöjissä.

Vaihda pähkinöihin, marjoihin ja hedelmiin, purkkakin käy mutta irti tuosta tavasta on päästävä hinnalla millä hyvänsä.

• karkkia kiitos!!!

Olen pähkinöille allerginen, saan tukehntumisoireita ja silmät mollottaa päässä.. ei kiitos..
        hedelmät ovat kalliita ja niissä on myrkyllinen kuori,, ei lhde pesemälläkään, ja kuormilalla menee hukkaan.. purkka väsyttää leukoja kun jauhaa aamusta ilaan.

• Äly hoi=)
        karkkia kiitos!!! kirjoitti:

Olen pähkinöille allerginen, saan tukehntumisoireita ja silmät mollottaa päässä.. ei kiitos..
        hedelmät ovat kalliita ja niissä on myrkyllinen kuori,, ei lhde pesemälläkään, ja kuormilalla menee hukkaan.. purkka väsyttää leukoja kun jauhaa aamusta ilaan.

Nyt on kyllä niin tyhmä provo, mutta vastaanpa kuitenkin....

Ethän sä karkeistakaan paperit syö? Ihan yhtä tuhlausta kuin hedelmän kuoriminen.
        Ja et sitten pureskele karkkejasi...? Jos tuollainen määrä karkkia menee, niin pystyt kyllä purkkaakin pureskelemaan, ei se ole yhtään sen kovempaa kuin sun karkitkaan=)

• M&M
        karkkia kiitos!!! kirjoitti:

et pä oo koukussaa viinaan, huumeisiin, tupakkaan, seksiin, peleihin, onhan niitä koukkuja pahempiakin. Nam nam vaan ja hienoa että jaat muillekin pitkin viikkoa/30 eeroa vaikka sanovat kiitos ei!!!!

• bob-bon

Mites olisi se tutti, niitä on monenlaisia ja ovat aika suosittuja . Kokeile.

• Tuoretta

Ootko ihan tosissas, aloittaja? Toivon, että et.
      Minä en syö mitään, missä lisäaineita, oikeastaan teet kaiken itse.
      Jos ei ole itsetekemiäni keksejä kaapissa, kunherkkuhimo iskee, en kyllä jaksa tai ehdi niitä alkaa tekemäänkään...
      Se on ehkä yks hyvä kikka vähentämiseen ainakin.
      Minä itse himoitsen lähinnä maustamatonta jogurttia ja marjoja.. Joskus pähkinöitäkin. :)

• kjkjljkljk

Sama ongelma ja olen huomannut että liittyy nopeisiin hiilihydraatteihin - kaikenlainen sokeripitoisen mussutus ruokkii itse itseään. Syön isoja määriä, olen aina syönyt, hedelmiä, karkkia ja vaaleaa leipää. Voisin elää kahvilla ja juustolla päällystetyllä leivällä, irtokarkeilla, suklaalla ja hedelmillä.
      Jos joku luulee ettei hedelmien syönti voi olla ongelma tai sillä voi saada itseään sokerikierteeseen...kyllä voi. Voin hyvin syödä päivän mittaan pari kiloa hedelmiä eikä tee edes tiukkaa. Persikat, nektariinit, satsumat, vesimeloni, viinirypäleet...nam nam. Kaloreita on niissäkin ja verensokeri hilaa ylös alas.

Tässä lasta odottaessa en ole kyennyt tekemään isompaa ruokaremonttia, mutta motivaatiota on kerätty jo useita kuukausia, sillä lapsen synnyttyä alan karppaajaksi. Nopeat hiilarit veks. Olen jo lopettanut perunan ja pastan syönnin liki kokonaan ja vaihtanut vaalean leivän ruisleipään. Varsinkin ruisleivän syönti on tuntuvasti tasoittanut verensokerin vaihtelua, mihin ennen herkästi nappasi jotain "pientä hyvää". Olen myös lopettanut itseni huijaamisen sillä että ostan kotiin isompia eriä herkkuja rahansäästömielessä. Suklaahimoon saa riittää pieni patukka...sitten vaikka hedelmiä päälle - onpahan nekin pienempi paha. Kuin se levy, josta "ajatteli" syövänsä monta päivää.

Olen niin väsynyt sokerihiiren oireisiin - ainaiseen väsymykseen, vatsan turvotukseen, itseinhoon ja syötyjen ruokien "laskemiseen" (että voisinko vielä tälle päivälle vaikka syödä jotain pientä). Lasten myötä on myös tullut kiloja, jotka todella häiritsee itseäni. Kotiäitinä vaan tulee mussutettua helpommin joka välissä jotain kuin työelämässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4657
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      71
      4449
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      73
      2873
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2186
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      58
      2008
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1699
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1389
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe