Onko muilla tullut yllä olevasta lääkkeestä närästystä ja onko se ollut pysyvää
vai alkuvaiheen vaiva?
Actavis 10mg
5
92
Vastaukset
- egakertaa
Unohtu myöskin kysyä. Onko olemassa joku oikea hetki lääkkeen otolle esm. aamulla?
- depr.+gad
Actavis ei ole lääke vaan lääkeyritys.......
Mikä se lääkkeen nimi on, siis vaikuttavan lääkeaineen nimi? (palstan aiheen vuoksi veikkaan itse Cipralexin rinnakkaista, Essitalopramia, voi olla että veikkaukseni menee metsään....)
Itseäni aikoinaan Cipralex närästi, hoidon alussa. JOS on kyse samasta lääkkeestä niin yleensä se otetaan aamulla koska masennuslääkehän piristää, tosin itse otin sen kolmen alkuviikon jälkeen iltaisin, sillä minua se väsytti. Sen jälkeen otinkin se pari vuotta iltaisin, sopi minulle. Mitä te pstykiatrin kanssa sovitte siitä ottoajasta?
Sen voi ottaa silloin kun se tuntuu itselle parhaimmalta. - egakertaa
Ups.. kyllä vain lääke on siis Essitalopram. Teen vuoro työtä jonka vuoksi mietin lääkkeen ottamisen ajankohtaa.
- ed.v...
Hei!
Alussa voi tosiaan tulla sivuvaikutuksia, kellä nyt mitäkin tai sitten ei tule mitään. Ne yleisimmät ovat väsymys ja päänsärky( ja kellä tosiaan nyt sitten mitäkin), toki kaikki on yksilöllistä. Onko sinulla mahdollisuus aloittaa lääke sellaiseen aikaan että sinulla olisi vapaata? Voisit rauhassa aloittaa lääkkeen. Kuulostella oloasi. Eli ettei tarvitsisi lähteä töihin heti ensim. lääkkeen oton jälkeen.
Itse olen joutunut aloittamaan ja lopettelemaan useita eri mas.lääkityksiä ja kyllä se aloitus on ollut aina sellaista omalla kohdallani että on ollut vähän huimausta, pientä jatkuvaa päänsärkyä, kuvottavaa oloa, väsymystä jne. Toki lievinä, mutta kuitenkin....
Joku joskus neuvoi ottamaan B-vitamiinia rinnalle ja se auttoikin kohdallani, vei sitä pahoinvointia pois, apteekista kannattaa kysellä, en nyt muista mikä B-vitamiini se oli (niitä kun on kutosta, kahtatoista jne.). Käytin raskausaikana sitä samaa, auttoi (onneksi!) raskauspahoinvointiinkin.
Toivon mukaan lääkkeestä on sinulle apua. - egakertaa
Onneksi sain mahdollisuuden aloittaa lääkkeen rauhassa. Tällä hetkellä ainoat oireet on olleet kuvottava olo, närästystä,ruokahaluttomuus(johtuen olosta) ja lievää huimausta. Nämäkin oireet tuntuvat vähentyvän jokapäivä..onneksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321473
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021183En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015- 29989