Moporalli.

Oman käden oikeus.

Pitääköhän mennä itse poikia ohjastamaan kun poliisia ei kiinnosta.

139

2510

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene ihmeessä

ja väännä ne pilliputket sellaiseen solmuun että hiljenevät. Yhtään jos rupeavat räkänokat urputtamaan niin ei kun mopot järveen ja pahimmat nullit perässä. Ei ne ajele jos pelkäävät mutta kun niiltä ei ole ikinä mitään kielletty niin tässä on tulos.

• mopedsneverstop

mites sitte jos tulee isompi kaveri ja vääntää lutkun tukkoon , todennäkösesti elämän halus oot menettäny syystä tai toisesta, anna tulla vaan...ootan innolla...?

• Tämä nuorimies
        mopedsneverstop kirjoitti:

mites sitte jos tulee isompi kaveri ja vääntää lutkun tukkoon , todennäkösesti elämän halus oot menettäny syystä tai toisesta, anna tulla vaan...ootan innolla...?

oikein kerjäämällä kerjää ikävyyksiä itselleen. Tarkoitatko isommalla kaverilla muodottomaksi läskipalleroksi lihonutta varhaisteiniä eli itseäsi. Mikä on lutku? Selitäpä vielä se niin tiedetään varoa. Jos sinun läskejäsi joku ala-asteen ruipelo pelkääkin, aikuisen ei tarvitse laistasi läskiluuseria pelätä. Sitähän sinä olet, totaalisen epäonnistunut läskikasa joka yrittää peittää olemattoman itsetuntonsa kovaan uhoon. Vahinko vain että olet epäonnistunut surkeasti ja muut Kerimäen teinit nauravat sinulle avoimesti ja v ittuilevat tälläkin palstalla monissa kirjoituksissa. Olet kyllä N O L O.

• tlee
        Tämä nuorimies kirjoitti:

oikein kerjäämällä kerjää ikävyyksiä itselleen. Tarkoitatko isommalla kaverilla muodottomaksi läskipalleroksi lihonutta varhaisteiniä eli itseäsi. Mikä on lutku? Selitäpä vielä se niin tiedetään varoa. Jos sinun läskejäsi joku ala-asteen ruipelo pelkääkin, aikuisen ei tarvitse laistasi läskiluuseria pelätä. Sitähän sinä olet, totaalisen epäonnistunut läskikasa joka yrittää peittää olemattoman itsetuntonsa kovaan uhoon. Vahinko vain että olet epäonnistunut surkeasti ja muut Kerimäen teinit nauravat sinulle avoimesti ja v ittuilevat tälläkin palstalla monissa kirjoituksissa. Olet kyllä N O L O.

olen vähän vanhempi kaveri ajan silti mopolla koska hyvä ajo peli,tule vääntelemään olen sm 3 voimannostossa,tervetuloa!!!!!!!!!!!1

• Naurettavaaa
        tlee kirjoitti:

olen vähän vanhempi kaveri ajan silti mopolla koska hyvä ajo peli,tule vääntelemään olen sm 3 voimannostossa,tervetuloa!!!!!!!!!!!1

pelle ja uhoava öykkäri. Nyt oot varmaan kunkku kavereiden silmissä.

• Anonyymi

Pojat vielä pistää puuhun kiinni ja pistävät joukolla turpaan... en suosittele mopojengeihin puuttumaan.

• Anonyymi
        Tämä nuorimies kirjoitti:

Nolomies kysyy mikä on lutku.... aika sivistymätön savolainen juntti.... uskaltaisin väittää että jos ottaisi sen setähatun päästä niin paljastuisi lumikolatakaraivo joka vihjaa vahvasti sisäsiittoisuuteen.... oma iä voikin olla veljesi tai ukkisi.... ;D

• Anonyymi
        tlee kirjoitti:

sm3 eli sadomasokismin kolomospallin suanu suupieleesä....

• Team Kuronen

Oman käden oikeus Kurosen malliin vaan! Jos joku ei toimi liikennesääntöjen mukaan, niin häntä saa ja pitääkin motata nyrkillä oikein kunnolla
      Siitäpä ökkelöpojat oppivat olemaan

• Anonyymi

Siinä nyrkki laskeutuu ku pojat kaivaa mutkan taskusta....

• Loppu tulee.

Ei näille perkeleen nykyajan nuorille mene perille kuin avokädellä lausetta avittaen,kyllä on saatana vanhemmat ylpeitä kakaroistaan. On mennyt enemmän kuin tippa kusta kakaroitten tekovaiheessa sekaan. ihan järjestää jos kerranki jää kiinni viritetyllä tai sääntöjä rikkovalla mopedilla kiinni nii kortti pois ja mopo valtiolle. Katsastus myös pakolliseksi.

Jäis edes muutama auton alle tai teloisivat itsensä rullatuoliin ni loppus tuo saatanan melusaaste.

Ja ajokäyttäytyminen on kuin intiasta,ei mitään saatanan tajua mistään säännöistä.

Eniten vituttaa kaikki.

• mopedsneverstop

pitäsköhän siun muuttaa poikaystäväs kanssa sinne ruotsiin ja itkee sit siellä, mopoilu ei lopu!

• Anonyymi

Lopu tulee nimimerkillä itselläänkin siitos vaiheessa lirahtanut ukin simenien lisäksi kusta..... lumikolatakaraivoinen pelle....sisäsiittoinen sellainen....?

• Ruopponen

Aivan samaa mieltä,pitäs kaikki 2tahtiterroristit selkäsaunalla avittaa elämisen malliin.

• +

Onkohan siellä paikallisten polliisien omat pojat mukana pärräämässä kun ei niitä tosiaan kiinnosta tehdä asialle mitään.

Viiden vuoden lykkäys autonajokortin saamiseen poikkeuksetta niin vois jotakin vaikuttaa.

• kai hemmoteltuja?

minäkin epäilen et siellä voi olla pollareitten omia kersoja ajelemassa.siksi eivät puutu tai joku kultalusikka suussa oleva pentu.jonka isi ja äiti hommanni pojulleen mopon..v...

• ruotsinpyhtää

Siellä lienee mukana ainakin yksi paikallinen poliisi, joka ajelee/ajeli viritetyllä skootterilla kyrönniemen perukoilta töihin. Eikä kukaan toinen poliisi asiaan puuttunut, vaikka viritetyllä mopolla ajo oli poliisien yleisessä tiedossa. ÄLÄKÄ YLLÄPITO POISTA TÄTÄ VIESTIÄ, KOSKA TÄMÄ VIESTI ON IHAN ASIALLINEN JA KANTAAOTTAVA.

• Anonyymi

Urpo hei.... ketä kiinnostaa.... itse aloitin autolla ajon yleisessä liikenteessä 13 vuotiaana.... teko on jo vanhentunut joten.... ei sitä kortilla ajeta, autolla sitä ajetaan. Mee lakinesi vinkumaan sinne äitin helmoihin. Ketä kiinnostaa mitä laki sanoo...

• Ruopponen

Viimeksi kun kysyin ni ei ole aikaa puuttua moiseen. Liekö täälläkään niin suurta rikollisuutta on ettei jouda tutkaa sillointällöin pitämään. ihme touhua.

• lahjustus

Eli ei ole aikaa hoitaa velvollisuutta... taitaa olla kiire ABC:lle ilmaselle kahville ja pullalle.

• Mittatäysi

Etenkin mertala nojanmaa akseliilla noita kakaroita pitäs opettaa.

• Dutkaa

Viritetyillä mopoilla eilen 80 kymppiä ajelivat Nojamaansuoralla, ei meinaa autolla ohi päästä ja voi voi kalliiksi tulee vanhemmille.

• Ruopponen

No minä ainakin ajan armotta ylitse jos eteen kääntyyvät,ja jos puskurissa roikkuu sitä ei pojat uskokkaan miten paljon jänikset aiheuttaa äkkijarrutuksia.

• poliisin poika

lain mukaan jäniksien takia ei tarvitse/saa jarruttaa. itse joudut vielä maksumieheksi. ja vaikka väittäisit hirveä väistäneesi niin pitää sinun pystyä todistamaan se.

• Ruopponen

Älä jauha paskaa. Jos vaihtoehtona on sipasta pikkasen jarrua tai kaapia puskurista jänishyytelö niin valitsen jarrun. Suomessa kun peräänajo on aina peräänajajan vika. Ja se on ihan takana olijan vika jos ei malta pitää turvaväliä.

Lain mukaan =) Hahhah,pelle oot,mee häpeemään.

• poliisin poika

entäs jos joudut kaapimaan sitä mopopoikaa takalasista. noh eiku kokeilemaan sit jos et usko.

• Ruopponen

Koita nyt tajuta että suomessa syy on aina peräänajajan. Jos joku roikkuu liian lähellä puskuria ja ajaa sinun perääsi,se on ihan sama onko siinä tiellä ihminen koira jeesus tai menninkäinen,mikä aiheuttaa jarrutuksen.

Kyllä jos on poliisin pojalla tietämys noin hukassa miten lie mahtaa olla vanhemmilla,luoja meitä auttakoon!

Ja jos siihen nyt joku rakkari liimautuu kiinni takalasiin ni poliisit paikalle ja vakuutusrahat pois,ei paljon paina. Jos puskurissa roikkuu pitää tiedostaa riski että suattaapi sattua.

• poliisin poika

mikä sitten on "liian lähellä"?. lakiin ei ole määritelty turvavälin pituutta.enkä ole oikeasti poliisin poika kunhan ärsytän teitä palstalaisia.

• Ruopponen

Toivottavasti ajat kolarin ja kuolet tuskallisen hitaasti ja kivuliaasti.

Vaikka,toisaalta eihän se sinun vikasi ole kun on tekovaiheessa lirahtanut kusta sekaan.

• elämä on

ruopposella menkat :D

• tleee

pistäkää numerot ja paikat nii selvitellään mopo mies!!!!!!!!!!!!!

• kerro toki lisää

Voisikohan ketjun aloittaja vaikka selventää, että missä tämä päristely tapahtuu.
      Osataan sitten muutkin pysyä kaukana sieltä....

Ai niin, eihän sitä toki uskalla omalla nimellä täällä huudella, saatikka osoitetta laittaa.

• Oman käden oikeus.

Kuten et sinäkään.

• kerro toki lisää

Mutta minä en aloitakaan tämmöisiä tyhmiä ketjuja.

Enkä ole nimettömänä uhkaileva pelle.

• Ruopponen

Koithan pikkupoika olla puolustelematta itseäsi, ja kavereitasi. Tässähän sinun on hyvä uhota,olet luultavasti yksi niistä räkänokista joka prisman pihalla iltamyöhäsellä innostui itkemään kun asiasta sanoin ja soitin poliisit paikalle,tarkastamaan onkohan mopedisi laillinen.

Paikalle jääneen kypäräsi ja lompakkosi voit käydä lunastamassa prisman infosta,siellä ne ovat.

Sivuhuomautuksena on sanottava että aika kovasti työnsit mopoasi kun poliisit tulivat paikalle,harmi vain että pääsit karkuun.

• ex-polliisin poeka

Mikä tapaus tämä on?

• Mitä lie
        ex-polliisin poeka kirjoitti:

Mikä tapaus tämä on?

Humalaisten horinoita.

• Kanssakärsijä

Nyt on neljästä meluterroristista tiedot ylhäällä,huomenna mennään poliisilaitokselle ja kysytään konstaapelilta kotikäyntiä,loppuu turha päristely,kipasenpahan samaan syssyyn ihan itsekkin kotiovella asiasta sanomassa,saa nähdä miten moni mopedi vielä pärisee.

• ohjeistajalle

Ei mopos ees vedä mihinkää mun isoveli oli nähny semmosen S1 mikä oli yön musta ja siin oli kuulemma monttu kone. Kierti sen 10 000 ja laulo nopeemmin 100 kun piikit. Se kuulemma kuulosti ihan vakiolta enne kun se löi hanukan tiskii.Ja sä itket euromopista joissa on ääänirajotus pojat ääni mittauskeen koululle kun ei saa 85dB ylittyä vanhemmissa ei tälläistä ole ja katit tarkastukseen kans ettei ole matkalle pudonneet. Ainiin mikä pakoputki papikasta unohtu putki kerran ja ajoin pelkällä alkukäyrällä. Piip piip richie. Mut vanhoissa ei kyllä nuo valotkaan anna myöten yö ajolle. Ostatte kato pojille euromopon sijaan tunturi tigerin niin ei voi ainakaan kukaan valittaa että on liian helppo virittää. Sellanen lypsyjakkara painaa 50kg kun euromopot 100kg (ees vanha piikki ei paina niin paljoo!). Katoavaa kansan perinettä ovat myös ns.tossumopot eli Honda monkey ja Suzuki Pv. Sen isjaan te torvet ostatte kiinan paskoja kun ne maksaa saman kun vanha manki mut mieti kiina mopon korjaamiseen tarvii jesaria ja liimaa, vanha monkey 10mm avain ja talttapää ruuvari. Nää teidän euromopot jota suositte ovat suunniteltu kulkemaan 80km/h suomimopot 45km/h. Itse olen hankkinut tai aion hankkia suomimopon koska sen virittämisessä on enemmän haastetta ja sen teho paino suhteen saa paljon järkyttävämmäksi kuin uusissa mopoissa. 10hp jos revitään ulos se tekee 1hp/5kg:tä kohden esimerkki tapaus tigerissä vastaava teho tekee euromopossa vaikka riejussa 110kg 1hp/11kg. Ja kun otetaan huomioon suomimopoa voi keventää korvaamalla osia nykyaikaisemmilla. Mul on minivilkut ja mulla on käsi jolla mä näytän kun sakemanni et mä meen tonne. Mulla on alakautta tehari ja mullapas onkin vakio hööni lyhenetyllä paisarilla no yyh. mulla onkin isompi kaasari itsehän porautin vakio kaasarin ei poliisi nää. No joo mulla on elektroninen rajotin ettei mee liian kovaa no joo mulal on ryyppy et käy normaalisti liian laihalla säästää bensaa. no joo mulla on halogen polttimo et mä nään ajaa no yyh joo poliisitkin näkee sutk un et osaa ilman valoja ajaa. Eli vetäkää valittaja mummot ja papat v***u päähän ja ostakaa niitä suomimopoja.

• kiristääkö pinna?
    • huh huh

kyllä meinaa oikeesti mennä hermot noihe mopoilijoiden kanssa sinkoileevat kuin päättömät kanat ja h***tto ne äänet huh huh eilis iltanakin ajelivat sokkarinkulmilla jollaki tainnu olla koko putkee ku piti nii älytöntä mekkalaa ja kaiken lisäks tyttö.... hei haloo järjenkäyttö on suotavaa...

• .

No kyllä se talvikin joskus tulee, sittenhän ne häviää kun raukat uskalla edes talvella ajaa..

• Ruopponen

Se oli pojilla mieluisa aamuherätys kun isipappa repi sängystä veks ja huuti niin kovasti että kuului ulos asti että" eikö vittu ollu puhe että sitä ei mennä virittämään."

Siirtyy kuulemma ainakin yhden pojan mopoajelut ensikesään. Mieluisaa huomata että edes jollain vanhemmilla on järkeä päässä.

• Oikein!

Hehehee....
      kyllä nyt naurattaa tässä sivullistakin oikein perkekleesti!

• lavlidei

Todistin kesän kauneinta näkyä,prisman pihalla komeasti keuliva nuorukainen kolhaisi vastaantulevaa lava-autoa,sovittua saivat mutta itkuksi meni pojalla sekin homma,asiallinen autokuski olisi nostanut mopedin kyytiin ja sanonut että ollaan sujut.

• Hieman järkyttynyt..

On kyllä aivan totta että useat skootteri/mopo tytöt- ja pojat virittäväs ajokkejaan eivätkä piittaa liikennesäännöistä, mutta onko järkevää kuitenkaan uhkailla lapsia lyömisellä sekä muilla lapsellisilla tavoilla ja toivoa että ajavat kolarin niin etteivät koskaan kävele? Tiedän myös sen että on rasittavaa kuunnella aamuyöllä kun mopot ja skootterit pärräävät rinkiä pitkin Savonlinnaa, mutta sellaista se elämä on eikä kaikkiin asioihin voi aina vaikuttaa. Olen itsekkin ollut nuori joskus ja ajanut tällaisella mopolla ja niin on varmasti osa teistä muistakin. Ja kyllä ainakin minun lapseni ovat oppineet että mopoilla ei ajeta miten vain tai ne otetaan pois ja jos sakkoja tulee, ne maksetaan itse vaikka myymällä sitten se ajopeli. En kuitenkaan kohota kättäni lapsiani vastaan jos he tekevät jotakin väärin, mutta rangaistuksen saavat kuitenkin. Hieman vähemmän väkivaltaista uhoamista ja hieman enemmän asiallista tekstiä niin muutkin saattaisivat ymmärtää pointtinne/kantanne.

• Ruopponen

Nyky-yhteiskunta ei kaipaa kuin kuria ja tiukempaa valvontaa. Sinäkään mitään mahdat kakaroillesi,luultavasti pahimpia rällääjiä tällä kylällä.

• Hieman järkyttynyt.
        Ruopponen kirjoitti:

Nyky-yhteiskunta ei kaipaa kuin kuria ja tiukempaa valvontaa. Sinäkään mitään mahdat kakaroillesi,luultavasti pahimpia rällääjiä tällä kylällä.

Minun lapseni eivät ole KAKAROITA eivätkä niitä pahimpia rällääjiä, mutta olen pahoillani jos sitä toivoit. Sinulla taitaa olla jonkun sortin asenne- ja tunnevamma.

• bloo

ettei vaan Ruopposella olis omia mukuloita rälläämässä joita et saa kurissa pidettyy ku noin kiukuttaa...

• Ruopponen

Meikäläisen kakarat ei rällää kuin autoilla.

• HAHAHAHAH!

No kyllähän se nuoriso osaa autoillakin töllöillä.. Että siihen malliin haukut sitten.

• Superdenso

Loistavaa että joku on vaivautunut asiaan puuttumaan vaikkakin hieman omalla tavallaan

• Vitutuksentappi

Savonlinnan poliisi ei ole kykeneväinen mihinkään. Aikaa riittää pultsarien kiusaamiseen mutta autoralli ja mopokaahailu,moottoripyöristä puhumattakaan jää ilman huomiota,vastaus on aina sama että pitää laittaa partio kun kerkiää.

Missä on tutkat,yksi viikonloppu kaupungissa käsitutkalla varustettuna siviilipukuinen poliisi saisi kiinni yki puolet näistä perkeleen kaahaajista.

Mutta ei,mukavampihan se on naureskella volkkarissa ja kuskailla tuttuja kapakkaan. Tämäkin nähty.

Porukka saa ajaa kuin formuoilla konsaan pitkin ja poikin,mutta auta armias jos ajat vanhemmalla autolla missä pikkasen pelti kukkii ja putki vuotaa ni ollaan varikolla justiinsa tekemässä selkoa,minne,milloin,miksi,kenen auto,onko katsastettu,onko juotu,onko huumeita. Ja samaan aikaan kakarat kaahaa tuhatta ja sataa ohitte ja poliisi kattelee että onpa nyt vuntsikka roikkumassa,laitetaanpa rikesakko.

EI TULE VITTUAKAAN TÄSTÄ HOMMASTA!

• Kalle jankko

Voin vakuuttaa, että ongelma ei ole vain paikallinen.Hyvinkäällä ihan sama meno. Ei minkäälaista liikennekuria, ajetaan ihan missä sattuu ja yksikään mopo ja meilläpäin vielä ne käsittämättömät mopoautot, eivät aja alle 60 km tunnissa.

Poliisia ei koskaan näy missään, paitsi keskustassa kyttäämässä, puhuaanko kännykkkään ja onko turvavöitä.

Suomessakin voisi ottaa käytöön virhepisteet Englannin tyyliin. Esim viritetty mopo on kolme virhepistettä, varomattomuus liikenteessä 1-2 virhepistettä.
        Kun pisteitä kertyyy 5, mopo romutetaan.

• Syy on siinä että..

"Aikaa riittää pultsarien kiusaamiseen mutta autoralli ja mopokaahailu,moottoripyöristä puhumattakaan jää"

..ne pultsarit ovat hitaita liikkumaan, joten niitä on helppo ottaa kiinni. Mihinkäs se humalainen ja jo muutenkin vaivainen karkuun pääsisi.
        Autoilla/mopoilla rällääjät liikkuvat paikasta toiseen nopeasti, joten sellaisen kiinniottaminen vaatisi ihan työtä!

• Juu,

sama juttu se on vanhempien autojen kanssa missä tahansa.
      Tulin joku aika sitten Vantaalta parikymmentä vuotta vanhalla Nissanilla ja ajoin tällä puolen Kouvolaa ajoin yli kymmenen auton jonossa. No, eikö perkele poliisi ollut räpylä pystyssä ja poimi minut ainoana koko ryhmästä nuuhkittavaksi, vaikka varmasti olin ajanut koko matkan kaikin puolin tieliikeenelakien mukaan, eikä mitään huomauttamista olisi ollut.
      Eipä sen puoleen, näitä on jo sattunut vuosien myötä niin usein että kohta alan niihin tottumaan, mutta sen verran minultakin ajoittain hermot pettää vastaavissa tilanteissa juuri tyhjänpäiväisen pysäyttelyn takia, etten malta olla antamatta omaa kommenttiani herra poliiseille..joskus jopa " vähintäin riittävän voimakkaasti".
      Vaikka on vanha auto niin sen omistaja ei sen takia ole rikollinen tai humalassa, ja autokin on todennäköisesti laillisessa kunnossa. Näin ollen poliisit voivat keskittyä etsimään uhreja itselleen muulta taholta.

• Savorulezz

Tännää seiso poika jäähallin luona harmissaa sokootterin kanssa,menen kysymään mikä hätänä ni oli mopo lauennu,eikä ollu puheaikoo,sanoin että ois miulla tuossa työkalut korjata mutten auta ku pärreet kumminki toisten yöunet pilalle,ja läksin veskarile syömää.

Kyllä poikoo harmitti =)

• hehe123

Hyva aina ajaa savonlinnan keskustassakin yolla 100sta kun ei poliiseja nay missaan. Siita paloaseman valoista seuraaviin ja sitten sita paakatua siihen nordean kohdalle :P

Ja talvi kun tullee niin juna asemalle rinkia ajelemaan sen tolpan ympari

• Ai niinku

driftaamaan lumella. Myökii tullaan Latalla veljholkin kanssa ens talvena. Käytii myö viime talvenaki vähä näyttämässä. Kyllä kiltsit vähä katteli et mitähän miesten miehiä ja alhvauroksia nää oikein on. Taijettiin tehä lähtemätön vaikutus ja ens talvena sitä on taas ns. kypsää kauraa oottelemassa meitä peräkylän vetomiehiä.

• "Poliisi ottaa...
    • Monkki

Monessa maakunnassa on jo samasta ongelmasta uutisoitukin ja asiaan puututtu lain toimesta. Savonlinnassa vapaalla olevat virkavallan edustajat huomauttelee vain asiattomasti parkkeeraavia prätkäkundeja :D ... suht. huonoin seurauksin...

• Sdenz

Kyllä o viinapullon tarjoomisen paikka jos kirveenheiluttajan tavotan,hienoa työtä!

• No,

eiköhän tarjota toinenkin, niin hamara heiluu iloisemmin .eikä kahta ilman kolmatta..

• -motoukko-

Ei ne mopopojat/tytöt välttämättä pahoja ole. Ne ovat vaan kokemattomia liikenteessä ja hieman tyhmiä. Harva, jos kukaan niistä tietää oikeata turvaväliä auton tai toisen moponkaan takana ajaessaan. heidän kannattaisi joskus kokeilla jossain parkkipaikalla mikä on mopon jarrutusmatka täydestä vauhdista. Sen kerron että se on sekä mopolla että motskarilla aina huomattavasti pitempi kuin autolla on. Jarrutusmatkaan pitää lisätä myös reaktioaika eli se aika jonka ajoneuvo liikkuu ennenkuin jarrutusta edes aloitetaan. Kun auton jarruvalot vilahtavat niin siitä alkaa se reaktioaika ja loppuu jarrutuksen aloittamiseen, jos loppuu. Usein se aika loppuu siihen peräänajoon eikä ole vielä edes aloitettu jarruttamaan.
      Itse olen ajanut isolla motskarilla alun kolmatta kymmentä vuotta ja käynyt lukuisilla ennakoivan ajon kurseilla. Just jarrutusmatkan pituus yllätti kaikki, jopa kokeneetkin motoristit. Tehdyissä kokeissa kukaan ei jarruttanut autoa lyhyemmällä matkalla vaikka joukossa oli ajokouluttajia ja jonkun verran ratojakin kiertäneitä.
      Kannattaa huomioida myös se että kaksipyöräisellä lieväkin peräänajo johtaa kaatumiseen ja asvaltti-ihottumaan sekä ajopelin jonkunasteiseen hajoamiseen. Tai pahimmassa tapauksessa vielä takana tulevan yliajoon. Kaksi päällä homma muuttuukin sitten jo monin verroin huonommaksi.
      Käykää kokeilemassa tyhjällä parkkipaikalla jarrutusmatkaa. Pyytäkää jotain kokeilemaan myös autolla samaa ja vertailkaa.

• Fakitool

Ei varmasti kaikki,vituttaa vaan kun ajetaan miten sattuu ja ollaan ku maantien herraa,valitettavaa mutta totta.

juuri tämän takia EN väistä jos tulee kolari ja ei ole minun vikani. Sama koskee autoja jne.

• nahkakolo

se vitunaikanen mölinä jonkun tuntemattoman talon pihassa, esim minkä tahansa malakiaksen! miks hitossa! painukaa kotia rumissa raitahuppareissanne ku ette ees asu täällä! ei tarvii huudella ja päristellä ja kovistella, ihmiset nauraa teille teinit. ei tarvii pilata ihmisten vähäisiä yöunia.. haistakaa paska. ei naurata. seuraavan kerran kun nään meidän roskakatoksessa jonkun teinin istumassa roska-astian päällä (kyllä, ne hajoaa) niin tumppaan sen haisevan röökin sen sieraimeen. keksikää joku muu piilopaikka jossei oo pokkaa vetää sitä röökiä (poskeen) julkisesti.

• No..

"jossei oo pokkaa vetää sitä röökiä (poskeen) julkisesti."

..olehan varovainen ettet itse tule vedetyksi poskeen, tai peräti nahkakoloon... julkisesti.

• fariinisokeri

Hei nahkakolo! Rauhoitu, puhutaan sun nahkakolosta...

• jkmk

Kyllähän tuo kieltämättä kupoliin ottaa, eikä poliisilla ole kuulemma aikaa puuttua vaikka miten rälläävät.

Kai se on vaan siedettävä.

• Kyllä nauratti

eilen Kerimäellä kun räkänokkia oli pysäytetty moporatsiassa. Taisipa siirtyä muutamalta nullilta kortin saanti vuodella. Kävinkin pyytämässä poliisia uudelleen Kerimäelle mutta seuraavan kerran illalla niin paljastuu vielä paljon enemmän laittomia mopoja. Nämä mopojullit on näköjään niin tyhmiä ettei niihin tehoa kuin kova linja: Kortti pois, mopo rekisteröitäväksi kunnon sakkoineen ja omana toivomuksena vielä oikein kunnon vanhanajan selkäsauna isin taholta niin että tuntuu.

• åpp
        Kyllä nauratti kirjoitti:

eilen Kerimäellä kun räkänokkia oli pysäytetty moporatsiassa. Taisipa siirtyä muutamalta nullilta kortin saanti vuodella. Kävinkin pyytämässä poliisia uudelleen Kerimäelle mutta seuraavan kerran illalla niin paljastuu vielä paljon enemmän laittomia mopoja. Nämä mopojullit on näköjään niin tyhmiä ettei niihin tehoa kuin kova linja: Kortti pois, mopo rekisteröitäväksi kunnon sakkoineen ja omana toivomuksena vielä oikein kunnon vanhanajan selkäsauna isin taholta niin että tuntuu.

hanki elämä. olet varmaan lihava?

• Sinullakin se
        åpp kirjoitti:

elämän hankkiminen taitaa olla vielä edessäpäin, vai mitä pikku finninnäplääjä.

• mopedsneverstop
        Kyllä nauratti kirjoitti:

jos ite käräyttelet, niin kerrotko tässä ja nyt nimes jaosoittees, tulen käymään varmasti juttusilla ????? ja ps.. olen kerimäkeläinen

• Siirryt kadun

jos ite käräyttelet, niin kerrotko tässä ja nyt nimes jaosoittees, tulen käymään varmasti juttusilla ????? ja ps.. olen kerimäkeläinen

toiseen reunaan jos vastaan tullaan vaikka voisit melkein olla jo lapsenlapseni. Kummaa räkänokan uhoamista nuo sinun juttusi mutta eihän lapselta voi tuon kummempaa odottaa.

• Taitaa Jesse-poju

lisäillä itse plussia kommenttiensa perään. Ei kai Kerimäelläkään näin montaa täysidioottia liene vaikka mopopojissa niitä on kyllä useampia. Sanotaan nyt vaikkapa esimerkiksi pikkunulli Jörö Lind.

• No en minä
        åpp kirjoitti:

mutta tämä pääpukari Jesse taitaa olla vapaan kasvatuksen saanut eikä häneltä ole mitään kotona kielletty. Sitten onkin kaikenmaailman roskaruoka maistunut ja seuraukset näemme päivittäin Kerimäellä. Kai Jessestä sentään joku samanmuotoinen ajattelee positiivisesti tyyliin "Jesse ihana - perse lihava"

• hahhah666

Kyllä,aivan oikein.

• onneksi tulee talvi

On melkoista jauhamista tämäkin ketju. Kumma juttu, että aina ollaan syyttämässä virkavaltaa, sosiaalihuoltoa ym. jos ja kun nuoret rällää mopoilla, juo alkoholia tms. Mielestäni vanhempien tulisi olla paremmin perillä lastensa tekemisistä ja kaveripiiristä.

Mitä mopoihin tulee, niin harva isä on niin munaton, ettei ymmärrä mitään mopojen päälle. Meinaan vaan sitä, että olisiko hyvä silloin tällöin käydä kokeilemassa sitä pojan/tytön mopoa ja todeta sen virittäminen ja liikennekelpoisuus. Tällä ei sitten ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa mutta tiedän paljon naisia, jotka eivät osa tai uskalla edes kokeilla mopolla ajamista. Sen vuoksi työnnän vastuuta lasten mopojen "katsastamisesta" isille.

Jokaisessa mopossa tulisi olla toimivat jarrut, valo edessä ja takana, suuntavilkut ja taustapeili. Vielä kun poistaisi virit, jolloin äänikin olisi siedettävä, niin vähenisi tämä ärsytys melkoisesti (toivottavasti).

• mopedsneverstop
        onneksi tulee talvi kirjoitti:

On melkoista jauhamista tämäkin ketju. Kumma juttu, että aina ollaan syyttämässä virkavaltaa, sosiaalihuoltoa ym. jos ja kun nuoret rällää mopoilla, juo alkoholia tms. Mielestäni vanhempien tulisi olla paremmin perillä lastensa tekemisistä ja kaveripiiristä.

Mitä mopoihin tulee, niin harva isä on niin munaton, ettei ymmärrä mitään mopojen päälle. Meinaan vaan sitä, että olisiko hyvä silloin tällöin käydä kokeilemassa sitä pojan/tytön mopoa ja todeta sen virittäminen ja liikennekelpoisuus. Tällä ei sitten ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa mutta tiedän paljon naisia, jotka eivät osa tai uskalla edes kokeilla mopolla ajamista. Sen vuoksi työnnän vastuuta lasten mopojen "katsastamisesta" isille.

Jokaisessa mopossa tulisi olla toimivat jarrut, valo edessä ja takana, suuntavilkut ja taustapeili. Vielä kun poistaisi virit, jolloin äänikin olisi siedettävä, niin vähenisi tämä ärsytys melkoisesti (toivottavasti).

siitä lähtien kun 15v täytin on porukat sanonu että kaiken teet minkä parhaaks näät, jos virtität ja jäät kiinni itse maksat....mopolla oon pennusta asti ajanu, joten en ole liikenne riski, koska kaikki mopoilijat ei ole ihan täysiä tunareita. ei pitäis yleistää..., ja niinhän sen pitäis olla että isä ja äiti ei maksais pennuille mitään...jos oisin kaiken saanu laittaa sakot ym. porukoille niin ois rahaa aika paljon--

• Nimenomaan olet

siitä lähtien kun 15v täytin on porukat sanonu että kaiken teet minkä parhaaks näät, jos virtität ja jäät kiinni itse maksat....mopolla oon pennusta asti ajanu, joten en ole liikenne riski, koska kaikki mopoilijat ei ole ihan täysiä tunareita. ei pitäis yleistää..., ja niinhän sen pitäis olla että isä ja äiti ei maksais pennuille mitään...jos oisin kaiken saanu laittaa sakot ym. porukoille niin ois rahaa aika paljon--

liikenneriski tuon kaikenosaavan ja hallitsevan asenteesi takia. Vanhempana ehkä sitten tajuat ettet tajunnut etkä osannut yhtään mitään. Toivottavasti säästyt hengissä asenteesi kanssa siihen saakka.

• Lapsirukka,

sinustako ei ole kukaan välittänyt vaan antanut tehdä mitä 15-vuotiaan täysin kehittymätön mieli haluaa. Nyt haluat siis asettua kaiken yhteisesti sovitun ja päätetyn yläpuolelle vaikka pelisäännöt on laadittu juuri sinunkaltaisijasi henkisesti kehittymättömiä lapsia varten. Älä jatka uhoamistasi ja pään seinään puskemistasi, se ei tule johtamaan mihinkään positiiviseen lopputulokseen.

• jotain rajaa

Mitä muuten kytät sanoo jos härnää mopopoikaa toki nopeuksien puitteissa ja saa sen ajamaan esim. 75 km/h ja saa tämän videolle siten että sankarin voi tunnistaa? Onko kyttien pakko reagoida, jos niille tämmöttisen videon vie?

Nyt oisin kyl sitämieltä että lakimuutoksen voimin: viritetty mopo tuomitaan automaattisesti menetetyksi valtiolle ja kortti siirtyy 5 vuodella. Lisäksi tulee moottoripyöräverot tms. shitit automaattisesti maksuun. Jokohan junnut uskois.

• no..

mitäpä sanomista siinä nyt olisi. On ihan sama ajaako mopolla "härnättynä" vai h'rnäämättä sen 75km/t, niin samalla tavalla se on lainvastaista.
      Siitä vaan latailet youtubeen ja laitat samalla menemään poliisin sähköpostiin, ja jos et et halua niin ei tarvitse edes nimeäsi ilmoittaa

• rällääjä :D

ei riitä poliisille todisteeksi! voi olla muokattu tai nopeutettu. puhutteluun saattaa joutua mutta se ei ole pitävä todiste.

• Vaan-

kun rekisterilappu näkyy, niin silloin ainakin poliisit käy tutustumassa asiaan lähemmin.

• bädmothaföckhä

mopedsneverstop Jesse Sahinoja... Ohhoh vittu mahasika jäisit vaa jonku kylän rekan alle ni pääsis tost sunki päättömäst uhkailust ja " wannabe " kovis jutuista eroon.. ja siks toiseksee, sulla taitaa olla vielä yks tuulilasi ennen noitten sakkojen maksamista.. Hoitelehan maksu tuulilasista ettei tarvii mopos takarengast survooo ihraseen haitariis!

• Vieläkös tekee

Jesse-pojun mieli uhota kun nimikin paljastettiin. Tosi noloa ja huomenna koulussa kaikki nauraa lihavalle ja tyhmälle läskille. Eivätkö vanhemmat ole kontrolloineet edes läskin ruokailutapoja.

• hahaalol

antakkee mopoilijoiden mopoilla pilkunnussijat.. :D

• Jesse Sahtimaha

Menipäs aika hiljaseks tuo kerimäen paisunu hiivavati.. Luulin että " ennen mua pelotti mut nyt mulla on pilotti " ois vieny tota sun pään aukomista pidemmällekki. Mut eheeei.. Marise vaa kotona siinä puurokattilan ääressä äireelles jotta tuo lisäää soppaa äläkä täälä soittele suutas. Mikäs tää tuulilasi juttu on? Oot tainu laihistaa kaupungilla kun hyvännäkösiä teinejä mennyt ohi.. Ne kun oli ohi mennyt niin etpä enää laihistanu, seurauksena hajonnut tuulilasi.. Varmaan kohta tulee viestiä että kerro nimes, tuun vetää nenän lyttyy, pieksän sut ihan paskaks yms. Grow up bäääädmöthäfuckha !

• mopediton

Elekee elekee, Jessukka pelekee.

Puuro pingottaa Jessukan vatsaa, saa nähdä milloin pissis-rintamalla Jessukalla natsaa.

Mopedilla Jessukka ajaa, ei testosteronin erityksellä ole silloin ylärajaa.

Kun Jessukka laittaa kypärän päähän, ei mene aivonesteet jäähän.

• Eipä natsaa
        mopediton kirjoitti:

Elekee elekee, Jessukka pelekee.

Puuro pingottaa Jessukan vatsaa, saa nähdä milloin pissis-rintamalla Jessukalla natsaa.

Mopedilla Jessukka ajaa, ei testosteronin erityksellä ole silloin ylärajaa.

Kun Jessukka laittaa kypärän päähän, ei mene aivonesteet jäähän.

Jessellä edes pissisrintamalla mutta jos löytäis omantasoisensa läskin yläasteelaisen niin ehkä pääsis pussailemaan ja kähmimään hikisiä alushousuja. Voi, se olis Jessestä ihanaa.

• Homo1222222222222222

Imaskee säkkejänne

• haistakaa ....

hankkikaa vittu elämä ettei tarvii kytätä mopoja ja valittaa

• Ei mopoja tarvitse

mitenkään kytätä. Ne kuulee jo kilometrin päästä. Eikä sekään vielä mitään mutta kun nuoriso ei tunnu ymmärtävän liikennesäännöistä hevon p a s k a a ja törmäilee silti laumoina yleisillä teillä. Lisää moporatsioita joka puolelle missä vaan häirikköpennut rällää.

• Eikiinnostapoliisia.

Savonlinnan poliisi ei vaivaudu EDELLEENKÄÄN asialle tekemään mitään,ennen sentään ratsattiin koulujen ja amisten pihalla parkista viritetyt mopedit ja annettiin omistajalle lappu muistoks virityksistä.

Jossain välissä jollain napsahtaa ja joku kakara saa korvilleen,niinkuin muualla suomessa.

• mopopojan äiti

Kuulkaahan. Kyllä poliiseja kiinnostaa mopopoikien mopojen tarkistus. Meidän poikakin on pysäytetty ainaskin 6 kertaa.
      Ja toinen asia joka minua ihmetyttää on se että autoilijat vouhottaa että mopopojat ajelevat miten sattuu tiellä. Esim. mertalan risteyksestä kun ajetaan prismalle niin siinähän on nopeusrajoitus 40km/h. Tietääkseni. Niin silloin mopoilijaa EI SAA ohittaa tiellä. Vaan ajellaan me autoilijat ihan vaan nätisti mopopoikien perässä prismalle.
      Näille mopopojielle vaan oikein mukavaa syksyä. Ajelkaa varovasti ja muistakaa väistellä autolla hurjastelijoita.

• ahtaamo

Mitä poliisi edellä, sitä lakia muuten noudattava kansalainen perässä.

• Menkää hyvät ihmiset

.. itseenne. Olisi varmaankin hyvä käydä kattomassa peiliin? Tarvitseeko ihmetellä MEIDÄN nuorten käyttäytymistä, kun itse olette tuollaisia .. jätänpä sanomatta. Sitä saa mitä tilaa.
      Terveisin mopopoika, viritetyllä mopolla.

Haters gonna hate

• Herätys..

Mikä v**** teitä aikuisia ihmisiä vaivaa?! Eikö ole vieläkään pallit lasketunut kun tuolla tavalla pitää nuoria uhkailla. No miksi ette mene mitään sanomaan jos vaikka on vähän isompi porukka, pelkäättekö että pilkka osuu omaan nilkkaan?..
      Ja poliisitkin ovat sanoneet että eivät rupea ajamaan takaa, koska eivät saa välttämättä kiinni ( mopot ovat paljon ketterämpiä kuin autot..), tottahantoki saavat rekkarin ylös, mutta ei silti ole tarpeeksi näyttöä syylistää mopon omistajaa.
      Ja ehkä jätätte uhkailut uhkailuksi, ovat poliisit nimittäin sanoneet että ulkopuolisten on turha puuttua, koska jos fyysistä väkivaltaa käytätte niin te olette silloin ne tuomittavat!

• Pallit on

kyllä laskeutuneet yli 50 vuotta sitten. Silloin miehillä tosiaan oli vielä pallit, kuinkas sinulla? Se on kuule poju ihan sama minkä kokoinen porukka teitä pas-kahousuja milloinkin häiriköi. Yksikään ei sano vastaan sanallakaan kun sällit jo hajaantuu. Kyllä tyhmimmätkin Läski-Jesset sen verran älyää pelätä vaikka täällä uhotaan minkälaisena kovanaamana hyvänsä. Ensi kesänä ei moporallia päästetä alkamaankaan seuraamalla, mitä ympäristössä tapahtuu. Tähän saakka te olette voineet hillua miten tahansa mutta nyt se on loppu kun ruvetaan pelaamaan tätä peliä samoilla säännöillä kuin te. Se tietää joillekin pukareille vähintään alusvaatepyykkiä jos ei pahempaakin. Fiksuimmat uskovat onneksi vähemmälläkin.

• Herätys..

Unohda jo nuo läski-jesse jutut. Eipä oo teitä kovanaamoja näkynyt porukoille uhoavan.. Ja jos kerta porukka hajaantuu kun menette sanomaan nii mikä on sitten ongelma, jos noin helposti niistä pääsette eroon?..
      Mutta sen verran itekkin ymmärrän ja kotona on opetettu että vahhempia ihmisiä pitää kunnioittaa, mutta rajansa silläkin jos tullaan uhkailemaan..

• Ei niiden tarvii

ees uhota kakaroille. Kun ne tulee paikalle, pennut lähtee niinku rotat tunkiolta. Sie et taida ees tietää ketä tuo kirjottaja tarkottaa. Miul on aavistus kun kerran kuulin niiden keskenään puhelevan. Alkaa näköjään olemaan mitta täynnä ja sitten saattaa pölistä. Mitä mie tiiän nii tuo Läski-Jesse on kyllä täys pelle kun se aina uhoaa olevansa jotenkii kovis.

• Herätys..

Noni eli asia sillä selvä, uhoamiset sikseen ja eikun pölähtävät siihe nenän eteen niin pääsee mopo porukasta eroon, eipähän tarvitse käyttää väkivaltaa ja lusia sitten miettimässä mitä meni tekemään. Ja tähän Läski-Jesse asiaan en puutu , koska en siitä mitään tiedä, enkä tunne koko kaveria.

• Luulin jo että..

joku on Savonlinnan suunnalla siirtynyt jo käytännöntoimiin, mutta ei sitten kuitenkaan.
      No hyvä, sillä kinni ei saa jäädä.

Ohikulkija hyökkäsi mopoilijan kimppuun - puristi poikaa kaulasta ja riuhtoi kypärästä
      Julkaistu: 13.11.2011 10:14

Jalankulkija ei pitänyt mopoilijasta kevyenliikenteenväylällä Jyväskylässä.
      Mopoilija, 16-vuotias nuori mies ajoi lauantaina kello 16 aikaan mopollaan kevyenliikenteenväylällä Aapatiellä.

Mopoilija ohitti kevyenliikenteenväylällä kävelleen 64-vuotiaan miehen vasemmalta puolelta hiljaisella vauhdilla kun mies hyökkäsi mopoilijaa kohti.

Mies yritti työntää mopoilijaa ojaan, siinä kuitenkaan onnistumatta. Tämän jälkeen mies oli puristellut mopoilijaa ranteesta ja kaulasta ja sen lisäksi hän oli tarttunut kypärän leukasuojasta ja oli ravistellut mopoilijan päätä edestakaisin.

Poliisille mies kertoi hermostuneensa, koska väylällä ajaa niin paljon ja usein mopoja, vaikka se ei ole sallittua.

Poliisi tutkii tapausta mopoilijan osalta liikennerikkomuksena ja jalankulkijan osalta pahoinpitelynä ja liikenneturvallisuuden vaarantamisena.

IS

• JESJES6

Viinapullo tienattu.

• remureiska

annetaan poikien ja tytönjen ajella mopoilla.Meidän vanhempien pitää valistaa nuorisoa ,eikä olla virittämässä niitä vehkeitä

• Anonyymi

Tiedän eräänkin vanhemman Savonrannalla, joka ei puuttunut poikansa jatkuvaan mopohäiriköintiin. Päinvastoin häirköintiin oikein kehoitettiin ja jopa omalla esimerkillä. Samainen isä ajeli moottoripyörällään ilman kypärää rälläämässä.
        Että sellaista touhua siellä. Kyseisellä paikkakunnalla voi puuhata mitä tahansa, koska poliisit eivät koskaan vaivaudu sinne asti. Ovat jopa itse niin sanoneet.

• .......

Pienet on huvit sinulla. :)

• ja nyt..

"Tuosta on hyvä jatkaa" vanhetessaankin. Anti mennä vaan.

Ratista käryävistä aiempaa suurempi osa on naisia, kirjoittaa torstain Savon Sanomat.

Naisten osuutta ovat viime vuosina kasvattaneet 18-19-vuotiaiden ja 15-16-vuotiaiden ikäryhmät. Kiinni jää niin mopotyttöjä kuin hiljattain ajokortin saaneitakin.

Usein teinityttö kärähtää skootterilla ajosta siiderin tai oluiden jälkeen illalla tai yöllä.

Muissa ikäryhmissä naisrattijuoppo on edelleen hyvin harvinainen.

Tilastokeskuksen rikostilastokoosteen mukaan naisia oli viime vuonna kiinnijääneistä rattijuopoista vajaat 12 prosenttia, lehti kertoo. 2000-luvun alussa naisten osuus oli keskimäärin noin seitsemän prosenttia.

Rattijuopumusten sesonkiaikaa ovat kesän lisäksi pikkujouluviikonloput.

STT

• Omistajanvaihdos

Nyt on kyllä pakko hehkuttaa täälläkin,nojanmaassa tänään aamupäivällä pojankoltiainen lumen liukastamalla tiellä kopas kumpi kestää,corollan takapuskuri vai mopedin eturengas.

Kuten arvata saattaa niin mopedihan se tappiolle jäi,pienen selvittelyn jälkeen mopo farkunkonttiin ja ajeltiin yhessä koltiaisen kotio asiaa selvittämään.

Muutaman puhelun ja pienen kekskustelun jälkeen tultiin siihen tulokseen että poika antaa mopedin korvauksena hajonneesta puskurista.

Sinne jäätiin kyynel silmässä kahtelemaan kun mopo lähti ja reipas liukastelu lonkkavolvolla alkaa.

Laitanpahan piruuttani mopedin kuntoon ja myyn pois,mahtaa poikaa ketuttaa.

Joten ei muuta ku mukavia joulunalusia kaikille ja muistakaahan roikkua autojen puskureissa kiinni kun mopoilla päristelette.

• rysty seiska

Ei se auta ketään mitään että tapellaan keskenämme. Tosin edellisen kommentin opetus on ihan ok.

Kyllä fakta on se että hyviä käytöstapoja ja LIIKENNEKURIA tulisi opetta näille mopouskalikoille enemmän. Sillä ei kukaan nauti siitä jos tulee ruumiita.

Ei olisi pahitteeksi että myös aikuisille JUNTEILLE.

-------

Ja tämä fasistikiimainen laardiuhoaja saisi miettiä että mitä saavutetaan oman kansan -tai ylipäätään- kenenkään tavan tallaajan uhkailulla? EI mitään. Mene itkemään niille päättäjille tai pankkisioille niistä ongelmista. Ne ovat oikea suunta.

Nimittäin KAIKILLE HEVOSILLE LÖYTYY TALUTTAJAT. Se kannattaa uskoa, sillä se on fakta.

• mopoilija

Ja kukahan "aikuinen" mies tämänkin ketjun on aloittanut? :D Meitä mopo poikia hirveästi pelottaakin te keski ikään ehtineet, keskivartaloltanne pyöristyneet kuin plussa pallo, kaljuuntuneet ja räyhäävät papat, me vain nauramme, jos ette sitä tienneet! Mikä ihmeen ongelma teille "aikuisille" mopoilu on? Vittu vaihtakaa asuin paikkaa jos hennot korvanne eivät kestä mopojemme "kovia" ääniä. Miettikää jos asuisitte esim Etelä-Euroopassa, jossa joissain maissa mopot saavat kulkea sen 70km/h ja ei niissä mitään turhia kuristuksia ole putkissa että äänet olisi hiljemmat. Turhaan te valitatte kun kesäöinä mopoilla ajetaan tuhatta ja sataa, ketä se kiinnostaa? Ei oikeasti ketään. Itsekin koko kesän ajelin aamuun asti ympäri kaupunkia ja tulihan niitä vihaisia "aikuisia" valittamaan että "nyt vittuun ne mopot täältä" mutta ei niistä välitetä paskaakaan.

• Kumma kun ei

yksikään mopopelle uskalla aukaista päätään kun niille menee "ystävällisesti" sanomaan että nyt v ittuun täältä. Täällä uskaltaa joku rohkea märkäkorva ruveta uhoamaan, taitaa olla sankaripoika vertaisilleen. Keski-Euroopassa usein käyneenä panin merkille että ei niissä mopoissa mitkään kovat äänet ole vaikka ne kovempaa kulkevatkin. Siellä onkin lapsilla itsetunto parempi eikä tarvitse kovilla mopoäänillä itseään tehostaa. Toinen ero on paljon parempi liikennekuri. No sivistyneempiähän ne siellä ovat muutenkin.

• Häiskä2

Ei tarvitse olla kaljupää tai isomahainen, vaan täysin normaali jo mopoiästä pois kasvanut ja tajuaa, että on muitakin kanssaihmisiä tässä maailmassa. Äjätelkaa joskus muuta kuin vain itseänne, mopopojat. MIkään ei ole häiritsevämpää kuin yöaikaan edestakaisin samaa reittiä mopoilla ajavat idiootit, jotka eivät tajua, että ihmiset haluavat yöllä NUKKUA. Kyllöä se olette te, jotka sitä paikkaa vaihdatte, emme me, ketkä olemme asuneet vuosikymmeniä samalla paikalla. Olette niitä pahimman luokan meluterroristeja. Ja, Suomessa mopo ei saa kulkea 70 km/t. Valitettavasti mopoiikä on se ikä, missä ihminen on kaikkein tyhmimmillään.

• Ainakin viime

kesänä yksi pikkujannu vänkyili vastaan kun sanoin että nyt rylläys loppuu tällä kylällä. Kävi kitisemään etten minä mikään poliisi ole johon sanoin ettei minun silloin tarvitse pelisäännöistä välittääkään ja roikutin sälliä vähän aikaa kurkusta. Itkuhan siltä tuli ja saattoi vähän lirahtaa pahassa paikassa housuunkin. Sillä oli joku pilliputki mopossa kiinni ja väänsinkin sen ohuen pillin kaksinkerroin. Johan hiljeni loppukesäksi ja ehkä jo ensi kesänä poju on kasvanut jo sen verran että älyää itsekin typeryytensä. Nämä pikkupaskiaiset ovat tottuneet siihen ettei tarvitse välittää mistään mitään kun ei niille ole vanhemmat koskaan opettaneet mitään rajoja eikä muiden huomioonottamista. Monelta näköjään puuttuu myös miehen malli kotoa ja tulokset ovat nyt nähtävissä.

• Poppafauni56

Etkö nyt saaaaa- tana ymmärrä mopoilija, että ei ole kysymys siitä, kiinnostaako yöllä ajelu ketään, vaan se , että se häiritsee, ymmärrätkö HÄIRITSEE! Onko sinulle, lapsellinen idiootti tullut koskaan mieleen otta huomioon myös muita ihmisiä!

Etelä-Euroopassa EI mopot saa kulkea yhtään sen kovempaa. Älä puhu Pas....kaa.
      Ja sinunko, aivottoman munapään takia pitäisi vaihtaa asuinpaikkaa, voi helevetti.
      Jos joku lähtee, se olet sinä.

Saatko orgasmin siitä, kun mopo kulkee yli salltun nopeuden. heikosti ovat asiat.

• Alakaariittämmää

Juuri tämän takia en henkilökohtaisesti anna sääliä tai vaivaudu väistämään näitä kaksitahtiterroristeja. Minä ajan liikennesääntöjen mukaan,ja jos niitä ei osaa kakarat noudattaa ni jääkööt alle.

Kotioloista ja autokoulusta pitäisi oppi takoa päähän mutta minkäs teet kun nuori sukupolvi on seelkärangatonta paskahousuikäluokkaa.

Muutaman kerran julkinen selkäsauna ja mopedi muutamaksi kuukaudeksi talliin parkkiin niin alkaa liikennekäytös muuttumaan.

Joten jos joku vanhempi tämän lukee niin OLISIKO AIKA HOITAA KERRANKIN VANHEMPIEN VELVOLLISUUTTA ja tarkastaa oman vahinkolaukauksen liikennekäytös,ajan kanssa jos sanomista löytyy,se on vain kasvattava kokemus.

• Mie vaan

Tässsä keskustelussa kirjoittavat aikuiset ovat vain katkeria kun eivät itse nuoruudessa saaneet ajaa viritetyillä mopoilla.. Joten nussikaa äitejänne!

• Virittäminen oli

silloin vähän vaikeampaa kun kaupasta ei saanut mitään vaan oli osattava ja ymmärrettävä. Nyt kermaperseet tilaavat osia netistä mutteivat vieläkään ymmärrä koko hommasta mitään. En ole teille lapsille kateellinen sillä ajan itse reilusti yli sataheppaisella oikealla moottoripyörällä, vieläpä liikennesäännöt tuntien ja niitä kunnioittaen. Ehkäpä olen juuri siksi vielä hengissä. Muuten, sitten kun sinullakin on jalkovälissäsi tarpeeksi potenssia tai potentiaalia, sinun ei tarvitse enää epätoivon vimmalla yrittää kalastella muiden huomiota. Sitä saat tahtomattasikin. Tule motoristien kevätkauden avaukseen katsomaan oikeita moottoripyöriä. Uusia ja vanhempia. Ehkä jonain päivänä sinäkin vielä ymmärrät.

• Tämä oli hyvä
        Virittäminen oli kirjoitti:

silloin vähän vaikeampaa kun kaupasta ei saanut mitään vaan oli osattava ja ymmärrettävä. Nyt kermaperseet tilaavat osia netistä mutteivat vieläkään ymmärrä koko hommasta mitään. En ole teille lapsille kateellinen sillä ajan itse reilusti yli sataheppaisella oikealla moottoripyörällä, vieläpä liikennesäännöt tuntien ja niitä kunnioittaen. Ehkäpä olen juuri siksi vielä hengissä. Muuten, sitten kun sinullakin on jalkovälissäsi tarpeeksi potenssia tai potentiaalia, sinun ei tarvitse enää epätoivon vimmalla yrittää kalastella muiden huomiota. Sitä saat tahtomattasikin. Tule motoristien kevätkauden avaukseen katsomaan oikeita moottoripyöriä. Uusia ja vanhempia. Ehkä jonain päivänä sinäkin vielä ymmärrät.

ja sai pennut näköjään hiljaiseksi. Toivottavasti siellä edes vähän mietitään ettei kukaan aikuinen polta oikeasti päreitään näiden kanssa.

• No ei kun me

nussitaan mielummin sinun äitiäs jos se ei ole vielä ihan rupsahtanut. Tai on saatettu nussia jo 16 vuotta sitten, mihin en kyllä usko kun tulosta mietin. Ei kunnolla nusasemalla tuollasta pskaa synny kuin sinä olet. Heheeeeeeeeee.

• .

Tammi-,helmi-, maaliskuu oli aika hiljaista.

• uhoamiseksi jäi..

Kovanaamat sanoi, että "Ensi kesänä pidetään huolta että moporalli ei ala!" Hyvin on tuolla kylillä rallia näkynyt.. Taisi jäädä tämäkin näiltä keskenkasvuisilta "aikuisilta" uhoamiseksi.. Itse en enää mopoiässä ole, isommalla pyörällä tykkään enemmän ajella. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että antaa mopopoikien ajella.. Ja täällä savonlinnankin alueella näissä porukoissa pyörii myös vanhempaa että nuorempaa porukkaa, että ei ne kaikki ihan mitään kakaroita ole.. Ja tuntuu kun näitä "aikuisien" uhkailuja lukee, että kyseiset henkilöt ovat lapsettomia ja rähnäisiä patuja, että senkus vaan jahistamaan niillä vanhoilla auton luuskilla vähän isompia pyöriä!..

• Ei noissa

pentujen porukoissa ikinä ole vanhempia (aikuisia) ihmisiä näkynyt.

• Naulapäähän

Samanlaisia saatanan idiootteja suurin iso isommillakin pyörillä ajajista on, mennään kun viimeistä päivää ja pakko on painua letkan ensimmäiseksi vaikka jalkakäytävää pitkin.

Ja enonkoskentietä vedetään tuppinurin 24/7,siinä on aikuisten moottoripyöräilijöiden esimerkki nuoremmille, Ei ihme että eletään kuin pellossa.

• Kyllä ne

isommilla pyörillä töytäilijät tiedetään. Sama muutaman kuussatasilla mopoilla ajelevan parikymppisten "pompereiden" lössi rupesi vatuttamaan montaa aikuista ainakin vuosi tai pari sitten. Piti olla vielä mölyputket jotta heikko itsetunto saisi vahvistusta. Nykyvaiheista en tiedä että ovatko kaikki vielä hengissä.

• uhoamiseksi jäi..

No mites ne autoilija idiootit sitten 40 alueella kun mopo ajaa edellä niin pakko painaa ohi ? Ja sukkelamminhan se liikenne sujuu kun vyörytään etiäpäin ja saatte tekin hieman rauhaa kun painaa menemään pois teidän silmistänne.. :)

• hermonsa menettänyt

Terveisiä Valkeakosken mopohelvetistä!

Mopojen pärinä on hermoja raastavaa varsinkin öisin, mutta vakavinta tilanteessa on se, että mopoilijat ajavat laittomilla viritetyillä mopoilla valtavia ylinopeuksia, ja temppuilevat mopoilla ajoväylillä aiheuttaen näin muille tiellä liikkujille vakavan vaaran. Kyseessä on siis törkeä liikenteen vaarantaminen.

Kaupungin johto ja poliisi eivät kommentoi asiaa millään tavalla.

Lisätietoja keskusteluista:

http://www.valkeakoskensanomat.fi/Uutiset/1194914032033/artikkeli/torikeskuksen ylaparkkiksesta tuli oisen moporallin keskus jumalaton aani ja mekkala.html

http://www.valkeakoskensanomat.fi/Uutiset/1194914531105/artikkeli/torikeskuksen parkkipaikan oisen moporallin esteeksi suunnitellaan nostopuomia.html

http://www.valkeakoskensanomat.fi/Uutiset/1194918540400/artikkeli/sellainen mopokonsertti etta verhot heiluivat siirtyivatko keskustan parisyttelijat eerolaan.html

• Anonyymi

Muistan miten aikoinaan asennettiin Suzuki PV50 mopoon 50 kuutioisen moottorin paikalle 125 kuutioinen kone.... hitsailtiin runkoo sopivammaksi jne. Kyllä oli peli.... Tällä tarkoitan että antaa poikien olla poikia....

• hiljenee

Sokeri tankissa tuntuis toimivan :/

• Anonyymi

Paras kun ottaa selville missä häiriköivä mopopoikaa asuu ja ei muuta kun nyrkin kokoinen kivi ikkunasta sisälle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paras kun ottaa selville missä häiriköivä mopopoikaa asuu ja ei muuta kun nyrkin kokoinen kivi ikkunasta sisälle!

Ja saat maksaa ikkunaruudun ja muutakin, sakot, oikeudenkäyntikulut ja saat sairaan setämiehen maineen kaupantekiäisiks.... HAHAHA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja saat maksaa ikkunaruudun ja muutakin, sakot, oikeudenkäyntikulut ja saat sairaan setämiehen maineen kaupantekiäisiks.... HAHAHA

Häiritsevästi mopoista ja kevareista ja myös autoista yöllä soitto vaan hätäkeskukseen. Tarpeeksi paljon kun ihmiset soittaisi at niin kyllä jossain vaiheessa laki kiristyy tuolta osin, epäilen että tulevaisuudessa mopoilla ei yöllä rällätä, mopopojat sahaa sitä oksaa jolla istuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pimeällä kun käy tekemässä niin kukaan ei huomaa..ja aamuyöstä

• Anonyymi

Älä älä mee itse ohjeistaa.... anna poliisin hoitaa nää moposedät ja skootteritädit...

• Anonyymi

itse kun menee niin saa ykä leiman ja saa itsensä näyttämään pelleltä ja sen jälkeen nuoriso kävelee yli kuin ovimatosta.

• Anonyymi

Jatkuvasti viritetyillä mopoillaan huudattajat kannattaa ilmoittaa poliisille.
      Sama letka tuntuu häiritsevän samoilla reiteillä ja päätyvän aina samaan pihapiiriin ja eikus vähän päästä ja uudestaan matkaan.
      Poliisille kuuluu kyseinenkin valvonta, joten eikun ilmoittamaan häiriköistä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4631
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2618
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2435
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2433
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1817
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1631
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1315
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82