Kun adsl-liittymä piti uusia ja samaan aikaan tallentava digiboxi sanoi sopimuksen irti, päätin tilata sonera koti-tv paketin koskapa siinä saisin laajakaistan ja tallennuksen samassa paketissa.
Laajakaistan nopeus nousi teoreettisesti 2 megaa--> 24 megaa eikä oo koskaan ollut niin hidas kuin nyt eli se siitä. No itse asennus oli helpohko vaikka huvitti, kun mukana tulee ohjeet oikein kuvien kanssa ja netissä oli asennusvideo siitä kuinka laitat sen kaapelin sinne ja toisen tänne. No niiden hyödyntäminen oli sikäli mahdotonta, että toimitetut laitteet (reititin ja digiboxi) olivat aivan toisenlaiset kuin 'ohjeissa'. Mutta asennus oli kuitenkin kivuton. Ja telkkarikanavat näkyvät ihan ok, tietysti perusasia.
Jumiutumisia, joista valitetaan, minulla ollut vain yksi, olen ollut asiakkaalle 4 kk.
Mutta tallennus onkin sitten toinen juttu. Viimeisten kolmen viikon aikana viittä tallentamaani ohjelmaa ei ole löytynyt eli ei ole tallennettu. Samoin jo vanhoista tallennetuista katoilee ohjelmia. Jos äänittää kaikkien suosimia jenkkisarjoja niin ne löytyvät mutta yritäpä tallentaan jotain vähän eksoottisempaa, niin eipä ole taattu tallennus.
Tallennuksia ei voi laittaa esim sarja-tasolla eli aina tämä sarja vaan joka ohjelma on laitettava erikseen.
Tallennuksia ei saa kansioitu (kuten Elisassa) vaan kaikki ovat yhtenä pötkönä listassa, josta hakeminen kömpelöä.
Teoriassa mahdollista tallentaa 3000 tuntia mutta tuskimpa kukaan jaksaa sellaista määrää hillota jo hallinnoinnin takia.
Ja tallennukset säilyvät (jos yleensä tallennettu lainkaan) max 90 päivää (vrt Elisa jossa hallinnoit omaa tilaasi itse, poistat tallennukset kun haluat jos haluat). No Soneran tuote on tehty 'rahaa Soneralle' mielessä, tuleenhan se halvemmaksi, kun ei tarvitse ottaa kuin yksi kopio, jonka voi poistaa ko päivien jälkeen.
Elokuvista en osaa paljoa sanoa, katsoin ne tarjoukseen kuuluneet 5 ilmaista. Kovin hyvä tarjonta ei toistaiseksi ole mutta ehkäpä se paranee.
Asiakkaalle, jolle tallennus on tärkeä (esim työvuorojen takia niinkuin minulle) Sonera on todella huono ratkaisu. Ja miksi itse otin Soneran enkä Elisaa, johtuu siitä, että asuinalueelleni Elisaa ei saa.
Koti-tv kokemuksia
Ei hyvä
0
190
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik134780MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022491Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5781871- 91743
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1131577Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671207Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331148Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3998Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64997