Tee parannus ja eheydy

-latte

Teiniaikana tunsin, kuinka homous oli totuus, joka tuli väkisin ulos. Se oli niitä totuuksia, jotka eivät pala tulessakaan. Oli iso järkytys tajuta, että kristinusko on sitä vastaan. Valheessa en voi elää.

Ensin yritin löytää tavan sovittaa sisäinen totuuteni kristinuskon kanssa. Häilyvä sellainen löytyy Jeesuksen antamasta rakkauden kaksoiskäskystä.

Kun aikani olen seurannut kristittyjen paatoksellista homovihaa ja toisaalta käsittämätäntä paradoksien palvontaa, olen eheytynyt. Minusta tuli agnostikko. Se vapauttaa.

Miksi en ole ateisti? Syy on siinä, että kristinusko olettaa Jumalan kieltäjät Jumalansa vastavoimiksi. Minä haluan astua sadun ulkopuolelle. Kun tarinaa ei ole, ei ole myöskään väitettä "Jumalaa ei ole".

Se sydänmen keveys kannattaa kokea. Sinun on lupa antaa ajatuksesi juosta sulokkailla niityillä ja mainingeilla ilman pelkoa ajatuspoliiseista. Syvältä sisältäsi kumpuava totuus homoudestasi saa olla sopusoinnussa minäsi kanssa. Tasapaino ja levollinen mieli on riemastuttava asia.

Teen hyvää ja hyviä tekoja yhä, mutta teen sen aidosta halusta ja aidosti hyviä asioita. En sorru näennäishyvään, kuten "pyhitä sunnuntai". Näennäishyvät farieukset (hetero, joka uskoo olevansa hyvä olemalla homoilematta samalla, kun himoitsee jokaista hamehelmaa) on mukava jättää oman synkkään keskiaikaansa.

Suosittelen. Katkaise side vainoajiisi. Jätä kristityt. Älä kiellä Jumalaa, sillä se on tarpeetonta. Unohda mumina ja kaavat, hymyile Jumalalle ja vapauta aistisi kokemaan tämä elämä jokaista piirtoa myöten.

1

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinulle -latte!

      Luin tekstisi ja yllätyin ilahtuneena sen rehtiydestä, raikkaudesta ja vilpittömyydestä. Olet upealla tavalla oivaltanut monia seikkoja ihmisenä olemisesta ja päivä päivältä ihmisenä kasvamisesta. Sinä, " -latte ", olet pohdiskelujesi kautta oivaltanut ja oppinut hyvin tärkeää elämästä ja ihmisyydesta: osaat arvostaa, rakastaa ja kunnioittaa itseäsi ainutkertaisena ihmisenä tässä olemassaolossa. Se on upeaa! Se on loistavaa! Se on kunnianosoitus elämälle!

      Kokemasi sydämen keveys kertoo paljon kaunista ja hyvää sinusta sisäisenä ihmisenä. Olet saanut lujan, vankan kosketuksen sisäiseen itseesi. Se on suurenmoista ja ihailtavaa. Tasapainoinen ja levollinen mielesi on vankka ja vakaa perusta, jolta kohtaat maailman ja siinä ajan myötä erilaisia elämän kulkijoita. Huomaat, että ihmiset joita matkallasi kohtaat ovat juuri sellaisia kuin ovat, evätkä aina sellaisia kuin heidän toivoisi olevan. Silloin tuo tuntemasi ja kokemasi tasapainoinen ja levollinen mielesi on sinun tukesi ja turvasi aina ja kaikkialla missä oletkin elämäsi matkan varrella.

      Tekosi ovat rehtejä, aitoja ja vilpittömiä niin itseäsi kuin muitakin kohtaan. Siitä olen kirjoituksesi perusteella vakuuttunut. Sen arvostaminen, rakastaminen ja kunnioittaminen aina ja kaikkialla mitä jumalallinen elämän on aikaansaanut ja ylläpitää ajasta aikaan on rakkauden osoitus elämän olemassaololle.

      Onnea elämääsi " -latte "

      Ystävällisesti

      ed

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe