Työstä palkkaa!

Palkalla laatua!

On todella sairaita työpaikkoja tollaset,missä muut saa 1500-2000 tonnia kuussa ja joku muu taas orjatyörahaa,millä ei tule toimeen ollenkaan.Että minua suututtaa tollaset työnantajat!Hyvähän se on niitä valmennus-sopimuksia tehä kun itse saa 5000 euroa kuussa kun vain pyörittelee papereitaan ja istuskelee toimistohuoneessa kermamunkin kanssa.Prismoissa ja markeiteissa aina kun nään nimikkeellä työharjottelija ihmisiä meinaa päästä itku.He ovat syyttömiä siihen.Itse en mene tollasiin töihin mistään hinnasta,olipa koulutusta tai ei.Teen vain palkkatyötä.No ymmärrän sellaisen työharjottelun toki mikä kuuluu siis ammattitutkintoon osana se on eri asia.Mutta ei omalla vapaa-ajalla minnekään pelle harjotteluihin aikuisia ihmisiä.Tuo on sairasta touhua.Tai jos määrätään harjotteluun pitää työnantajan palkata vähintään 6 kk oikealla palkalla kyseinen henkilö!Tuohon pitää saada lakimuutos.Työharjoittelun on johdettava 100 prosenttisen varmuudella työsuhteeseen tes:mukaiseen.Tämä on sillä sipuli.Vain oikealla palkkatyöllä ihminen pärjää ja voi viettää laadukasta elämää.Sopii kokeilla työkkärin virkailijankin millaista on käydä töissä ja saada työmarkkinatukea tilille työstä.Siinä alkaa tulla nimittäin nälkä ja vatsa kurnii.Työstä tulee aina saada palkkaa.

6

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep, näinhän se on

Moi, Oletko itse valmis kantamaan vastuuta, yleensä nuo yli 5K€ tienaavat vastaavat puhelimeen ympäri vuorokauden, oletko koskaan yrittänyt selvittää jotain asioita keskellä yötä asiakkaallesi (sisäinen tai ulkoinen) siten että tiedät että asia ei selviä ennen aamua vaikka asiakkaan menetykset ovat luokaa 100 K€/h, tervetuloa kokeilemaan. Sivuhuomatutuksena nuo "1500-2000 tonnia kuussa" eivät toteudu kellään suomessa (tarkoittaa siis 1,5-20M€ kuukaudessa)

Turha arvostella toisten palkkoja jos ei ole päässyt kokeilemaan tuota ihanuutta.

• haistelut 10

Olen vuosia ollut peräti 9 euron nälkäpalkalla, johon maksetaan työmarkkinatuki,asumistuki ja 9 euroa ylläpitokorvausta, työelämävalmennus ja kuntouttava työtoiminta on täysin pakollista, kuntouttava työtoiminta on kunnan järjestämää sopija osapuolina on vain sosiaalityöntekija ja työantaja ei harjoittelijalla ole oikeutta myös neuvotella. olen ollut ilmaistyössä peräti 10 vuotta iän perusteella en saa palkkatyötä koska olen 57vuotias ja kuka ottaa näin vanhan työ paikkaa. kuntouttavaa työtoimintaa on tehtävä eläkeikään saakka vaikka eläkettä ei kerry

• Uin vastavirtaan

italialainen lakko auttaa näissä, eli teet kaiken mitä sinun pitää, mutta mahdollisimman tarkasti pilkkua viilaten, mahdollisimman hitaasti ja vaadit valvontaa, sillä harjoittelijaahan ei voi pitää työskentelemässä ilman ohjausta.
        Sanomista ei voi tulla, koska työn laatu on täydellistä ja noudatat jokaista sääntöä.
        Mutta työnantaja, oli se sitten kunta tai yksityinen mielellään laittaa sut hyvin pian pois ja ottaa tilalle jonkun, joka suoriutuu sukkelammin.
        Myös TE-toimisto lopettaa työelämävalmennukseen osoittamisen kun tuo on pari kertaa tapahtunut.

Itse olen elämäntapatyötön, ja tuo on toiminut täydellisesti viime vuodet.
        Viimeksi kun meinasivat työtoimintaa, kerroin että juuri sitä haluankin ja aion tehdä kaikki tehtävät tälläkin kertaa mahdollisimman huolellisesti ja tarkasti. Nauhoitan kaikki keskustelut, joten halusin saada nauhalle selvästi kuuluviin että en kieltäydy mistään vaan nimenomaan kerron tekeväni hyvää työtä.

Kommenttini jälkeen virkailija tokaisi, että ehkä tämä paikka sopiikin paremmin jollekin muulle... :D

Mutta tosiaan, parilla kolme kertaa ne laittaa sut johonkin, ennen kuin huomaavat että siitä ei seuraa kuin hankaluuksia kaikille...

• Hanski hoi!

Kyllä on yhteiskunta sairas kun lukee näitä juttuja!Eikö sitä asiaa olla vieläkään siellä korkeimmassa tahossa hoidettu kuntoon?Ihmisille pitää olla palkkatyötä!Turhia lupauksia vaan aina kuulee.

• näin-

Kiitä siitä Juttaa, hän ajaa orjuutta.

• Asennetta!

Mielestäni yhteiskunnan ihmiset ovat sairaita, jos eivät näe harjoittelussa muuta kuin ihmisen orjuuttamisen. Hyvinvointiyhteiskunta on opettanut liian hyvälle. Kuvittelevat esimerkiksi aivan yleisesti, että työttömyysturva on sosiaalietuus. Sitähän se ei ole vaan korvaus siitä, ettei henkilöllä ole sillä hetkellä palkkatyötä tai siihen verrattavaa tuloa ja että hän etsii aktiivisesti työtä joko suoraan tai välillisesti esimerkiksi opiskelemalla/ harjoittelemalla.

Toki itsekin tuomisen harjoittelusysteemin hyväksikäyttäjät eli ne työnantajat, joilla ei ole aikomustakaan koskaan palkata ketään harjoittelijaa vaan käyttävät puhtaastoi heitä ilmaisena työvoimana. Mutta siinäkin tapauksessa harjoittelija saa arvokasta työkokemusta, joka edesauttaa hänen työllistymistään jatkossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      64
      6175
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3796
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2811
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      2340
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      42
      2231
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1699
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1312
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1256
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      33
      1248
    Aihe