Onko joku ottanut? Mietin että millaiset tähän muuttovalmiseen taloon kuuluu vakiona, minkä tyylinen uuni/tuuletin, takka, kaapistot, keittiö..? Jos joku voisi vaikka kertoa tai näyttää kuvia (sinne päin).
Varmaan halvimmasta päästä, mutta ymmärsin että aika moderneja ovat loppujen lopuksi. TIetää sitten kuinka paljon täytyy varata rahaa muutoksiin :D
Meillä on rakentaminen ajankohtaista vuoden tai parin kuluttua, riippuu vähän.
Tarjous Designtaloilta?
6
807
Vastaukset
- dtybj
mä oon ottanut ja paljon , ja talokin on hyvä
- KöpiPetteri
Kodinkoneet on vakiona Designtalossa niitä halvimpia malleja mitä Gigantista saat n 300 euroa per kpl. Kodinkoneiden muutoksiin kannattaa varata muutama tonni rahaa. Takka on vakiona hyvin pieni ja DT:lle räätälöity erikoistahalpa malli Uusisepiltä. Takan muutokseen kannattaa varata n 5000 euroa rahaa. Kaapistot on Topi-Keittiön valikoimasta muistaakseni hintaryhmän 4 tuotteita, eli hyvin perustavaraa ja vakiona kaappeja on aika niukasti joten keittiön yms huoneiden kaapistojen muutoksiin ja lisäyksiin kannattaa myös varata muutama tonni rahaa. Jos haluat karkean arvion kokonaisbudjetista mitä talon rakentaminen maksaa niin ota se Designtalon paketin hinta ja laita 50% lisää päälle niin olet todennäköisesti oikeassa hintaluokassa (ilman tontin hintaa). Ihan perushyvä talo tuli kun vielä itse kävi päivittäin vahtimassa, mutta paljon riippuu siitä että kuinka hyvän timpuriporukan saat taloa pystyttämään.
- sb963
Mun mielestä Design-talon vakiona tulevat kodinkoneet on ihan ok mallia. Jos tietysti pitää saada se rosterinen kaappi jossa on jääpalakone niin rahaa menee enemmän, mutta ihan omien halujensa mukaan.
Millainen takka sulle tuli kun sait noin paljon sen muutokseen palamaan rahaa?? Me vaihdettiin Design-talon vakio takan tilalle uusiseppien erkkeri twist ja ei siihen mennyt kuin 2000euroa. Ja totakin jo tuunattu kivireunoilla ja jalkalistoilla.
Topi keittiön vakiokaapit on ihan ok mun mielestä, mutta niitä on tosiaan hiukkasen vähän ja mekin lisättiin niitä jonkinverran.
Silti mun mielestä tuo 50% Design-talon hintaan on liian paljon. Meillä ainakin riitti 30%. Tietysti jos on joku ihan paska tontti jonne pitää paaluttaa pohjat ja ajaa paljon soraa niin kenties sitten. - rakennuttaja
Peesaan edellistä, korkeintaan 30%
- pippolan isäntä
Juuri saimme piippola 136-yk varauksella valmiiksi. Kaikki mitä rakentamiseen meni niin noin 35% tämänhetken nettihintaan meni.
- tii.b
oisko sulla laittaa piippola 136 yk varaustalosta kuvia vaikka sähköpostiin?? Meille on ehkä tulossa se talo (kaks tarjousta loppusuoralla). ootko ollut tyytyväinen Dt:n toimintaan ja minne rakensit?
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p555685Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "742834Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella192058No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401905Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1611819- 181781
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5153881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191161Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy821145Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah66965