Katolis-berlusconin laskuoppi!

Paras Fiilari

Puheenjohtaja Timo Soini esitteli puoluejohdon valinnoissa mielenkiintoisen laskuopin. Eduskuntavaaleissa Kymin piiri sai 3 kansanedustajaa. Perussuomalaisten 39 kansanedustajasta heidän osuutensa on 3/39 ts. 7,7 prosenttia.
Puoluejohtoon valittiin puheenjohtaja ja kolme varapuheenjohtajaa. Valituiksi tulivat Timo Soini puheenjohtajaksi Uudenmaan piiristä, I varapuheenjohtajaksi Hanna Mäntylä Lapista, II varapuheenjohtajaksi Juho Eerola Kymin piiristä, III varapuheenjohtajaksi Reijo Ojennus Pirkanmaalta. Eduskuntaryhmän puheenjohtajana jatkaa Pirkko Ruohonen-Lerner Uudeltamaalta, I varapuheenjohtajaksi valittiin Pentti Kettunen Kainuusta ja II varapuheenjohtajaksi Jari Lindström Kymin piiristä. Näin ollen valittavana oli kaksi puheenjohtajaa ja viisi varapuheenjohtajaa.

Vaikka haluttaisiin ymmärtää, että yksimielisesti puheenjohtajaksi valittu Timo Soini halusi eduskuntaryhmän puheenjohtajaksi oman piirinsä Pirkko Ruohonen-Lernerin, niin onko tätä halukkuutta kohtuullista toivoa saatika edellyttää Perussuomalaisia eduskuntavaaleissa äänestäneiltä? Kymin vaalipiirissä oli hyväksyttyjä ääniä 169 102 http://yle.fi/vaalit/tulospalvelu/2011/kymi_puolueiden_kannatus_8.html, kun koko maassa oli 2 939 571 http://yle.fi/vaalit/tulospalvelu/2011/index.html. Näin ollen Kymin piirin osuus koko maan hyväksytyistä äänistä oli 5,75 prosenttia. Vastaavasti Perussuomalaisten hyväksyttyjä ääniä Kymissä 39 357 http://yle.fi/vaalit/tulospalvelu/2011/puolue/perussuomalaiset_8.html ja koko maassa 560 075 http://yle.fi/vaalit/tulospalvelu/2011/index.html. Näin ollen Kymin Perussuomalaisten osuus koko Perussuomalaisten äänimäärästä on 7,03 prosenttia.
Edellä olevan pohjalta näyttää siltä, että kansanedustajien lukumäärän mukaan laskettuna Kymin piirin osuus on hieman yläkantissa. Mutta kun tuolla 7,7 prosentillakin saisi vain 7,7 % x 7 = 0,53 puheenjohtajaa, niin mielikuvituksellisen ellei suorastaan megalomaanisen ällistyttävää on se, miten ihmeessä Soini on päätynyt Kymin osalta kahteen puheenjohtajaan! Maantieteellistä selitystä siihen ei ainakaan ole, kun Uusimaa ja Kymenlaakso taitavat molemmat kuulua Rannikko-Suomeen! Tunturi-Suomi nyt sai yhden paikan samoin kuin Pirkanmaa ja Kainuu! Mutta olisikohan tonne Saaristo-Suomeen voinut paikan antaa?

Minä olen yksinkertainen rakennusinsinööri enkä enää tässä iässä opi Soinin harjoittamaa katolis-berlusconin laskuoppia! Näin ollen minun on syytä pysytellä vain tässä perinteellisessä koulussa oppimassani laskuopissa.
Hyvin pientä, - aivan pikkiriikkistä muutosta tosin on havaittavissa Soininkin toiminnassa. KYmen Sanomien lauantai 2.7.2011 numeron mukaan "Timo Soini torppasi FReddy van Wonterghemin". www.iltasanomat.fi/kotimaa/lehti-timo-soini-hyllytti-freddy-van-wonterghemin/art-1288399160017.html

JOS SE SIITÄ VIELÄ HYVINKIN LÄHTISI!

Terveisin
Jukka Sinivaara, Kotka
puh. 041 728 0626

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paras Fiilari

Hyvä kun Asko ymmärsi asian luonteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2810
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      347
      2447
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2232
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      39
      2226
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1818
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1349
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1342
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      70
      1223
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1200
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      6
      1163
    Aihe