Altea 1.9. tdi huoltoväli

Alllu 21

kiikarissa on altea 1.9 tdi vm. 2007. oliko tuo huoltoväli tosiaan 15tkm vai miten? vähän eroavia näkemyksiä on monella asiasta.

11

1621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlteaXL_1,9TDi

      En tiedä onko 2007 vuosimalleissa eroja siinä, onko tehty alku- vai loppuvuodesta. Itsellä on toukokuussa 2007 ostettu 1,9TDi AlteaXL ja siinä huoltoväli on 15tkm.

    • jgjjgjgj

      Mun käsittääkseni Seat ei ole käyttänyt longlife-huoltoväliä, vaikka moottorit ovat samanlaisia kuin sisarmerkeissä (tai melkein samanlaisia)

      • Alllu21

        juu oli se huoltoväli15tkm. mites tuo jakohihna, kuulin että pumppusuutin altea 1.9. tdi koneessa se olisi 120tkm välein, mutta tuostakin oli erilaisia näkemyksiä. joku neuvoi vaihtamaan jo 90tkm kohdalla. onko tarkempaa tietoa kenelläkään?


    • Alllu21

      kyllä se jakohihna vaihtuu 120tkm kohdalla. tarkistin asian itse.

      • kfkkdhnndn

        Joo kysyin merkkihuollosta mikä on on vaihtoväli, vastaus oli 150 tkm, huoltokirjassa luki 120tkm ja netissä oli juttuja et näihinkin olisi hyvä vaihtaa 90tkm. Siitä sitten arpomaan. Itse vaihdatin kun ajettu 100 tkm.


      • et silleen
        kfkkdhnndn kirjoitti:

        Joo kysyin merkkihuollosta mikä on on vaihtoväli, vastaus oli 150 tkm, huoltokirjassa luki 120tkm ja netissä oli juttuja et näihinkin olisi hyvä vaihtaa 90tkm. Siitä sitten arpomaan. Itse vaihdatin kun ajettu 100 tkm.

        remmin vaihdosta on aina kaksi perustetta, kilometrit tai aika ja vaihto tehdään sen mukaan kumpi ensin täyttyy.


      • Autovanhus

        160000 menny. Kait kohta kannatta vaihtaa


    • osssss

      Issellä sama kone touranissa.Ohjelmoitiin korjaamolla tämä 15000km väli longlifen sijasta.Ainakin skodahuolto aikanaan oli sitä mieltä että lyhyempi väli on parempi.

    • Altea1,9TDi -97

      Huoltoväli on 1,9 TDi -07:ssa 15 tkm. Jakohihna 150 tkm, mutta huoltomiehet suosittelee 120 tkm vaihtoväliä.

      • terop

        Mulla ainakin hihna vaihettu 120tkm ja sillä oon ite ajellu kohta kymppitonnin ku ollu vaan hienäkuun puolestavälistä lähtien. Tiedossa siis tuo kyseinen 15tkm huolto.. herääkin kyssäri että mitä se kyseinen huolto sisältää? vaihetaan öljyt ja sillä selvä vai?


    • huollettu auto

      Ainahan huoltoväliä ilmoitettaessa ilmoitetaan km-väli ja aikaväli. Eli esim 15000 tai 20000 tai yksi vuosi, kumpin ensin täyttyy. Joten useimmilla ei käytännön huoltovälissä ole suurtakaan eroa. Tiheämmässä huoltovälissä nk välihuollot ovat käytännössä öljynvaihto ja huoltokirjaan merkittyjen tarkistukohteiden tarkistuksia ja päähuolto laajempi ja varsinainen huolto.

      Lienee kuitenkin selvää, mitä useammin autoa huoltaa sitä paremmin se kestää tulevia vuosia. Hintakin menee siten, että harvemman huoltovälin hinta on selvästi kalliimpi kuin tiheämmän.

      Itse en autoa valittaessa kiinnitä huoltoväliin huomiota ja vaikka joissain autoissa huoltoväliksi ilmoitetaan jopa 30000 km (tai yksi vuosi), niin huoltoon kärry on vietävä, jos/kun ohjeita noudattaa, kuitenkin kerran vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4116
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1674
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1370
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe