kiikarissa on altea 1.9 tdi vm. 2007. oliko tuo huoltoväli tosiaan 15tkm vai miten? vähän eroavia näkemyksiä on monella asiasta.
Altea 1.9. tdi huoltoväli
11
1696
Vastaukset
- AlteaXL_1,9TDi
En tiedä onko 2007 vuosimalleissa eroja siinä, onko tehty alku- vai loppuvuodesta. Itsellä on toukokuussa 2007 ostettu 1,9TDi AlteaXL ja siinä huoltoväli on 15tkm.
- jgjjgjgj
Mun käsittääkseni Seat ei ole käyttänyt longlife-huoltoväliä, vaikka moottorit ovat samanlaisia kuin sisarmerkeissä (tai melkein samanlaisia)
- Alllu21
juu oli se huoltoväli15tkm. mites tuo jakohihna, kuulin että pumppusuutin altea 1.9. tdi koneessa se olisi 120tkm välein, mutta tuostakin oli erilaisia näkemyksiä. joku neuvoi vaihtamaan jo 90tkm kohdalla. onko tarkempaa tietoa kenelläkään?
- Alllu21
kyllä se jakohihna vaihtuu 120tkm kohdalla. tarkistin asian itse.
- kfkkdhnndn
Joo kysyin merkkihuollosta mikä on on vaihtoväli, vastaus oli 150 tkm, huoltokirjassa luki 120tkm ja netissä oli juttuja et näihinkin olisi hyvä vaihtaa 90tkm. Siitä sitten arpomaan. Itse vaihdatin kun ajettu 100 tkm.
- et silleen
kfkkdhnndn kirjoitti:
Joo kysyin merkkihuollosta mikä on on vaihtoväli, vastaus oli 150 tkm, huoltokirjassa luki 120tkm ja netissä oli juttuja et näihinkin olisi hyvä vaihtaa 90tkm. Siitä sitten arpomaan. Itse vaihdatin kun ajettu 100 tkm.
remmin vaihdosta on aina kaksi perustetta, kilometrit tai aika ja vaihto tehdään sen mukaan kumpi ensin täyttyy.
- Autovanhus
160000 menny. Kait kohta kannatta vaihtaa
- osssss
Issellä sama kone touranissa.Ohjelmoitiin korjaamolla tämä 15000km väli longlifen sijasta.Ainakin skodahuolto aikanaan oli sitä mieltä että lyhyempi väli on parempi.
- Altea1,9TDi -97
Huoltoväli on 1,9 TDi -07:ssa 15 tkm. Jakohihna 150 tkm, mutta huoltomiehet suosittelee 120 tkm vaihtoväliä.
- terop
Mulla ainakin hihna vaihettu 120tkm ja sillä oon ite ajellu kohta kymppitonnin ku ollu vaan hienäkuun puolestavälistä lähtien. Tiedossa siis tuo kyseinen 15tkm huolto.. herääkin kyssäri että mitä se kyseinen huolto sisältää? vaihetaan öljyt ja sillä selvä vai?
- huollettu auto
Ainahan huoltoväliä ilmoitettaessa ilmoitetaan km-väli ja aikaväli. Eli esim 15000 tai 20000 tai yksi vuosi, kumpin ensin täyttyy. Joten useimmilla ei käytännön huoltovälissä ole suurtakaan eroa. Tiheämmässä huoltovälissä nk välihuollot ovat käytännössä öljynvaihto ja huoltokirjaan merkittyjen tarkistukohteiden tarkistuksia ja päähuolto laajempi ja varsinainen huolto.
Lienee kuitenkin selvää, mitä useammin autoa huoltaa sitä paremmin se kestää tulevia vuosia. Hintakin menee siten, että harvemman huoltovälin hinta on selvästi kalliimpi kuin tiheämmän.
Itse en autoa valittaessa kiinnitä huoltoväliin huomiota ja vaikka joissain autoissa huoltoväliksi ilmoitetaan jopa 30000 km (tai yksi vuosi), niin huoltoon kärry on vietävä, jos/kun ohjeita noudattaa, kuitenkin kerran vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851